Hírek>> : Legyőzte Alonsóékat a testvérautó Fujiban |
Legyőzte Alonsóékat a testvérautó Fujiban
2018.10.14. 11:41
A 8-as rajtszámú Toyota az idei szezon során először szenvedett vereséget a márkatárs, 7-es autó legénységétől a gyártó hazai versenyén, Japánban.
A Fuji Speedway-en rendezett 2016-os WEC futam óta először győzött a sportautó-világbajnokságban Kobajasi Kamui és Mike Conway, a korábbi WTCC-világbajnok, José-María López pedig pályafutása első sikerét érte el a sorozatban. A 7-es rajtszámú Toyota az idén először nyert a 8-as számú márkatárssal szemben, Fernando Alonso, Nakadzsima Kazuki és Sébastien Buemi lett a 2. helyezett.
A futam előtt a Toyotákat több műszaki megoldással is megpróbálták lelassítani az „Equivalence of Technology” szabály révén, de ettől függetlenül a versenyen a 3. helyezett, 1-es rajtszámú Rebellion ugyanúgy 4 környi hátrányt szedett össze, mint Silverstone-ban, és az időmérőn sem volt kérdés, hogy a két Toyota indulhat az élről.
A leggyorsabb kört az időmérőn a 7-es számú autó futotta, de a sportfelügyelők törölték az eredményt pályaelhagyás miatt, így a 8-as rajtolt az élről. Ez azonban nem tudta megállítani a 7-est, ami a 6 órás futamot 11 másodperces előnnyel az 1. helyen zárta, ezzel 13 pontra csökkentették a hátrányukat Alonsóék mögött.
A verseny nedves pályán kezdődött, a 7-es számú Toyota a 8. helyről indulva már a 2. kör végén felzárkózott a márkatársuk mögé, később egy Safety Car-fázisból húztak hasznot, ekkor kisebb időveszteséggel hajtottak végre egy bokszkiállást, így megszerezték, és meg is tartották a vezetést. A nedves pályán az SMP Racing autója jól szerepelt, Jenson Button egy ideig vezette is a versenyt, később viszont az 1-es Rebellion lett a 3. helyezett Andre Lotterer, Neel Jani és Bruno Senna vezetésével.
Az LMP2-ben történelmet írtak, hiszen a Jackie Chan DC Racing 37-es számú autója egy teljesen malajziai trióval nyerte meg a kategória értékelését Jazeman Jaafar, Weiron Tan és Nabil Jeffri révén. A GTE Pro kategóriában Kevin Estre és Michael Christensen növelte az előnyét a pontversenyben a 92-es Porschéval, miután a 71-es AF Corse Ferrari az utolsó órában defektet kapott az élen.
A világbajnokság egy hónap múlva, november 15-18. között folytatódik Sanghajban, ez lesz az utolsó futam az idei naptári évben, de a pontverseny egészen 2019. június 16-ig, vagyis a jövő évi Le Mans-i 24 órás verseny leintéséig folytatódik majd, így összesen további négy futam van hátra, ebből Le Mans-ért dupla pont jár majd.
1 |
7 |
Kamui Kobayashi
Mike Conway
Jose Maria Lopez |
Toyota TS050 Hybrid |
LMP1 |
230 |
6:00'21.800 |
|
2 |
8 |
Fernando Alonso
Kazuki Nakajima
Sébastien Buemi |
Toyota TS050 Hybrid |
LMP1 |
230 |
6:00'33.240 |
11.440 |
3 |
1 |
Andre Lotterer
Bruno Senna
Neel Jani |
Rebellion R13 |
LMP1 |
226 |
6:00'26.437 |
4 kör |
4 |
11 |
Jenson Button
Vitaly Petrov
Mikhail Aleshin |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
219 |
6:01'02.482 |
11 kör |
5 |
4 |
Oliver Webb
Tom Dillmann
James Rossiter |
ENSO CLM P1/01 |
LMP1 |
219 |
6:01'25.636 |
11 kör |
6 |
37 |
Nabil Jeffri
Weiron Tan
Jazeman Jaafar |
Oreca 07 |
LMP2 |
217 |
6:00'22.831 |
13 kör |
7 |
38 |
Ho-Pin Tung
Stéphane Richelmi
Gabriel Aubry |
Oreca 07 |
LMP2 |
217 |
6:00'48.918 |
13 kör |
8 |
36 |
Nicolas Lapierre
Pierre Thiriet
Andre Negrao |
Alpine A470 |
LMP2 |
217 |
6:01'07.229 |
13 kör |
9 |
28 |
Jean-Eric Vergne
François Perrodo
Matthieu Vaxiviere |
Oreca 07 |
LMP2 |
216 |
6:01'11.992 |
14 kör |
10 |
50 |
Romano Ricci
Erwin Creed
Keiko lhara |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
211 |
6:00'56.552 |
19 kör |
11 |
92 |
Michael Christensen
Kevin Estre |
Porsche 911 RSR |
LMGTE PRO |
207 |
6:00'41.048 |
23 kör |
12 |
82 |
Antonio Felix da Costa
Tom Blomqvist |
BMW M8 GTE |
LMGTE PRO |
207 |
6:00'53.234 |
23 kör |
13 |
67 |
Harry Tincknell
Andy Priaulx |
Ford GT |
LMGTE PRO |
207 |
6:01'06.290 |
23 kör |
14 |
51 |
James Calado
Alessandro Pier Guidi |
Ferrari 488 GTE EVO |
LMGTE PRO |
207 |
6:01'31.181 |
23 kör |
15 |
91 |
Gianmaria Bruni
Richard Lietz |
Porsche 911 RSR |
LMGTE PRO |
207 |
6:01'59.982 |
23 kör |
16 |
66 |
Stefan Mücke
Olivier Pla |
Ford GT |
LMGTE PRO |
206 |
6:00'24.508 |
24 kör |
17 |
95 |
Nicki Thiim
Marco Sorensen |
Aston Martin Vantage AMR |
LMGTE PRO |
206 |
6:00'28.560 |
24 kör |
18 |
81 |
Nick Catsburg
Martin Tomczyk |
BMW M8 GTE |
LMGTE PRO |
206 |
6:00'36.354 |
24 kör |
19 |
97 |
Maxime Martin
Alex Lynn |
Aston Martin Vantage AMR |
LMGTE PRO |
206 |
6:01'34.697 |
24 kör |
20 |
31 |
Anthony Davidson
Pastor Maldonado
Roberto Gonzalez |
Oreca 07 |
LMP2 |
205 |
6:01'13.553 |
25 kör |
21 |
29 |
Giedo van der Garde
Nyck de Vries
Frits van Eerd |
Dallara P217 |
LMP2 |
204 |
6:00'32.211 |
26 kör |
22 |
71 |
Sam Bird
Davide Rigon |
Ferrari 488 GTE EVO |
LMGTE PRO |
202 |
6:01'23.384 |
28 kör |
23 |
56 |
Jörg Bergmeister
Patrick Lindsey
Egidio Perfetti |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
201 |
6:00'42.101 |
29 kör |
24 |
88 |
Matteo Cairoli
Giorgio Roda
Satoshi Hoshino |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
201 |
6:01'02.039 |
29 kör |
25 |
90 |
Jonathan Adam
Salih Yoluc
Charles Eastwood |
Aston Martin Vantage |
LMGTE AM |
201 |
6:01'10.535 |
29 kör |
26 |
98 |
Pedro Lamy
Paul Dalla Lana
Mathias Lauda |
Aston Martin Vantage |
LMGTE AM |
201 |
6:01'38.788 |
29 kör |
27 |
86 |
Michael Wainwright
Benjamin Barker
Thomas Preining |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
201 |
6:02'05.678 |
29 kör |
28 |
54 |
Giancarlo Fisichella
Francesco Castellacci
Thomas Flohr |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
200 |
6:00'56.949 |
30 kör |
29 |
61 |
Matthew Griffin
Mok Weng Sun
Keita Sawa |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
200 |
6:00'57.200 |
30 kör |
30 |
77 |
Christian Ried
Matt Campbell
Julien Andlauer |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
176 |
6:01'16.815 |
54 kör |
|
10 |
Ben Hanley
James Allen |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
179 |
4:58'48.816 |
51 kör |
|
17 |
Stéphane Sarrazin
Matevos Isaakyan
Egor Orudzhev |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
132 |
3:48'33.029 |
98 kör |
|
3 |
Mathias Beche
Thomas Laurent
Gustavo Menezes |
Rebellion R13 |
LMP1 |
23 |
47'22.796 |
207 kör |
|
70 |
Olivier Beretta
Eddie Cheever III
Motoaki Ishikawa |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
14 |
27'46.416 |
216 kör |
|