Hírek>> : Válságmegbeszélés a blama után: mi történik a McLarennel? |
Válságmegbeszélés a blama után: mi történik a McLarennel?
2018.06.26. 13:12
Míg Fernando Alonso a gyors korrigálásban bízik a McLaren pocsék franciaországi hétvégéje után, a csapat a teljes személyzetét válságértekezletre hívta össze, a brit Daily Mail pedig felvette a kesztyűt a kifelé optimizmust sugárzó vezetőkkel…
Érvelhet azzal Éric Boullier és Fernando Alonso, hogy a McLaren idén jobb helyzetben van, mint egy évvel ezelőtt, amikor ilyentájt még pontjai sem voltak, istállójuk viszont jelenleg ettől még nem fest sokkal jobban, mint a sokat szidott Honda-korszakban. Ékes példája volt ennek a Francia Nagydíj, ahol előbb mindkét autójukkal kiestek már az időmérő edzés első szakaszában, majd pontot sem szereztek a versenyen. Alonso vasárnap délután ugyanolyan idegesen ordított a rádióba, mint bármikor az elmúlt években, amikor a Honda-motort szidta, és sorozatban harmadszor adott fel versenyt, ahogy tette azt korábban is többször.
Miközben a gárda arra hivatkozik, igenis előrelépést jelent a Renault-motor az előző szezonokhoz képest, arról már nem beszél, hogy a Honda idei javulásával vélhetően könnyedén tartanának most ugyanitt akkor is, ha nem váltanak motort. Csak éppen továbbra is gyári támogatással, az évi 100 milliós összeggel és autójuk átalakítása nélkül.
Siratják és temetik a McLarent sokan, Fernando Alonso szerint viszont még korai. A spanyol ugyan érezhetően frusztrált a teljesítményük miatt (a rádióban közölte, neki már teljesen mindegy, hogy hol ér célba), mégis abban bízik, hogy e gyenge teljesítmény egyszeri kisiklás volt a részükről. „Messze ez volt a legrosszabb idei teljesítményünk eddig, és remélem, hogy csak kivétel volt, nem a normalitás. Az időmérőn mindkét autónk kiesett a Q1-ben, a versenyen pedig nem szereztünk pontokat. Emelnünk kell a szinten Ausztriában és Silverstone-ban. Csak öt napunk van, ez alatt kell megoldást találnunk” – nyilatkozta.
Azt elismerte, könnyű dolguk nem lesz, a háromhetes sorozatversenyzés közepette meg van kötve a kezük. „Jobb lenne most egy kicsit több idő, hogy tanulmányozni tudjuk az adatokat, és gyárthassunk pár újítást az autóra. Talán egy kicsivel több idővel elő tudnánk állni a megoldással, de ez most nincs meg. Mindent megteszünk. Bízom a csapatban, tudom, hogy jó dolgok várhatóak a következő versenyekre” – bizakodott.
Más kérdés, hogy hasonlókat már év elején is lehetett hallani tőlük. Akkori gyengélkedésüket még a téli megbízhatósági gondokra és a motorváltás miatti átállásra vezették vissza, amelyek miatt megcsúszott az egész felkészülésük. Aztán sokat vártak a barcelonai új csomagjuktól, és azt jósolták, a nyárra összeszedik magukat, s a középmezőny élére állva csökkentik hátrányukat az élcsapatokkal szemben. Ehhez képest Alonso Franciaországban arról beszélt, lemaradtak a fejlesztés terén, a többiek lehagyták őket; míg Zak Brown kifejtette, a szélcsatornás korrelációs problémák hátráltatják előrelépésüket.
A csapat érzi, hogy mozog alatta a talaj. Stoffel Vandoorne elárulta, a nehéz helyzetük miatt Le Castellet-ben a teljes versenycsapatot összetrombitálta a vezetőség, és amolyan válságmegbeszélést tartottak. „Nem árulhatom el, hogy pontosan miről esett szó, de kicsit lelkesíteni próbálták az egész csapatot. A teljes személyzet ott volt. Nehéz idők ezek most számunkra, de mindenki keményen dolgozik, és reméljük, hogy hamarosan jobbra fordul a helyzet” – nyilatkozta a belga az RTBF csatornának.
A Daily Mail védelmezi „besúgóját”
A McLaren vezetősége kifelé igyekszik pozitívnak mutatkozni. Zak Brown ügyvezető igazgató és Éric Boullier versenyigazgató a franciaországi hétvégén határozottan cáfolta a Wokingon belüli feszültségekről szóló híreszteléseket, és mindketten állították, ha vannak is elégedetlenek, csak pár emberről lehet szó, ami természetes egy 800 fős szervezetnél.
A csokiügyről és a Martin Whitmarsh visszahívásáról szóló cikkeket megjelentető Daily Mail mindazonáltal továbbra is kitart korábbi állításai mellett, és egyfajta miniháborúba kezdett a csapattal. Jonathan McEvoy, a lap egyik F1-es tudósítója hétfőn kemény hangvételű írásában állt ki a forrásukként szolgáló névtelen alkalmazott mellett. Utalást tett rá, hogy a vezetőség nagyon is kíváncsi arra, ki volt a nyilatkozataikkal a csapattól „elkülönített” lázadó, s hogy Jonathan Neale a megjelent cikkekre reagálva egy „cifra e-mailt-t” is írt a dolgozóknak a miheztartás végett. „Az elégedetlen alkalmazott azt mondta nekem, hogy gondosan elfedte magát, én pedig inkább adnám oda az utolsó Freddo-csokimat, mintsem eláruljam, ki ő. Szóval biztosra veszem, hogy meg fogja úszni azok haragját, akik félnek szembenézni a valósággal” – írta McEvoy.
Emellett tovább támadva az istálló menedzsmentjét, számon kérte Boullier-n, hogy a pénteki sajtótájékoztatón feltett kérdésére, mit szól ahhoz, hogy saját alkalmazottai támadják őt, a francia „hazugnak” nevezte őt. Emellett igyekezett rácáfolni Brownék állítására, és erősítette, cseppet sincs rendben a csapatmorál pillanatnyilag. „Minden szinten beszéltem alkalmazottakkal, és tudom, hogy a hangulat rossz. Furcsa is lenne, ha nem volna az: ez a csapat krónikusan alulteljesít, és megtördelték a belső harcok. A paddock egy tapasztalt alakja azt mondta a McLaren betegsége kapcsán: bizonyítják, hogy az elhibázott stratégiát nem lehet jóvátenni jó taktikázással. Úgy is mondhatnánk, ezt az egész zűrzavart a tetejétől az aljáig újra kéne gondolni” – kritizált a szerző.
Akár a bulvárlap, akár a csapat állításai felé hajlunk, egy biztos: Wokingban egyelőre elmaradt a Honda-szakítástól remélt nagy fordulat, és ha nem változtatnak gyorsan a helyzetükön, csak még jobban fenyegeti őket a dicső időszaka után elsüllyedő Williams sorsa. Brownéknak új szponzorokra, a Honda-milliók pótlására van szükségük, valamint Alonsóra, akit ilyen kilátásokkal nem lesz egyszerű az F1-es csapatuknál tartani. Neki és az F1-nek sem egy vergődő McLarenre van szüksége.
|