Hírek>> : Bottas 3 ezreddel győzte le világbajnok csapattársát |
Bottas 3 ezreddel győzte le világbajnok csapattársát
2018.11.09. 20:05
A Mercedes kettős sikerét hozta a második interlagosi szabadedzés, de az első három továbbra is tizedmásodpercen belül. Sebastian Vettel a Red Bullok elé lépett, Max Verstappent problémák hátráltatták.
Hiába indult jól az interlagosi hétvége az első szabadedzést megnyerő Max Verstappen számára, a második másfél órája már döcögősebben kezdődött. Autója az emelőn pihent, és amikor zöldre váltott a boxutcai lámpa, a 33-as Red Bull még távolról sem volt menetkész állapotban. Christian Horner csapatfőnök elárulta, olajszivárgás lépett föl még az első szabadedzés végén, mivel megtört a motor elejében elhelyezett olajtartály. Mint mondta, a törés már Mexikóban kezdődött, ami azt jelenti, hogy a hollandnak akár a győzelme is veszélybe kerülhetett volna, ha gyorsabban tönkremegy a kérdéses elem. Innen nézve örülhetnek, hogy az interlagosi második tréningből kellett feláldozniuk időt a cserére.
Időt azonban nemcsak a holland veszített délután, hanem minden riválisa is. Ennek oka a 10 perc után meglengetett piros zászló volt, melyet Nico Hülkenberg csalt elő. A renault-s az utolsó kanyar felé tartott, ám mivel azt megelőző tempós balosból túl gyorsan jött ki, túlcsúszott a külső íven lévő széles kerékvetőn, a fűre érve pedig irányíthatatlanná vált az autója. A fekete-sárga masinát a betonfal állította meg, Hülkenberg alaposan lebontotta annak bal oldalát.
A piros zászlós megszakítás csak pár percig tartott, Kimi Räikkönen pedig már a szuperlágy gumin tért vissza utána – akkor még egyedüliként. Át is vette a vezetést Vetteltől, 6 századot javított, ám köre távolról sem volt tökéletes, így pár perccel később már a lágy gumis Hamilton neve szerepelt az egyes sorszám mögött, ideje 1:09,245 volt.
Az első félóra végén Sebastian Vettel és Valtteri Bottas is föltetették a piros Pirelliket, és átvették az irányítást. Az első repülőkörüket még mindketten megszakították: Vettel a forgalom miatt vett vissza, Bottas a 7-es kanyarban fordult szélesen. Második nekifutásra a német elsőként ment 1:09 alá, ellenfele viszont 73 ezredmásodperccel jobb kört teljesített nála, így 1:08,846 másodpercre javította a legjobb időt.
Vettel a boxba visszatérve jelezte csapatának, valami továbbra is mozog az autón belül a lába környékén, és miután nemigen értették, mi lehet a gond, ez már nem tűn olyan viccesnek, mint elsőre.
Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton némi fáziskéséssel futott ki időmérős szimulációjára. Az ausztrál csak 0,3 másodpercre tudta megközelíteni Bottast, amivel a 4. helyre sorolt be, Räikkönen elé. Hamilton csapattársával ellentétben már az első gyorskörén sikeresen javított, ám hiába ért el abszolút legjobb első szektort, a belső pályaszakaszon ő is rontott egy kicsit, így a végelszámolásnál 3 ezredmásodperc hiányzott neki az első helyhez.
Az első ötös mögött a délelőtt után ismét Romain Grosjean tűnt föl a középmezőny leggyorsabbjaként, közé és Kevin Magnussen közé viszont most beékelődött Charles Leclerc, őket Esteban Ocon és Pierre Gasly követte, míg az első szabadedzést kihagyó Fernando Alonso és Marcus Ericsson Carlos Sainzot követték.
Christian Horner az edzés elején azt nyilatkozta, fél óra kell nekik Max Verstappen autójának rendbehozatalához, végül 45 perc lett belőle. A holland az edzés felének elteltével teljesítette első köreit, a lágy gumin futott ki, és felzárkózott a 7. helyre, majd a szuperlágyra váltva Räikkönent is megelőzte, és elfoglalta az 5. pozíciót Ricciardo mögött. Körét viszont forgalom hátráltatta, amit nem is felejtett el megjegyezni annak végén.
Az élmezőny többi tagja ekkor már javában versenyszimulációt teljesített. Bottas és Räikkönen a szuperlágy, Hamilton és Vettel a lágy keveréket tesztelte megtankolt autóval. Bár a forgalom sokszor bezavart, a két világbajnok közül egyértelműen Vettel tűnt meggyőzőbbnek. 12 körös etapján kiegyensúlyozottan hozta az 1:12-es időket, csak a 9. körben ment 1:13 fölé. Etapja végén az autó hátuljára panaszkodott, ekkor váltott szuperlágyra. Hamiltonnak már a nyitóköre 8 tizeddel lassabb volt a németénél, és csak a menete végén ment be egyszer 1:13 alá, azt viszont több lassú kör előzte meg. A brit összességében jóval több időt töltött a sárga Pirellin, és csak az utolsó 12 percre váltott szuperlágyra.
Vettel tempója a leglágyabb gumira váltva nem javult, a gumik viszont itt már problémát jelentettek számára. Már etapja elején elfékezte az elsőjét, később pedig a hátsókon erőteljes hólyagosodás jelei mutatkoztak. Hamilton ezzel párhuzamosan hol egy 1:11-es kört repesztett, hol visszalassított 5-6 másodperccel.
Míg ők a kilométereket halmozták, a hajrában némi akciót is láthattunk. Carlos Sainz és Romain Grosjean az első kanyarban kerültek egymás mellé, kerekeik össze is értek, és a spanyol le is tessékelte a Haast a pályáról. A jelenet nem sokkal később aztán majdnem megismétlődött azzal, hogy a Sergio Pérez mögé érő Bottas elfékezte magát ugyanott, és kevés híján belecsúszott a Force Indiába. A finn egyébként ekkor már Räikkönenhez hasonlóan a közepes gumit tesztelte hosszabb távon, ám Vettelék esetéhez hasonlóan itt is a Ferrari tűnt erősebbnek.
Interlagos szokásához híven kis különbségeket hozott, és a péntek az egykörös, valamint a hosszú etapos tempók alakulása alapján is változatos küzdelmet ígér. Folytatás a szombati harmadik szabadedzéssel, melyet az M4 Sport és az M4 Sport.hu 16:35-ös kezdéssel felvételről sugároz.
Brazil Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:08,846 |
|
48 |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:08,849 |
+0,003 |
43 |
3. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:08,919 |
+0,073 |
42 |
4. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:09,164 |
+0,318 |
44 |
5. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:09,339 |
+0,493 |
28 |
6. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:09,412 |
+0,566 |
42 |
7. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:09,769 |
+0,923 |
44 |
8. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:09,943 |
+1,097 |
44 |
9. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:10,007 |
+1,161 |
39 |
10. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:10,159 |
+1,313 |
45 |
11. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:10,320 |
+1,474 |
23 |
12. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:10,330 |
+1,484 |
44 |
13. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:10,332 |
+1,486 |
36 |
14. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:10,458 |
+1,612 |
48 |
15. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:10,532 |
+1,686 |
44 |
16. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:10,569 |
+1,723 |
46 |
17. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:10,596 |
+1,750 |
26 |
18. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:10,662 |
+1,816 |
44 |
19. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:10,734 |
+1,888 |
46 |
20. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:11,674 |
+2,828 |
6 |
|