Hírek>> : McLaren: vissza a gyökerekhez, eltűntek a fodrok a hátsó szárny véglapjáról |
McLaren: vissza a gyökerekhez, eltűntek a fodrok a hátsó szárny véglapjáról
2018.09.29. 20:50
A McLaren vezette be tavaly elsőként a látványos kialakítású szárnyvéglapokat, melyeket a síkból kiálló „fodrok” és a számos nyílás miatt lehetett könnyen beazonosítani. Szocsiban visszaálltak egy hagyományos kivitelre.
Miközben egyes alakulatok próbálják sikeresen megvalósítani a maguk másolatát, a McLaren a hátraarc mellett döntött, és Szocsiban egy olyan kivitelt szereltek fel, amit rövid időre már Szingapúrban is láthattunk szabadedzésen. A brit csapat tavaly állt elő a merész kialakítású szárnyvéglapokkal a hátsó légterelőnél: a középső részen a síkból kiemelkedő és lefelé lógó fodrok sorakoztak egymás után.
Szocsiban már egy olyan szárnyat szereltek fel a kocsira, ami mellőzi ezeket, mondhatni homogén véglapokat kapott, és csak három darab horizontális nyílás sorakozik a felső részen. Alul egy új diffúzor figyelhető meg, melyen teljesen kiegyenesítették a három Gurney-bajuszt a felső perem mentén. Az alul sorakozó függőleges terelők kisebbek, mint általában lenni szoktak.
A McLaren számára nem ismeretlen jelenség a hajtáslánc túlmelegedése, ezért a motorborítás kialakításán is változtattak: nagyobb nyílásokat formáztak meg hátul, peremükön kis szárnyak találhatóak, lekövetve a burkolat ívét. Ezek segítik a meleg levegő távozását a karosszéria alól, fokozzák a szívóhatást.
|