Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Pályacsúcs mellékízzel: szárnyalt, majd dadogott Verstappen autója

Pályacsúcs mellékízzel: szárnyalt, majd dadogott Verstappen autója

  2018.07.20. 16:49

A különbség megint minimális, és megint egy Red Bull javára: Lewis Hamilton elől másodszor Max Vestappen happolta el az edzéselsőséget, ám a holland délutánját műszaki probléma tette keserédessé.


Jelentősen fölmelegedett a hockenheimi aszfalt a délutáni második szabadedzésre: a rajtnál elérte a 48 Celsius-fokot. Az időmérővel és a versennyel egy idősávba eső, s emiatt leginkább mérvadó gyakorlás ezzel megteremtette az alapot az erőviszonyok szempontjából meghatározó, a kétéves hockenheimi szünet miatt bizonytalansági tényezőt jelentő gumik alapos teszteléséhez – igaz, a folytatásban az előrejelzések szerint nincs garancia a hasonló körülményekre.

A gumik más szempontból is kérdéseket vetettek fel a második tréning előtt, hiszen miközben a Mercedes és a Red Bull versenyzői a délelőtti gyakorláson az ultralágy keveréken érték el legjobb időiket, Sebastian Vettelék nyers tempójáról nem festett pontos képet, hogy a lágy Pirellit használták.

Míg délelőtt sok csapat különböző mérésekkel és aerodinamikai tesztekkel foglalkozott, a hangsúly a többségnél délutánra a hétvégi felkészülésre tolódott át, igaz, a szárnyát áramlásjelző folyadékkal megint zöldre festő Willliams és McLaren más problémákkal volt elfoglalva. Marcus Ericsson és Esteban Ocon visszakapta autóját a csapatuk alkalmi tesztversenyzőjétől, míg a hűtőfolyadék szivárgása miatt garázsban rekedt Carlos Sainz is nekiláthatott az érdemi munkának.

Az edzés egy hibasorozattal indult. A hajtűkanyarban egymás után fékezte el magát Sebastian Vettel, Lance Stroll és Fernando Alonso – utóbbi versenyző kevés híján bele is csúszott a külső ívre húzódó Kevin Magnussenbe. Nem sokkal később Ocon is vészes közelségbe került Stoffel Vandoorne-hoz, akinek a kormány félrerántása után nem győzött integetni a belgának.

A top három eltérő gumitaktikával kezdte az edzést. Vettel és Hamilton is a közepesen futott ki. A német 1:13,817-es, a brit 1:13,703-as kört futott rajta, ám a körét később teljesítő címvédő részidői alapján többre is vihette volna, ha nem szakítja félbe két próbálkozását is – ő egyszer a hajtű bukóterét is meglátogatta.

Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas és Max Verstappen eközben a lágyon próbálkozott. A Ferraris lassabbnak bizonyult csapattársánál, Bottas csak pár századdal előzte meg Hamiltont, míg Verstappen 1:13,356-os körrel átvette a vezetést. Aztán, hogy ő se maradjon ki a sorból, a 2-3-as kanyarkombinációban ő is elhagyta a pályát.

Daniel Ricciardóra kellett a legtovább várni. A motorbüntetése miatt az időmérőre aligha készülő ausztrál is a sárga gumin hajtott ki, és biztos, ami biztos, egy megpördüléssel ő is felhívta magára a figyelmet. Ő egyébként 1:14,682-es legjobbal kezdett.

Az eső félóra leteltével Vettel volt az első az ultralágyon. 1:13,310-et futott, és ugyan az élre állt, az eredménye csak 46 ezreddel volt jobb Verstappen lágyas legjobbjánál. Räikkönen nem tudta hozni a szintjét, a gumik túlmelegedésére panaszkodott, és bő egy tizeddel elmaradt csapattársától.

A Mercedesek úgy tíz perccel később vágtak neki „időmérős” körüknek, és egyből túl is szárnyalták Vettelt. A gyorsabb az órát 1:13,111 másodpercnél megállító Hamilton volt, ám előnye mindössze 8 század volt Bottasszal szemben, aki ezzel Vettel elé ugrott az eredményjelzőn.

Újabb hat mperccel később viszont már csak a második-harmadik helyen tanyázott a két ezüstautó, az utolsó szó ugyanis megint a Red Bullé lett – csak a délelőttel ellentétben most Verstappené. Az élmezőnyből az ultralágyas körét legkésőbb teljesítő holland az első szektorban előnybe került a nem teljesen tiszta kört futó Hamiltonnal szemben, aztán hiába veszített ebből a következő két szektorban, fórjából így is megmaradt 26 ezredmásodperc, és 1:13,085-ös idővel megfutotta a hétvége eddigi legjobb körét, ami egyben új pályacsúcsnak is számít.

A „B-ligában” eközben Ferrari-motoros uralom formálódott – ismét. A tempót a délelőtthöz hasonlóan megint a Haas diktálta, megint Romain Grosjean, Kevin Magnussen sorrendben. A francia 0,888 másodperccel maradt el Verstappentől, csapattársa már másodpercen kívül volt. A 8. helyen Charles Leclerc neve tűnt fel, aki 0,2-den belül maradt a dánhoz képest, míg a 9. időt Nico Hülkenberg jegyezte, aki viszont kicsit sem volt elégedett az újításokkal fölszerelt Renault viselkedésével. Vibrálást érzett a kormányműnél, amire mérnöke azzal tudta nyugtatni, hogy a 12. helyre besoroló Sainz ugyanilyen jelenségre panaszkodott…

Kettejük közé a két Force India sorolt be, Sainz mögé pedig a versenyre készülő Ricciardo csúszott hátra 13.-nak.

A Red Bull-os az edzés nagy részét hosszabb etapokkal töltötte, emellett nem kívánt módon is ízelítőt kapott a vasárnap rá váró megpróbáltatásokból, amikor kis híján nekikoccant Szergej Szirotkinnek. Az orosz a hajtűkanyarban fordult, észre sem véve a belső íven mellé érő ellenfelét, és ha Ricciardo nem tapos a fékbe, alighanem tört volna a vezetőszárnya…

Az élmenők az ultralágy gumikon kezdtek hosszú etapokba a forró aszfalton. Hamilton fél tucat kör után egyre többet csúszkált, kétszer le is tért a versenyívről. Előbb a stadionnál, ahol a kerékvetőn a padlólemezéből is elhagyott egy darabot, aztán a második kanyarnál. Vettel rövidebb etapot futott a lila Pirellin, és baljós előjel volt, hogy amikor kiállt cserére, láthatóvá váltak a hólyagok a hátsó kerekeken. Efféle gondokra viszont Hamilton is panaszkodott.

A két négyszeres bajnok első menete után közepes gumira váltott, míg csapattársaik a lágyakat tesztelték tovább, és ahogy egyre több kört teljesítettek, egyre inkább úgy tűnt, a gumik válhatnak a hétvége egyik főszereplőjévé.

A Red Bullnak efféle összevetésre már nem volt módja. Ricciardo ugyan továbbra is szorgosan rótta a köröket, Verstappen nem kívánt módon zárta a napját: technikai problémával. A holland a rádión kérdezte: „Mi történik a motorommal? Lefelé váltásnál zörejt hallok.” Aztán hogy még többet segítsen mérnökének, benyomta a rádiógombot, hogy ő is hallgathassa meg a furcsa zörejt…

Ezek után a boxba is hajtott, 25 perccel a vége előtt ki is szállt az autójából, és bár három perccel a vége előtt még visszatért pár körre, a Red Bull napja így is erősen felemásan alakult. A délelőttöt az a Ricciardo nyerte, aki motorcseréje miatt a mezőny végéről fog rajtolni vasárnap, a délután leggyorsabbja pedig a hosszú etapokat nem tudta teljesíteni műszaki probléma miatt.

Nagy kérdés, hogy a nyers tempójuk a Mercedesek és a Ferrarik előtt tudja-e őket tartani szombatig, az erősorrend mindenesetre így is izgalmasnak ígérkezik, és a délutánból az is kiderült, hogy közöttük ismét meghatározó szerepet játszhat majd a gumikezelés.

Német Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:



Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:13,085
18
2. Lewis Hamilton  Mercedes 1:13,111 +0,026 39
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:13,190 +0,105 39
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:13,310 +0,225 46
5. Kimi Räikkönen Ferrari 1:13,427 +0,342 41
6. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:13,973 +0,888 34
7. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:14,189 +1,104 36
8. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:14,374 +1,289 41
9. Nico Hülkenberg Renault 1:14,496 +1,411 31
10. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,508 +1,423 39
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:14,552 +1,467 38
12. Carlos Sainz Renault 1:14,592 +1,507 43
13. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:14,682 +1,597 36
14. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:14,783 +1,698 38
15. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:14,793 +1,708 44
16. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:14,830 +1,745 45
17. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:14,836 +1,751 38
18. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:15,269 +2,184 36
19. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:15,408 +2,323 41
20. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:15,454 +2,369 34

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre