Hírek>> : Forma-1, Le Mans, Daytona és most a Dakar: Fernando Alonso nem áll meg |
Forma-1, Le Mans, Daytona és most a Dakar: Fernando Alonso nem áll meg
2019.11.12. 21:00
Az asztúriai pilóta néhány órára Argentínába utazott egy Toyota rendezvényre, ahol bemutatták a Hilux GRS új modelljét.
A Dakar lesz a sportpályafutásod legnehezebb kihívása?
Igen, semmi kétség. Ami az alkalmazkodás szintjét illeti, semmit nem tudok és mindent a semmiből kell megtanulni. Nem könnyű az átmenet az F1 aszfaltjáról a Dakarra. Azt hiszem, szép és izgalmas kihívás lesz.
Egyik végletből a másikba mész.
A Dakar az ellenkezője az F1-nek. Az utóbbinál megpróbálsz mindent optimalizálni és ezt 70 körön keresztül megismételni. De a Dakaron reggel kimész és 600 kilométert teszel meg az ismeretlenben. Még soha nem jártál ott és nem tudod, hogy mivel fogsz találkozni. Időnként dűnék között és máskor gyors pályákon haladsz 180 km / h sebességgel és néha 30 vagy 40 km / h sebességgel a hegyek között.
Te vagy az egyetlen, aki megnyert három klasszikus versenyt: Le Mans 24 órást, az F1-es Monacói GP-t és a Daytona 24 órásat. A legteljesebb pilóta szeretnél lenni a világon?
Igen, ez az egyik célkitűzésem, amellyel szembenézek az F1 után. Néhány évvel ezelőtt rájöttem, hogy az egyik legnagyobb erényem az, hogy gyorsan alkalmazkodok az autókhoz, a szabályokhoz és a változásokhoz. Ezért úgy döntöttem, hogy kihasználom ezt a szintet és átviszem más kategóriákba. Jó versenyző akartam lenni a Forma-1-ben, a WEC-ben, az oválon és a ralin, és így mindent átfedni. A győzelem iránti szenvedélyem motivál a kategória váltásokban.
Hogyan tudod megújítani a kihívásaidat?
Minden évben megjelenik egy másik. Minden bajnokságnak vagy kalandnak új kihívása és új célja van. Ez valami, amin mindig gondolkodok. Néha lehet, hogy ez csak egy dobogó, máskor pedig egy világbajnokságra utal.
Visszatérsz az F1-be 2021-ben?
Nem zárom ki. Zárójelben beszélek róla, mert nem tudom, visszatérek-e abban az évben. 2021-re új szabályok lesznek, és meg kell tanulnom őket. Jelenleg szórakoztatnak azoknak a kihívásoknak a legyőzése, amelyek papíron lehetetlennek tűnnek.
Hiányzik minden amit számodra a verseny generált?
Leginkább ezeknek az autóknak a vezetése hiányzik. Az F1-es autó extrém, gyönyörű, olyan, amelyet a világ minden versenyzője vezetni akar, mert extrém a teljesítménye. Ugyanakkor van valami negatív is: teljes elkötelezettség a munka és az utazás iránt. És az utóbbi években az F1-ben csak egy csapat dominált, februártól novemberig tudod, hogy milyen eredményt fogsz elérni. A versenyek ilyen kiszámíthatóságának kicsi a varázsa.
Féltél már valamikor egy autótól?
Nem, nem félek, de tiszteletben tartom a sebességet. Nem ülök öntudatlanul autóba, nem nyomom tövig a gázt csukott szemmel. Az esőben mindig vannak olyan helyzetek, amikor a látótávolság rossz, amikor tiszteletben kell tartani a sebességet, mert balesetet okozhat.
Milyen Fernando Alonso a sporton kívül?
Nagyon normális vagyok. Egész életem a versenyzés volt, és hiányoznak az embereim. A velük és a barátaimmal töltött idő aranyat ér. Szeretek moziba menni, vacsorázni és focizni. Normális srácnak tartom magam.
Hogyan jellemeznéd magad pilótaként?
Egy versenyző nagy odaadással, szenvedéllyel a dolgok iránt. Mikor dolgozom, a lehetőségeim 100%-át adom és elkötelezett vagyok mindenben. És szeretem, ha körülöttem mindenki ezt teszi. Nem szeretek belépni egy projektbe csak szórakozásból. Ha csinálok valamit ami tetszik, akkor azt professzionalizmussal csinálom.
Alonso meghatározta Fangiot, Schumachert és Hamiltont.
Az ötszörös argentín világbajnokról azt mondta: "Mikor gyerek vagy és elkezdesz gokartozni, megtanulod tiszteletben tartani őt a motorsport nagy bajnokaként. Azzal a csodálattal nőttem fel, amit elért".
Schumi kivételes: "Az első személy az életemben, aki ellen a pályákon és a bajnokságokon harcoltam. Kivételes versenyző volt és amikor domináns autója volt, gond nélkül nyert. Amikor nem így volt, Michael akkor is mindig ott volt. Nagyon elszánt versenyző volt.
Hamilton, egy tehetség: "Hatalmas tehetségű versenyző. Valaki, aki nagyon profi. Kívülről talán nem látszik annyira, de ő mindig a Forma-1-re gondol. A legkevesebb hibát követte el az elmúlt években, és ezért nyert olyan sok bajnokságot. És láthatóan elég szerencsés volt, hogy a megfelelő időben a megfelelő helyen volt.
Saját fordítás!
|