Március 12./Felkészültünk a rajtra
Hétfőn este érkeztem ide Bahrainbe. A klíma is eléggé más, mint Európában, ahol úgy tűnik a tél már sosem ér véget. Meleg van, de nem páradús a levegő, így kellemes kinn lenni. Az időjárás nagyon fontos faktor lesz ezen a hétvégén, mivel most látjuk gyakorlatilag először, hogy hogyan fognak az autók és a gumik viselkedni magas hőmérsékleten.
A februári tesztek során 25 °C-nál többen nem vezettünk, míg itt bőven 30 °C fölött van a hőmérséklet. Ha az új szabályok nem lennének elegek, akkor itt van az is, hogy az utóbbi évekhez képest egy rendkívülien megváltozott pályán kell mennünk.
Ma reggel a versenymérnökömmel megtettünk egy kört és el kell mondanom, nagyon másnak találtam a pályát. Most itt nem a megszokott állj és menj verseny lesz. A köridők itt lesznek a legnagyobbak az egész világbajnokságban, még Spa-nál is magasabbak lesznek a köridők, pedig ott több mint hét kilométeres a pálya.
Az új rész gyakorlatilag kanyarok sorozatából áll, amiket közepes sebességgel lehet bevenni. Ehhez viszont nagyobb leszorító erőre van szükség, ami a kerekeket jobban igénybe veszi majd.
Tudom, hogy a rajongóink nagy várakozással készülnek a szezonnyitóra. Megerősíthetem, jól felkészültnek érzem magam. A csapat nagyon körültekintően és céltudatosan készült, aminek látszanak az eredményei.
Megbízható lett az autónk, a teljesítményünk a legjobbakéval vetekszik. Az F10 egy kiváló autó. Sokszor mondtam már: számomra a legjobb autó, amit eddig vezettem. Persze ez nem jelenti azt, hogy az összes autó közül ez a legjobb, és megnyeri a világbajnoki címet. A tesztek során láthattuk, hogy nagyon jó az egyensúly. Egy kis módosítás különbséget eredményezhet. Pozitívan és negatívan is.
Ami biztos, hogy a tőlünk telhető legjobbat nyújtjuk majd a Világbajnokság megnyitóján. Ez az ígéretem nektek.
|