A verseny rajtját követően, a biztonsági autós fázis alatt állt ki friss abroncsokért, hogy ezzel elmenjen a futam végéig, de mivel ez a stratégia nem jött össze, visszatért a mezőny végére, miután kiállt ultralágyakért, amikkel megpróbálta megfutni a verseny leggyorsabb körét.
A versenyen hallhattuk Alonso versenymérnökét, Will Joseph-et a rádióban, ahogy arról tájékoztatta versenyzőjét, hamarosan eshet, amivel meglehet az esélyük rá, hogy az ötödik Carlos Sainz visszaesik mögé a kiállását követően.
Alonso azonban később kijelentette a rádióban, hogy "nem igazán érdekli" mi történik a versenyen. A leintést követően természetesen megkérdezték, ez alatt mit is értett pontosan.
"A rádióban a csapat túl izgatott lett, és az ötödik, illetve hatodik helyezetthez képest informáltak a különbségekről." - mondta a McLaren spanyolja - "A biztonsági autós fázis után utolsó voltam, a fékeim túlmelegedtek, és az egész versenyre egy szett abroncsot kaptam, hiszen az első körben kiálltunk a lágyakért, szóval szerintem egy védekező versenyt futottunk."
"Nem a frusztrációmat hallottátok, de tudjuk, hogy ezen a hétvégén elég versenyképtelenek voltunk."
Alonso a futam legelejétől hátrányba került, hiszen az első körös incidenseket követően senki sem kapott büntetést azért amiért átszelték a bukóteret.
"A rajt után több előttünk zajló incidenst is el kellett kerülnünk. Sokan levágták a pályát, és semmi sem történt. Mi a pályán maradtunk, és így az utolsó helyre estünk vissza."
A Francia Nagydíj a McLaren legkevésbé versenyképes hétvégéje volt az eddig gyenge 2018-as szezonjukban, hiszen mindkét autójukkal kiestek a Q1-ben, és Alonso csapattársa, Stoffel Vandoorne csak 12. lett.