Hírek>> : Shanghaiban is a Toyotáé az első sor, de ezúttal megszorongatták Alonsóékat |
Shanghaiban is a Toyotáé az első sor, de ezúttal megszorongatták Alonsóékat
2018.11.17. 12:18
A Toyota Kínában is meg tudta szerezni az első két pozíciót az időmérőn, azonban a Rebellion Racing kihívás elé állította a japán márkát.
A Kamui Kobayashi és Mike Conway alkotta páros szerezte meg a pole pozíciót Shanghaiban, miután a Toyota csapata idén először nyomás alá lett helyezve a Rebellion által.
A Kobayashi, Conway páros végül 1:42.931-es átlaggal végzett a 7-es számú Toyota TS050 Hybridben, tőlük mindössze 3 tizedmásodperces lemaradással végzett a harmadik helyen az 1-es számú Rebellion-Gibson R-13 Bruno Senna és Andre Lotterer irányításával.
Kobayashi első ideje 1:43.329 volt, ami Alonso idejénél 3 tizedmásodperccel jobb volt, majd Conway 1:43.155-öt futott, amivel két századmásodpercet vert Nakajimára.
Majd Kobayashi és Alonso ismét kiment, a japán pilóta pedig 4 tizeddel jobbat tudott menni csapattársa idejénél, vagyis 1:42.708-al az időmérő leggyorsabb idejét futotta.
Ez azt jelentette, hogy Kobayashi és Conway 1:42.931-es átlaggal végzett, amivel megszerezték a pole-t Alonso és Nakajima előtt, akiknek az átlagidejük 1:43.139 volt.
Lotterer friss gumin újra megpróbálkozott a javítással, ami sikerült is: az 1:42.869-es körével 1:43.218-ra javította az 1-es számú Rebellion átlagidejét.
Kobayashi az időmérő után így nyilatkozott: „A pálya folyamatosan javult, Mike egy remek kört ment, ezért én is kimentem, ami kulcsfontosságúnak bizonyult, mivel nagyon szoros lett a vége.”
A Stephane Sarrazin és Egor Orudzhev által vezetett BR Engineering BR1 végzett a negyedik helyen 1:43.879-es átlaggal, őket 3 tizedes lemaradásban a 3-as Rebellion követte a Mathias Beche, Thomas Laurent párossal.
A hatodik a DragonSpeed BR1-el Ben Hanley és Renger van der Zande lett, a hetedik helyre pedig két ex-F1-es, Jenson Button és Vitaly Petrov ért be.
Az LMP2-es pole-t a Jackie Chan DC Racing autójával Gabriel Aubry és Ho-Pin Tung szerezte meg.
Az ő átlagidejük 1:48.888 lett az Oreca 07-tel, a testvérautójuk végzett mögöttük két és fél tizedmásodperces lemaradással, Nabil Jeffri és Jazeman Jaafar vezetésével.
Az időmérő végeredménye:
Poz |
Kateg
|
Csapat
|
Pilóták
|
Idő
|
Dif. |
|
1 |
LMP1 |
Toyota 7 |
Conway/Kobayashi/Lopez |
1'42"931 |
- |
|
2 |
LMP1 |
Toyota 8 |
Buemi/Nakajima/Alonso |
1'43"159 |
+0,228 |
|
3 |
LMP1 |
Rebellion 1 |
Jani/Lotterer/Senna |
1'43"218 |
+0,287 |
|
4 |
LMP1 |
SMP 17 |
Sarrazin/Orudzhev/Isaakyan |
1'43"870 |
+0,939 |
|
5 |
LMP1 |
Rebellion 3 |
Beche/Laurent/Menezes |
1'44"179 |
+1,248 |
|
6 |
LMP1 |
Dragonspeed 10 |
Allen/Hanley/Van der Zande |
1'44"612 |
+1,681 |
|
7 |
LMP1 |
SMP 11 |
Aleshin/Petrov/Button |
1'44"789 |
+1,858 |
|
8 |
LMP1 |
ByKolles 4 |
Webb/Dillmann/Rossiter |
1'46"353 |
+3,422 |
|
9 |
LMP2 |
Jackie Chan 38 |
Tung/Aubry/Richelmi |
1'48"888 |
+5,957 |
|
10 |
LMP2 |
Jackie Chan 37 |
Jaafar/Tan/Jeffri |
1'49"138 |
+6,207 |
|
11 |
LMP2 |
Dragonspeed 31 |
Gonzalez/Maldonado/Davidson |
1'49"857 |
+6,926 |
|
12 |
LMP2 |
Signatech 36 |
Lapierre/Negrao/Thiriet |
1'50"206 |
+7,275 |
|
13 |
LMP2 |
TDS 28 |
Perrodo/Vaxiviere/Duval |
1'51"006 |
+8,075 |
|
14 |
LMP2 |
Nederland 29 |
Van Reed/Van der Gande/De Vries |
1'51"657 |
+8,726 |
|
15 |
LMP2 |
Larbre 50 |
Creed/Ricci/Guibbert |
1'51"925 |
+8,994 |
|
16 |
GTE-Pro |
Ford 66 |
Mücke/Pla |
1'58"627 |
+15,696 |
|
17 |
GTE-Pro |
BMW 81 |
Tomczyk/Catsburg |
1'58"874 |
+15,943 |
|
18 |
GTE-Pro |
Aston Martin 97 |
Lynn/Martin |
1'59"000 |
+16,069 |
|
19 |
GTE-Pro |
Porsche 92 |
Christensen/Estre |
1'59"031 |
+16,100 |
|
20 |
GTE-Pro |
BMW 82 |
Blomqvist/Da Costa |
1'59"055 |
+16,124 |
|
21 |
GTE-Pro |
Aston Martin 95 |
Sorensen/Thiim |
1'59"157 |
+16,226 |
|
22 |
GTE-Pro |
Ford 67 |
Priaulx/Tincknell |
1'59"278 |
+16,347 |
|
23 |
GTE-Pro |
Porsche 91 |
Lietz/Bruni |
1'59"286 |
+16,355 |
|
24 |
GTE-Pro |
AF Corse 51 |
Pier Guidi/Calado |
1'59"454 |
+16,523 |
|
25 |
GTE-Pro |
AF Corse 71 |
Rigon/Bird |
1'59"689 |
+16,758 |
|
26 |
GTE-Pro |
Corvette 64 |
Gavin/Milner |
2'00"228 |
+17,297 |
|
27 |
GTE-Am |
Aston Martin 98 |
Dalla Lana/Lamy/Lauda |
2'01"884 |
+18,953 |
|
28 |
GTE-A |
Proton 77 |
Ried/Andlauer/Campbell |
2'02"090 |
+19,020 |
|
29 |
GTE-Am |
Spirit of Race 54 |
Flohr/Castellacci/Fisichella |
2'02"115 |
+19,159 |
|
30 |
GTE-Am |
Proton 88 |
Al Qubaisi/Pera/Caroli |
2'02"211 |
+19,184 |
|
31 |
GTE-Am |
TF Sport 90 |
Yoluc/adam/Eastwood |
2'02"211 |
+19,280 |
|
32 |
GTE-Am |
Clearwater 61 |
Mok/Sawa/Grifin |
2'02"400 |
+19,469 |
|
33 |
GTE-AM |
Project 56 |
Bergmeister/Lindsey/Perfetti |
2'02"429 |
+19,498 |
|
34 |
GTE-AM |
Gulf 86 |
Wainwright/Barker/Preining |
2'04"241 |
+21,310 |
|
35 |
GTE-Am |
MR Racing 70 |
Ishikawa/Beretta/Cheever |
2'04"648 |
+21,717 |
|
|