Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Működik a felturbózott Mercedes: Hamiltoné az első edzés!

Működik a felturbózott Mercedes: Hamiltoné az első edzés!

  2018.06.29. 12:58

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas kettőse az újításokkal felszerelt Mercedesszel uralta az első szabadedzést a Red Bull Ringen – a hazai csapatnak Max Verstappen 3. helyezésével kellett beérnie.


Talán szusszanni sincs ideje a csapatoknak a három egymást követő versenyhétvégén, a fejlesztési versenyben ez sem jelenthet akadályt számukra. A kevés idő ellenére Ausztriában többen is újításokkal rukkoltak elő. Az élmezőnyben a Mercedes új aerodinamikai csomagját látva már van, aki B-autót emleget. A németeknek a W09-es alapos átalakítása ugyanakkor extra tesztmunkát is jelent a szabadedzéseken. A Red Bull eközben az új időmérős „partimódja” mellett a légellenállási problémáikat csökkentő három DRS-zónában bízott a hétvége előtt, a Ferrari pedig abban, hogy ezúttal nem siklik félre a nyitónapon, mint az előző két hétvégén.

A középmezőny sem lazsált, Spielbergbe a Force India és a Sauber egy módosított padlólemezt, a Toro Rosso új, egyedi véglappal ellátott vezetőszárnyat, a Renault pedig az új MGU-K-ját hozta, míg a Williams most vetette be az első fejlesztést abból a csomagból, amellyel a Magyar Nagydíjig megoldaná autója hátsó részen tapasztalt leszorítóerős problémáját, amely a mezőny végén tartja őket év eleje óta.

A fejlesztési munka Grove-ban némi változást is hozott: Szergej Szirotkinnek az első tréningen pihenőt adtak, hogy autóját Robert Kubica vihesse pályára az első másfél órában. A lengyel hű szurkolói a délelőtti órákban el is lepték a lelátót.

A mindössze 19 fokos időben az aszfalt is csak 25 Celsius-fokig melegedett fel, a csütörtökön tapasztalt esőre pedig a tréning elején csak a hegyeken ülő felhők emlékeztettek. Az első mért köröket stílszerűen egy Red Bull futotta a Red Bull Ringen: Max Verstappen a szuperlágy gumin 1:06,470-es körrel adta meg az alaphangot.

Az első félóra mégsem a Red Bullról, hanem két fő ellenfeléről, de főleg a Mercedesről szólt. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is a szuperlágy gumin futotta első etapját, tucatnyi körük során pedig sorra javították meg egymás legjobbját. A boxba végül a brit vonult a jobb eredménnyel, 1:05,525-ös köre másfél tizeddel volt erősebb csapattársáénál.

Mögéjük a Ferrarik zárkóztak föl, ám Sebastian Vettel úgy futott 1:05,745-ös időt, hogy az eggyel puhább ultralágy gumin volt. A németnek a mercedesesekhez hasonlóan voltak kisebb kisodródásai mért körein, ám igazán meleg helyzetbe a boxutcában került. Kifelé igyekezve a McLaren éppen az orra elé küldte ki Stoffel Vandoorne-t a garázsból, és ha nem fékezi blokkolósra a gumiját, Vettel bele is hajt a narancssárga autóba. „Láttátok ezt?” – kérdezte teljes nyugalommal. Az FIA mindenesetre látta: veszélyes kiengedés gyanújával indított vizsgálatot.

A Red Bullok az edzés elején nem sokat mutattak, Daniel Ricciardo a többiekhez képest csak későn érkezett meg a pályára. Autóján ráadásul a lágy Pirellik voltak – ezt a típust rajta kívül csak a Sauberek használták ekkor. Ám ez sem akadályozta azonban abban, hogy még az edzés félideje előtt felugorjon a második pozícióba, 0,046 másodperces lemaradással Hamilton mögött.

Verstappen csak Vettelt tudta megelőzni a 4. helyen, hátránya a szuperlágy gumin 0,220 volt a vezető brittel szemben. Egyik gyorskörében viszont elkövetett egy hibát: szélesre futott a 4-es kanyar után, jobb kerekeivel a kavicságyba hajtott, megpördült, majd visszadöcögött a boxba.

A pálya határaival nem csak neki gyűlt meg a baja. Az utolsó előtti kanyarban előbb Stoffel Vandoorne, majd Pierre Gasly sodródott ki és futott rá a magasított kerékvetőre. A belgának megrepedt az orrkúpja és félig letört a vezetőszárnya. Az aszfalton húzva hozta be a boxba. A Toro Rossó-s kollégának ezzel szemben csak egy darab vált le a szárnyáról – fájdalom, hogy ez új fejlesztésű darabról volt szó…

A második „félidőbe” lépve friss ultralágy gumik kerültek az élmezőny autóira. Räikkönen gyors javítása után második körében sikeresen kockásra is fékezte őket miközben a hajtűkanyar bukóterébe csúszott – meg is rekedt ezzel a 6. helyen. Vettel ezzel szemben sikeresen javított, egészen 1:05,180-ig gyorsult, és a péntekjeihez szokatlanul közel volt a Mercedesekhez.

Legalábbis egy darabig. Hamilton és Bottas tudniillik több gyorskört is teljesített a lila abroncson, melyen elsőként tört be 1:05 alá. Hamiltonnál volt – a jó egy tizedes – előny, aki 1:04,839-re javított, és ezzel máris fél másodpercre megközelítette a pályacsúcsnak számító tavalyi pole-időt.

A második finn mögé a körét valamivel később futó Verstappen jött fel 1:05,072-es eredménnyel, hátrébb szorítva Vettelt, az ötödik hely Ricciardóé, a hatodik Räikkönené volt. Helyzetük az utolsó negyedórában már nem változott: vagy a garázsban, vagy megtankolt autóval, hosszú etapokat teljesítve töltötték a hátralévő időt.

Mögöttük a középmezőny a franciaországi képet tükrözte. A 7. helyen Romain Grosjean vert sátrat, a hátránya egy másodperc fölött volt. Ő és Kevin Magnussen, valamint a már az edzés közepén közéjük ékelődő Pierre Gasly is a szuperlágy gumin futott, és top 10-es hegemóniájukat csak az utolsó félórába lépve törték meg a riválisok, amikor már többen puhább típusokra váltottak. A francia mögött végül Esteban Ocon szerezte meg a 8. helyet, míg Magnussen elé a két Sauber is befurakodott, hátraszorítva őt a 12. helyre.

Meggyűlt a baja az osztrák pályával a számos kicsúszást bemutató Charles Leclerc-nek, aki főleg az első kanyarban szerette elhagyni a pályát. Féktávját még nem sikerült tökéletesítenie, ám ennek ellenére is gyorsabbnak bizonyult Marcus Ericssonnál. Helyezéseik pedig azt mutatták, hogy a Sauber nemcsak hogy végérvényesen megvetette lábát a középmezőnyben, kezd egyre magabiztosabban feljebb törni benne.

A McLaren ezzel szemben mintha egyre hátrébb csúszna. Az első 55 percnek Fernando Alonso, az utolsó 40-nek Stoffel Vandoorne töltötte a nagy részét a garázsban. A spanyol autójának elején megjelenő áramlásjelző festék arról tanúskodott, hogy Woking továbbra is a szélcsatornában nem látott aerodinamikai problémái forrását kutatja. Csapattársa ezzel szemben szárnytörése után rostokolt a garázsban. Gyengébb köreiket talán az is magyarázta, hogy a csapat utasította őket a veszélyes magasított kerékvetők elkerülésére, emellett az ultralágyas időket sem erőltették. A kétszeres bajnok például a lágy típuson ment több hosszabb etapot is. Alonso a 17., Vandoorne a 18. legjobb időt autózta.

A mezőny végén a beugró Robert Kubica zárt, aki még az utolsó előtti helytől is igencsak messze volt. Az ő feladata viszont nem a köridők hajszolása volt, különböző beállítás-variációkat tesztelt, melyek a következő hetekben érkező fejlesztéseket készítették elő. A Williams másik versenyzője, Lance Stroll a 16. legjobb időt autózta, megelőzve a McLareneket.

Osztrák Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:



Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Lewis Hamilton  Mercedes 1:04,839
39
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:04,966 +0,127 39
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:05,072 +0,233 42
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:05,180 +0,341 29
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:05,483 +0,644 22
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:05,776 +0,937 31
7. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:06,028 +1,189 30
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:06,055 +1,216 40
9. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:06,215 +1,376 31
10. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:06,394 +1,555 36
11. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:06,400 +1,561 32
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:06,404 +1,565 23
13. Carlos Sainz Renault 1:06,427 +1,588 29
14. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:06,455 +1,616 41
15. Nico Hülkenberg Renault 1:06,479 +1,640 34
16. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:06,567 +1,728 32
17. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:06,612 +1,773 30
18. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:06,698 +1,859 30
19. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:06,871 +2,032 45
20. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:07,424 +2,585 38

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?