Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Szégyen, ami a McLarennél és a Williamsnél zajlik: mélyrepülés az F1-es „dínóknál”

Szégyen, ami a McLarennél és a Williamsnél zajlik: mélyrepülés az F1-es „dínóknál”

  2018.06.26. 14:54

A Williams az utolsó, a McLaren az utolsó előtti. A Forma-1 két "őskövülete" már a Francia Nagydíj Q1-ében búcsúzni kényszerült. A nagy hagyományokkal rendelkező csapatok inkább hátrafelé lépegetnek, mint előre. Vajon mi siklott ennyire félre?


A statisztikák szerint a McLaren és a Williams továbbra is dobogósok. A Forma-1 második és harmadik legidősebb alakulata a győzelmek számában a Ferrari mögött tanyáznak, csakhogy ezek a dicsőségek rég születtek. A Williams legutóbb a 2012-es Spanyol Nagydíjon diadalmaskodott, míg a McLaren ugyanabban az évben, Brazíliában ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán. Azóta csak egyre mélyebbre süllyednek. 

Talán a mélypontot az F1-es "dínók" a Francia Nagydíj időmérőjén érték el - legalábbis a német Auto, Motor und Sport szerint. A Williams ismét a mezőny két leglassabb autójával állt elő, amihez már tulajdonképpen hozzászokhattunk. A legrosszabb, hogy Szergej Szirotkinnak fél másodperc hiányzott az utolsó előttihez. Aki a McLaren volt. A verseny hasonlóan tragikusan alakult - a pontszerzéstől messze elmaradtak. 

Fernando Alonso egy héttel a le mans-i győzelmét követően szembesült a valósággal. A 16. rajthely elég volt ehhez, míg Stoffel Vandoorne szintén a Q1-ben ragadt. A versenyzők már nem is panaszkodtak: "Az autó igazából elég jó egyensúllyal rendelkezett. A tapadás hiányzott." - ismerte be a belga versenyző. 

Ha a Sauber versenyzője, Marcus Ericsson egy hibátlan körrel bejut a Q2-be, míg a McLarennek bő másfél tizedmásodperc hiányzik a svájci csapathoz, akkor felmérhetjük mekkora a baj a brit istállónál. Nem elég, hogy a mezőny végére szorultak, de még a lemaradásuk is tetemesnek mondható. 

A Williams aerodinamikailag instabil

Mi siklott ennyire félre a két egykor oly dicső F1-es alakulatnál? A Williamsnél egyértelmű: a mérnökök csak építettek egy autót. "A probléma az aerodinamikában rejlik." - ismerte el a technikai igazgató, Paddy Lowe. Az első szárny, az oldaldobozok és a padlólemez nem harmonizálnak, a hűtési koncepció túl agresszív, aminek eredményeképp a Williamsnek túlságosan is meg kell nyitni a borítást. 

"Az autó alatti áramlás instabil." - tette hozzá a Williams műveleti igazgatója, Rob Smedley. Vélhetően mivel a padlólemez oldalai nem elég hatékonyan zárják ki a turbulens levegőt. Ez a kanyarokban akadályozza őket igazán. Míg a változó leszorítóerő miatt az abroncsok nem egyenletesen melegednek fel, néha beleesnek a működési tartományba, néha meg nem. A versenyzők így nem bíznak az autójukban. 

A helyzetet tovább nehezíti, hogy mindezzel a két tapasztalatlan versenyzőjük, Lance Stroll és Szergej Szirotkin nem nagyon tudnak mit kezdeni. A Williams csak Bakuban és Monacóban mutatott tisztességes formát. Az orosz elmagyarázta miért: "Csak egy kanyartípus fekszik nekünk. Egy adott kanyarhoz jól be tudjuk állítani az autót, de amikor jön egy olyan pálya, mint Paul Ricard, ahol mindenféle kanyar megtalálható, akkor problémával szembesülünk. Az egyikben jók vagyunk, a másikban nem."

A Williams azt gondolja, megtalálták a problémát. "A nyári szünet előtt érkezik az új aerodinamikai csomag." - mondta Lowe. "Ne várjunk csodákat!" - tette hozzá Smedley. A csapat lemaradása ugyanis olyan hatalmas, hogy még ha egy másodpercet is javulnának, akkor is csak a középmezőny végére érhetnének oda.

Aztán jönnek még az egyéb hibák is - Monacóban a rajtrácson a szerelők túl sokáig bütykölték Szirotkin autóját, amiért 10 másodperces büntetés járt. Paul Ricardon az orosz túl lassan ment a biztonsági autó mögött. Ismét jött a büntetés.

A szélcsatorna rossz adatokat mutat? 

A McLarennél ezzel szemben teljesen reménytelen a helyzet. A szélcsatornás adatok alapján ugyanis az autónak a középmezőny elején kellene lenniük. A csapatvezetők, a mérnökök és a versenyzők csak kifogásokat keresnek. Az eddigi visszafogott eredményekre a Renault motor installálása szolgált magyarázatul. Majd a Spanyol GP-n bevetett B-verziót kellett megérteni. Most hirtelen megint a szélcsatornával vannak gondok. 

Montrealban a wokingiak beismerték, hogy a McLarennek problémái voltak a lassú kanyarokban és a végsebességnél. A csapat elnöke, Zak Brown az aerodinamikát hibáztatta. Paul Ricard azonban tele van gyors és középgyors kanyarokkal, amik elvileg fekszenek a McLarennek. Érdekes módon, a Francia Nagydíjon is a mezőny végére kényszerültek. 

"Én csak a versenyző vagyok." - védekezett Fernando Alonso - "Ismerjük a gyengeségeinket. Minden megbeszélés másfél órás. Keményen dolgozunk, hogy fejlesszünk az autón, és a fejlesztéseket most kell felgyorsítanunk, mert versenyről versenyre szép lassan egyre jobban lemaradunk, amikor semmi új sem érkezik az autóra."

Ötödikek a kilencedik helyett

A McLaren mindezek ellenére próbálja rózsaszínben látni a világot. Zak Brown emlékeztetett: "Tavaly a szezon ezen pontján nulla ponttal kilencedikek voltunk a bajnokságban. Most ötödikek vagyunk 40 egységgel." Alonso hozzátette: "Az első öt versenyen mindig pontot szereztünk. Még a legutóbbi két hibámmal is pontot szereztem. A gyengeségünket az időmérő jelenti. Vasárnap erősek vagyunk, és a pontokat akkor osztják."

Végül is minden rendben, csak mások voltak az elvárások: a McLaren a Renault erőforrásával idén dobogókért szeretett volna harcolni, és a Toro Rossónál az is látszik, hogy a Honda motorja nem olyan rossz, mint ahogy azt az elmúlt években beállították. 

Továbbá, a nagy múltú csapatokon belül sem stimmelhet valami. A technikai igazgatói pozícióban ugyanis változások voltak. A McLaren projektvezetője, Tim Goss elhagyta Wokingot. A Williams vezető tervezője, Ed Wood saját döntéssel távozott. A Williamsnél szóba jött, hogy a Mercedes B-csapata lehetnének, de persze ezt a grove-iak hevesen tagadják. 

Wokingban is mentegetőznek, hogy nem olyan vészesen rossz a hangulat a csapatban - csakhogy a "freddós sztori" nem erről árulkodik. Szó se róla, a csapatvezetők mindent tagadtak, szerintük ugyanis csak néhány elégedetlen alkalmazottról van szó, ami egy ilyen nagy vállalatnál elkerülhetetlen.

Mi az igazság? Mindkét csapaton óriási a nyomás. A Williams idén 20 millió euróval kevesebbet kap, mint 2017-ben. A főszponzoruk, a Martini búcsút int nekik. A grove-i istálló tehát a két bőkezű támogatójára szorul - Lance Stroll apjára, és az SMP bankra, akik Szirotkin mögött állnak - akik a pénzükért cserébe eredményeket akarnak látni. 

A McLarennél sem sokkal jobb a helyzet. A részvényesek fényes jövőt emlegettek a motorpartner-váltást követően, vagyis mélyen a zsebükbe nyúltak. A Honda gyári istállói státusza és a Renault ügyfélcsapata között ugyanis nagyjából 70 millió euró a különbség. Alonso 2019-ben valószínűleg az IndyCarban folytatja, és nem nagyon vannak opciók a helyére. A McLaren és a Williams többé már nincsenek a versenyzők kívánságlistájának élén.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?