Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Eső, szél, piros zászló: Hamilton az élen maradt, de előnye elolvadt

Eső, szél, piros zászló: Hamilton az élen maradt, de előnye elolvadt

  2018.10.06. 09:30

Esőzés és erős szél bolondította meg a szuzukai harmadik szabadedzést, mely újra Lewis Hamilton elsőségét hozta ugyan, ám a brit előnye minimálisra olvadt Sebastian Vettellel szemben. A gyakorlás balesettel ért véget.


Viharos folytatást jósoltak a Forma–1-nek Szuzukában szombatra, és az időjósok nem is tévedtek: igencsak felerősödött a szél, és az aszfalton a korábbról hátramaradt tócsák (pl. a híd alatt), az égen pedig némi sötétség jelezték, a jósolt esőre is bármikor van esély. Szemben a pénteki várakozásokkal a szél azonban nem szemből, hanem hátulról támadta az autókat a híres S-kanyarokban. Ez azért volt probléma, mert míg előbbi irány csak növelte volna a vezetési élményt és az autók aerodinamikai stabilitását a „hullámvasúton”, a hátszél inkább nehezítette a dolgukat, és azt tesztelte, melyik gép mennyire van jól belőve erre a pályára.

Az időjárási feltételek nem kedveztek a Ferrarinak abból a szempontból, hogy a pénteki hosszú etapok után égető feladatuk volt (lett volna?) biztos megoldást találni a hátsó gumik erőteljes hólyagosodására, mely a melegebbnek és száraznak ígérkező versenyen meghatározó lesz. A Red Bullnak eközben megfelelő kompromisszumot kellett találnia a leszorítóerő és az egyenesbeli sebesség között, ami két eltérő módon hangolt autójával pénteken még nem sikerült.

Negyed óra sem kellett ahhoz, hogy szinte a teljes mezőny feliratkozzon az eredményjelzőre. E buzgósára a pálya bizonyos szakaszain egyre sűrűsödő esőcseppek adtak magyarázatot. A sietős slickgumis körei a Ferrariknak sikerültek legjobban. Kimi Räikkönen 1:30,054-gyel állt az élre, Sebastian Vettel 1:30,161 másodperces eredménnyel követte őt – mindketten a szuperlágy gumit használták.

Ezt a típust választották a Mercedesek is. Valtteri Bottas egy valamivel később futott 1:30,564-es idővel fel is zárkózott harmadiknak, a pénteken szárnyaló Lewis Hamiltonnak viszont gondjai adódtak. Első körét a forgalom miatt félbe kellett szakítania, a második végén pedig füstölősre fékezte a jobb elsőjét, és levágta a sikánt.

Mire nekilendült volna a következő próbálkozásnak, már túl erős volt az eső ahhoz, hogy legyen értelme erőlködnie. A címvédő úgy tért vissza a garázsba, hogy a neve mellett ezúttal a leggyorsabb helyett a leglassabb időeredmény, 5 másodperces hátrány és a 20-as sorszám állt.

Az eső erősödése előtt a két Red Bullnak még sikerült a 4-5. helyet érő időt autóznia. Max Verstappen 0,7, Daniel Ricciardo 0,9 másodperccel maradt el Räikkönentől, de mindketten az eggyel keményebb, lágy gumit használták körük során. Hasonlóan tett a 6-7. helyre besoroló Charles Leclerc és Carlos Sainz, valamint a szuperlágyas Romain Grosjean mögött álló Marcus Ericsson és Nico Hülkenberg is. A Renault alighanem elégedett lenne a két top 10-es helyezéssel a folytatásban is – pénteken egyáltalán nem voltak elégedettek a nehezen kiszámítható autójukkal, és Nico Hülkenberg is megállapította, hogy sorra előzik meg őket a riválisok a középmezőnyben.

A Force India pénteken magabiztosan jelentette ki, hogy az alsó házban ők a leggyorsabbak Japánban. Esteban Ocon 7. ideje igazolta is ezt, ám ő és Sergio Pérez most kiszorult a legjobb tízből, mivel köreiket később, már esősebb körülmények között teljesítették.

Az első 20 perc sem telt még le, úgy tűnt, az edzés átcsap bizonytalan várakozásba. Az eső nem esett olyan erőteljesen, hogy teljesen nedvessé tegye a pályát, és előcsalja a köztes esőgumikat, de szemerkélt annyira, hogy növelje a hibázás és a baleset – a klasszikus vonalvezetésen amúgy sem kicsi – esélyét.

Van viszont egy nagy előnye is az erős szélnek: gyorsan szárítja a pályát, és hamar odébb tessékeli a felhőket is. Negyed óra várakozás után Valtteri Bottas felderítőnek állt, és szuperlágy gumin újra a pályára merészkedett. Megállapította: a pálya jó állapotban van, csak a nedves kerékvetők jelentenek némi veszélyt. Míg a finn helyzetjelentést adott, Hamilton rajtgyakorlatokra használta ki az időt, majd a pozitív visszajelzések után autók lepték el a pályát.

Még a nap is előbukkant! Az első körök még lényegesen lassabbak voltak, mint az eső előttiek, elsőként a két Force Indiának sikerült javítania helyezésén – a 8-9. helyre zárkóztak fel a lágy gumikon. A Ferrari szuperlágyon próbálkoztak, ám kevés sikerrel. Räikkönen az S-kanyaroknál az egyik jobbosba túl nagy tempóval hajtott bele, autója pedig alulkormányzottan sodródott ki a kavicságyba. Nem sokkal később Vettel hiába javított az első szektorban, a Degenertből ő is szélesen jött ki, így vissza kellett vennie.

A német az autó hátuljának viselkedésére is panaszkodott, ám többedszeri nekifutásra azért sikerült 1:29,715 másodpercre javítania. Ekkor viszont már Hamilton is a pályán volt, és utolsóból egyből első lett a szuperlágy keveréken.  Nagy pénteki előnye viszont eltűnt, 1:29,599-es körével csak egy tizeddel tudott jobbat bajnoki riválisánál. Emellett a Mercedes sem tűnt olyan magabiztosnak, mint az előző napon. Több szakaszon bizonytalanul viselkedett, és e benyomást csak erősítette, hogy Bottas 1:30,422 másodpercnél rekedt meg, ami az 5. helyet jelentette csapattársa, a két Ferrari és a szuperlágyon 1:30,304-es kört futó Verstappen mögött. A finn ráadásul Ricciardót is csak 52 ezreddel előzte meg.

Hamilton még próbálkozott a javítással egy újabb körrel, ám 4 tizeddel elmaradt önmagától. Több lehetősége pedig már sem neki, sem a többieknek nem maradt. Három perccel a leintés előtt Nico Hülkenberg alól a 4-es kanyar után kitört a megvadult Renault hátulja, és irányíthatatlanul csapódott a gumifalba, mely lebontotta a hátulját. Az edzést piros zászlóval szakították félbe, és már ne mis indították újra. A német sértetlenül szállt ki autójából, ám nem lesz könnyű az időmérőig menetkésszé tenni a masinát.

Hülkenberg ezzel a 15. helyen zárta a délelőttöt, miközben Sainznak sikerült horgonyt vernie a top 10-ben (9. hely). A spanyolnál a középmezőnyben csak a két Force India volt gyorsabb, mögötte pedig a két Haas sorakozott. A Toro Rosso nem villogott, Brendon Hartley 13. lett, Pierre Gasly viszont az utolsó pozícióban ragadt, megszabadítva onnan Stoffel Vandoorne-t.

A flúgosan alakuló egy óra több kérdőjelet vetett föl, mint amennyi választ adott az időmérő edzés előtt. Vettel elégedetlen volt a Ferrarival, mégis közelebb került vele Hamiltonhoz, mint bármikor a hétvége folyamán. Hamilton újra nyert, de sehol a pénteki fölénye. És egyelőre azt sem tudni, mit tervez az időjárás a kvalifikációra…

Japán Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:



Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Lewis Hamilton  Mercedes 1:29,599
13
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:29,715 +0,116 14
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:30,054 +0,455 13
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:30,304 +0,705 13
5. Valtteri Bottas Mercedes 1:30,422 +0,823 13
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:30,474 +0,875 10
7. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:31,088 +1,489 12
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:31,483 +1,884 12
9. Carlos Sainz Renault 1:31,513 +1,914 14
10. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:31,521 +1,922 13
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:31,636 +2,037 14
12. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:31,760 +2,161 14
13. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:32,030 +2,431 13
14. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:32,201 +2,602 14
15. Nico Hülkenberg Renault 1:32,224 +2,625 12
16. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:32,442 +2,843 10
17. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:32,608 +3,009 14
18. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:32,631 +3,032 14
19. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:33,034 +3,435 13
20. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:33,105 +3,506 10

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal