Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : A McLarennél mégis mit néztek be ennyire?!

A McLarennél mégis mit néztek be ennyire?!

  2018.12.11. 17:00

A McLaren a Renault erőforrásával a topcsapatokkal szeretett volna harcolni, de a valóságban ez máshogy alakult. Egy egész erős szezonkezdést követően a wokingiak a Williams szintjére süllyedtek. Vajon miért?


A konstruktőri bajnokság alapján a kép nem tűnik olyan vészesnek: a 2017-es konstruktőri kilencedik helyezett idén a hatodik pozícióba lépett elő. 30 pont helyett 62-t szereztek. Az elvárások azonban nagyban különböztek: 2018-ban ugyanis a McLaren szerette volna ledolgozni a hátrányát a topcsapatokhoz képest. A Hondának búcsút intettek, a Renault-t pedig beinstallálták, vagyis többé nem kereshettek kifogásokat - egyet kivéve: miszerint a megállapodás szeptemberben született meg, ami persze hatással volt a fejlesztési programra is.

A részlegvezetőjük, Simon Roberts nem is keres kifogásokat: "Fénysebességgel kellett fejlesztenünk, hiszen szerettünk volna elkészülni a téli tesztekre. Ott épp emiatt különféle megbízhatósági problémákkal szembesültünk. Egyszerűen az időhiányban nem tudtunk minden rendszert megfelelően beintegrálni az autóba. Ennek semmi köze a Renault-hoz, a problémák a mi oldalunkon voltak." A McLaren a tél folyamán gyakorlatilag két autót fejlesztett: egy tesztverziót, illetve a végleges MCL33-koncepciót az orron kialakított lyukakkal, mely az időhiány miatt csak a Spanyol Nagydíjra készült el.

52 pont a nyári szünet előtt, 10 pont utána

A bajnoki tabella jól tükrözi a McLaren idei szezonjának alakulását - véli a német Auto, Motor und Sport. A nyári szünet előtt 52 pontot zsebeltek be, míg utána csupán tízet. A csapat pontjainak 80%-át Fernando Alonsónak köszönheti. A spanyol nélkül a végeredmény elég siralmasnak tűnne, bár a szezon végén még a többszörös F1-es világbajnok versenyzői képességei sem segítettek. A McLaren ugyanis visszaesett a Williams szintjére. A wokingiak mérnökei ellenben relatíve gyorsan felismerték, hogy az MCL33-mal valami nem stimmel. "A téli tesztek nem a terveink szerint alakultak." - ismerte be Roberts - "Problémáink voltak a megbízhatósággal, hiszen keveset teszteltünk. Ez fejlesztési időt is elvett tőlünk, és nehezen értettük meg az autót."

Az első figyelmeztetés a Bahreini Nagydíj után jött, amikor mindkét autó a Q2-ben ragadt. "Az autó bizonyos részei nem úgy működtek, ahogy kellett volna." - magyarázta a főmérnök, Andrea Stella - "Aztán jött a spanyol csomagunk. A barcelonai és a monacói teljesítményünk tisztességes volt. Tudtuk, hogy bizonyos dolgokat még nem értünk, de azt gondoltuk, hogy ezeket meg tudjuk oldani. Montrealban szembesültünk a valósággal. Végül rájöttünk, hogy komoly problémánk van. Onnantól a fejlesztés gyakorlatilag leállt."

A nagyobb első kerekek nagyobb légörvényt eredményeztek

Vajon a McLaren mérnökei mit nézhettek be? Stella elmagyarázta: "A 2017-es modellünk egy jó alapot jelentett, és ezt szerettük volna továbbfejleszteni. 2017-ben bizonyos kanyarokban sokat vesztettünk a Red Bullhoz képest. Ezen szerettünk volna túllépni, de sajnos ezt a gyenge pontot átvittük az új autóra is. Visszatekintve bizonyos dolgokban túl messzire mentünk, és ezzel olyan aerodinamikai problémákat idéztünk elő, amik miatt zsákutcába kerültünk."

A McLaren MCL33 problémája abban állt, hogy nem tudta végig megtartani a leszorítóerőt abban a folyamatban, ami a bekanyarodással kezdődik és a kigyorsításig tart. Annak érdekében, hogy a leszorítóerőt valamelyest stabilan tartsák, egy primitív és kemény módszerhez nyúlt a csapat: nagyobb szárnyat alkalmaztak. Ezzel az a gond, hogy nagyobb lesz tőle a légellenállás, ami negatív hatással van a végsebességre. A McLaren épp emiatt a leglassabb autók közé tartozott az egyenesekben.

Az ingadozó leszorítóerő problémája nem csak a McLarent érintette. Stella a jelenséget a szélesebb autók számlájára írta. "A nagyobb első kerekek nagyobb légörvényeket generálnak, mint 2017-ben. Egy aerodinamikai szakember fő feladata ma már abból áll, hogy ezt a turbulenciát kézben tartsa. A szélesebb padlólemez csak tovább fokozta a probléma súlyosságát, hiszen összességében nagyobb mértékben járult hozzá a teljesítményleadáshoz, mint korábban." Stella úgy véli, ebben rejlik a topcsapatok titka: "Aki jobban tudja kontrollálni a teljesítményét a teljes kanyar során, az egy másik kategóriában versenyezhet." 

A gyenge pont: a lassú kanyarok

Ahogy sok más istálló, a McLaren is elismerte, a szimulátorok önmagukban ma már nem bizonyulnak elégnek. "Elértük a határt a szélcsatornával és a CFD-szimulációkkal." - árulta el Stella. A McLaren épp emiatt jutott arra a döntésre, hogy az Osztrák Nagydíjtól a pénteki első szabadedzést tesztelésre fordítja. A fejlesztési alkatrészek részben a 3D-s nyomtatóból érkeztek, és a két MCL33-at szenzorokkal látták el, hogy tökéletesen összehasonlíthassák a korrelációt a szélcsatorna, a CFD és a pályán gyűjtött adatok között. "Mindent felforgattunk, hogy kiderüljön, a hiba hol rejlik." - mondta Roberts.

A nyár folyamán a McLaren változtatott a menedzsmenten és a tervezési részlegen is. Ezzel párhuzamosan Wokingban új mérési metódusokat fejlesztettek ki, hogy csökkentsék az eltérést a laboratóriumi és a valós körülmények között. "A gyors kanyarokban az autónk nem volt olyan rossz. Sajnos azonban egyre kevesebb a gyors kanyar. Ma már a spái Puohon is problémamentesen padlógázos." - folytatta Stella - "A gyengeségünk elsősorban a lassú kanyarokban rejlik. A folyamatot ezen kanyarokban hihetetlenül nehéz szimulálni a szélcsatornában és a CFD-ben."

A papaja színű autók lemaradása az időmérőn különösen jelentős. A szezon végefelé a McLaren ritkán tudott bejutni a Q2-be. A vasárnapi formajavulás magától értetődő: "Az időmérőn egy autó nyers teljesítménybeli képességei mutatkoznak meg. A versenyen ehhez sokkal több változó csatlakozik, melyek a gyengeségeket elfedhetik. A jó rajt, a jó stratégia, vagy a csekély gumikopás is segíthet. Az autónk óvatosan bánt az abroncsokkal. Emiatt a versenyeken gyakran jobbnak tűntünk."

Alonso előnyére vált a nehezen vezethető autó

Miután a mérnökök rájöttek, hogy az MCL33 koncepciója alapvetően hibás, elkezdték megérteni a 2018-as autójuk problémáit, hogy 2019-ben ezen gondok nehogy megismétlődhessenek. A McLaren rengeteg vizsgálatot végzett, hogy az autó kritikus pontjait meghatározza. Stella a nehézségeket a következőképp foglalta össze: "Ezek az autók hihetetlenül összetettek. Még ha csak egy új első fékhűtést is szeretnénk tesztelni, a tervezéshez és a legyártáshoz két hónap szükséges. Épp emiatt több tesztalkatrésznél is a gyors prototípus-gyártást alkalmaztuk. Gyakran nem egy apróság a hibás, hanem több alkatrész összjátéka. Változtattunk a tesztfolyamatainkon is, hogy egy átfogóbb képet kapjunk."

Simon Roberts bízik benne, hogy a mérnökök minden problémát megértettek. "Ez egy hosszabb folyamat, nem egy pillanat, amikor megállapítottuk, hogy ez vagy az a hibás. Néhány meglátásunkat már a meglévő autónkba is beépítettünk, csakhogy ez hatással volt az autó súlyára. A szezon második felében épp emiatt lelassult a fejlesztési tempónk. Nem mintha ötlethiányban szenvedtünk volna. Egyszerűen a koncepciónak megvoltak a maga határai. Több változtatás sem jött be."

A nehezen vezethető autó Fernando Alonso kezére játszott. A spanyol 312 F1-es rajttal már megtanulta, hogy oldja meg a problémáit. Stella úgy ismeri Alonsót, mint a tenyerét. Hét évig a versenymérnökeként tevékenykedett: "Fernando az egész pályafutása alatt kiemelkedett a csapattársához képest, amikor az autót nehezen lehetett vezetni. Ahogy 2012-ben vagy 2014-ben a Ferrarinál. Vandoorne tavaly sokkal közelebb volt hozzá, hiszen az autó is jobb volt. A meglévő gépünk azonban hátul instabil leszorítóerőt termelt, és ettől Stoffel jobban szenvedett, mint Fernando."

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal