Hírek>> : A kerék repült, Hamilton szárnyalt a második edzésen |
A kerék repült, Hamilton szárnyalt a második edzésen
2018.06.22. 18:11
Bő hét tizedmásodperccel volt gyorsabb Lewis Hamilton a Francia Nagydíj második szabadedzésen a Red Bull versenyzőinél, így hibátlan mérleggel zárta a nyitónapot. Valtteri Bottas csak 7 kört teljesített, Sergio Péreznek pedig a kereke repült le.
Jó pár órás munkát adott Marcus Ericsson a Sauber szerelőinek azzal, hogy az első szabadedzés végén nekicsapódott a falnak. Leégett autójának a teljes vázát cserélni kell, és mivel ez igen hosszadalmas folyamat, a svédnek ki kellett hagynia a Francia Nagydíj második szabadedzését.
Az állva maradt 19 kollégának eközben nem tűzeset, hanem a tűző napsütés miatt lehetett melege a Paul Ricard-on, melynek sötét aszfaltja a délutáni órákra már 50 Celsius-fok körüli hőmérsékletű volt. Ez a gumik szempontjából meghatározó, igaz, az első edzésen a tapadás helyett főleg a változó szélirány tréfálta meg a résztvevőket.
Sokat ezen a gyakorláson sem kellett várni az első hibákra. Előbb Fernando Alonso sodródott le a kerékvetőkre az egyik jobbosból kijövet, aztán Romain Grosjean látogatta meg a bukóteret, majd a délelőtt is piruettező Kimi Räikkönen fordult menetiránnyal szembe a legtöbb problémát okozó 6-os kanyarban. Sergio Pérezt arra is figyelmeztették, hogy a hármas kanyarban 20 kilométer/órás széllökések érkeznek – a pályát a mexikóinak is sikerült elhagynia.
Amíg a legjobbak nem vágtak neki első repülőkörüknek, a két Haas-versenyző tartotta a frontot az élen, ám uralmuk nem tartott sokáig. A Ferrarinál Kimi Räikkönen lágy, Sebastian Vettel szuperlágy gumin futott ki, a két Red Bull a német útját követte, míg a Mercedesek a megszokottnál tovább várakoztak a garázsban.
Az első 20 perc után Vettel bő 2 tizeddel vezetett Verstappen és Ricciardo előtt. A holland aztán pár századdal elé ugrott, ám ez akkor már csak a második helyet jelentette.
Tudniillik a csillagos csapat is munkának látott, szintén megosztott gumitaktikával. Valtteri Bottas lágy típuson futott 1:34,156-os időt, amivel egyből az első helyre állt, majd a szuperlágy Pirellin Lewis Hamilton őt is túlszárnyalva 1:33,582-re javított. Míg a keményebb keveréken Bottas fél másodperccel volt jobb Räikkönennél, Hamilton a szuperlágyon bő 1 másodperccel Verstappennél és Vettelnél – igaz, az élmezőnyből ő futotta a legkésőbb a gyorskörét. Az 5-6. hely Räikkönené és Ricciardóé volt ekkor, őket Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg, Esteban Ocon és Romain Grosjean követte.
A kisebb kicsúszások mellé ezúttal mókásabb hiba is párosult. Szergej Szirotkint a boxutca tréfálta meg: egyik etapja végén a Force India szerelői közé kormányozta be a Williamsét, miközben a valóban várt Sergio Pérez már mögötte érkezett.
Az első valódi, ultralágyas időmérő-szimulációkra az edzés feléig kellett várni – legalábbis az elsőkre. Tudniillik Előbb Vettel javított 1:33,7-re, s jött föl másodiknak, majd Ricciardo állt az élre a legpuhább keveréken futott 1:33,243-as körével, aztán lecsapott a piros zászló.
Sergio Pérez is gyorskörön volt éppen, amikor a 7-es kanyar belső kerékvetőjére haladva a bal hátsó kereke egyszerűen lerepült az autójáról. A rózsaszín autó a bukótérben állt meg, ütközés és sérülés nélkül, a gumija pedig valahol jóval távolabb. A Force Indiának lesz mit megmagyaráznia az FIA-nál, szerelőik a történtek után egyből Esteban Ocon kerékrögzítéseit ellenőrizték – nem kizárt, hogy a mexikóinál ez okozta bajt.
Az edzést tíz perc szünet után indították újra. Hamilton nem sokáig hagyott kétséget afelől, hogy a Mercedes ezen a hétvégén jó formában van. 1:32,539-es köre ugyan elmaradt a délelőtti legjobbjától, így is 7 tizeddel volt gyorsabb Ricciardo megszakítás előtt futott eredményénél, bő 1 másodperccel Vettelénél. Verstappen eközben felzárkózott csapattársa mögé harmadiknak, 3 századdal elmaradva tőle, míg Räikkönen Vettel elé ugrott 1:33,426-tal.
A körét még a piros előtt letudó Ricciardót és Vettelt ekkor már nem foglalkoztatta a javítás gondolata – előbbi ultralágy, utóbbi szuperlágy gumin kezdett hosszú etapba.
A kakukktojás Bottas volt, aki Pérez balesete előtt sem volt a pályán, és az újraindítás után sem hajtott ki. A Mercedes elővigyázatosságból leszerelte a padlólemezét, mert problémát észlelt a hűtőrendszerében. Kiderült, hogy a víz szivárgott, és mivel a megoldás sokáig tartott, már nem is volt esélye a visszatérésre, szerény 7 körrel zárta a délutánt. Ez nemcsak számára, csapata szempontjából is bosszantó, hiszen amellett, hogy lemaradt az időmérős szimulációról, hosszú etapot sem teljesített, a gumikról pedig egyedül Hamilton gyűjtött adatokat.
A középmezőnyben a délelőtthöz hasonlóan Romain Grosjean vitte a prímet, aki a 6. helyet szerezte meg, és csak 1 századdal maradt el Vetteltől. Magnussen elé az utolsó percekben furakodott be Fernando Alonso, aki az idő nagy részében csapattársával együtt a legjobb 12-n kívül volt. Mögötte Magnussen és Pierre Gasly férkőzőtt még a legjobb tízbe, kiszorítva onnan a két Renault-t.
A megszokottnál rövidebbre nyúlt hosszú etapok alatt egy kisebb csata szemtanúi is lehettünk: Carlos Sainz hiába próbálta megelőzni Brendon Hartleyt, az új-zélandi szívósan tartotta magát a Reanult előtt. Az izgalom viszont nem tartott sokáig. A Honda-motoros autó dadogó hangot adott, és félre kellett kormányozni. „Állj meg egy biztonságos helyen” – hangzott a csapat utasítása. Egyelőre nem derült ki, hogy motorhibáról van-e szó, Hartley mindenesetre minden erőforrás-komponenst tekintve veszélyeztetett, így egy csere garantált büntetést jelent számára.
Problémás véget ért az edzése Alonsónak is. Éppen csak megfutotta a legjobb idejét, amikor mérnöke arról kérdezte, mit szeretne csinálni. A spanyol ingerülten azt felelte, hogy csak még egy mért kört akar futni, ám ehelyett állóra fékezett kerekekkel csúszott ki a bukótérbe.
Hogy pozitív legyen az edzés kicsengése, az utolsó két percben azért egy visszatérést is láthattunk. Miután az illetékesek gyorsan visszaszállították Pérez autóját a boxutcába, a mexikóinak két perccel a leintés előtt még lehetősége volt teljesíteni pár kört, igaz, javítani nem tudott.
Francia Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:32,539 |
|
27 |
2. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:33,243 |
+0,704 |
31 |
3. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:33,271 |
+0,732 |
24 |
4. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:33,426 |
+0,887 |
29 |
5. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:33,689 |
+1,150 |
35 |
6. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:33,699 |
+1,160 |
30 |
7. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:34,156 |
+1,617 |
7 |
8. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:34,400 |
+1,861 |
24 |
9. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:34,457 |
+1,918 |
33 |
10. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:34,535 |
+1,996 |
35 |
11. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:35,067 |
+2,528 |
30 |
12. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:35,086 |
+2,547 |
33 |
13. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:35,172 |
+2,633 |
28 |
14. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:35,583 |
+3,044 |
33 |
15. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:35,697 |
+3,158 |
31 |
16. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:35,705 |
+3,166 |
25 |
17. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:35,936 |
+3,397 |
34 |
18. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:35,971 |
+3,432 |
35 |
19. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:36,080 |
+3,541 |
16 |
20. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
nem indult |
#ÉRTÉK! |
0 |
|