Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Kettős Mercedes-sikerrel és piros zászlóval zárult az első edzés

Kettős Mercedes-sikerrel és piros zászlóval zárult az első edzés

  2018.06.22. 18:05

Egyelőre nem tudni biztosan milyen motorral, de a Mercedesek futották a legjobb köröket a régi-új francia pályán. Max Verstappen és Sebastian Vettel sokat rostokolt a garázsban, több kicsúszást is láthattunk, a gyakorlásnak pedig egy piros zászló vetett véget.


Tíz év szünet után újra egy Francia Nagydíjnak vágott neki a Forma–1 mezőnye, 28 év után először a Le Castellet mellett fekvő Paul Ricard-versenypályán. A létesítmény csak félig ismeretlen a résztvevők számára a korábbi tesztek miatt, annak új, a monacóival és a silverstone-ival megegyező aszfaltja viszont újdonság számukra. A 25 fokos déli melegben a pálya máris egészen 44 fokig melegedett föl.

Az első szabadedzés előtt a legnagyobb kérdés az volt, milyen motorral futnak ki a Mercedes-autók. Még a gyakorlás előtt sem voltak hajlandóak elárulni terveiket. Csak annyi volt biztos, hogy kapnak új motort, az nem, hogy az az első vagy a második specifikáció lesz-e. Pár perccel a kezdés után aztán híre ment, hogy a gyári csapatnál a Kanadában félretett új fejlesztést vitték pályára, melynek sorsáról csak később döntenek. A pontos specifikációról a csapat viszont csak a második edzés után ígért információt.

Akármilyen verzióval is, de Valtteri Bottas futotta meg az első köridőt: 1:36,849 másodpercet. Az első negyedóra ennek ellenére eseménytelenül csordogált. A két Mercedes az ultralágy gumikon futott, Max Verstappen a lágyon, mégis a holland jegyezte a jobb eredményt, aki 1:35,261-gyel 0,5 és 0,8 másodpercet vert Bottasra és Hamiltonra. Rajtuk kívül a pályát a WEC-tesztekről ismerő Brendon Hartley szorgoskodott még, ám az ő nevéhez a nap első kicsúszása fűződött. A 6-os kanyarban háttal hagyta el a pályát, s tesztelte a dörzspapírra emlékeztető felületű kék csíkok lassító hatását az aszfaltozott bukótérben. Sikeresen, hiszen nem találkozott a fallal.

Jó tíz perccel később Stoffel Vandoorne is a tempó jobbos áldozata lett – ugyanúgy a kék csíkozás fogta meg a McLarenjét a korlát előtt.

Húsz perc elteltével a Ferrarik és Daniel Ricciardo is megjelentek a pályán, nem sokkal később pedig a Mercedesek is visszatértek, és az élen változatos pofozkodás indult a három élcsapat között. Rövid ideig Räikkönen állt az első helyen, aztán hol Bottas, hol Ricciardo javított az eredményén. A piros és ezüstszínű autókon az ultralágy, a kéken a lágy gumik voltak fenn. Az ausztrál versenyző 1:32,576 másodpercig gyorsult, így közel 6 tizedes előnnyel vezette a mezőnyt az edzés felénél Bottas, Räikkönen és Hamilton előtt.

A csapattársak eközben kissé leszakadtak. Az 5. helyen Esteban Ocon Fernando Alonsót, Pierre Gaslyt, Sergio Pérezt és Carlos Sainzot előzte meg; Sebastian Vettel csak a 10. helyen állt 1:35,1-es körével, a 11.-nek visszaeső Verstappen pedig nem javított korai idején, mivel kiszállították autójából, melyen komolyabb átalakítást végeztek.

Az első háromnegyed óra megmutatta, a helyszín újdonsága és a változatos aszfalt mellett milyen kihívások elé állítja még a versenyzőket a Paul Ricard. A pálya nemcsak széles, szeles is, ami többeket megtréfált. Hartley és Vandoorne után Kimi Räikkönen is megpördült a 6-os kanyarban, Charles Lecerc az első, Marcus Ericsson pedig a 14-es fordulóban vágódott ki a pályáról. Ezek után Alonsót figyelmeztette mérnöke: „Sokan kicsúsznak a hatos kanyarban a változó szélirány miatt.”

 

Hajmeresztő jeleneteket viszont nem csak ez okozott. Kimi Räikkönennek az egyik balosban kívülről kellett megkerülnie a versenyíven lassan haladó egyik Williamst, míg Lewis Hamiltonnak egyszerűen félre kellett rántania a kormányát, s egy másik pályavonalra terelni a Mercedesét, miután az egyik féktávon Stoffel Vandoorne feltűnően lassan blokkolta a versenyívet.

A Toro Rossónál másféle problémával szembesültek. A franciát egy kommunikációs gubanc „segítségével” sikerült a gumivisszaadós 40 percen túl is kint tartani a plusz szettjén (amit akkor már vissza kellett volna adniuk a Pirellinek), és emiatt az FIA vizsgálatot indított ellenük.

A második háromnegyed óra Bottas javításával indult, aki – ismét az ultralágyon – előbb 3 századra közelítette meg Ricciardót, majd 1 századdal elé ugrott: az új vezető idő 1:32,566 lett. Hamiltonnak ekkor még nehézségei voltak a másik Mercedesszel: „Nem akar fordulni az autó” – panaszkodott mérnökének. A szárnybeállítás korrigálása hatásosnak bizonyult, hiszen címvédő ezt követően két lila szektorral nyitva, 1:32,273-as körrel átvette a vezetést csapattársától, majd kicsit később 1:32,231-re faragta a legjobbját.

Bár a korábban vezető Ricciardo a következő menetére ultralágy gumit kapott, nem tudott javítani, így a két Mercedes mögé szorult, 0,3 másodperces hátránnyal, de így is megelőzve a 0,8-es lemaradásban lévő Räikkönent.

Csapattársaiknak továbbra is dadogós volt az edzésük. Vettel hosszú időt töltött a garázsban, miközben szerelői az első felfüggesztésén állítottak, s ez idő alatt vissza is esett a mezőny végére. Később az ultralágy gumin megfutotta első 33-as köreit, és ezzel a legjobb ötbe verekedte magát. Az edzés felénél még 10 körig sem jutó Verstappen ezzel szemben hiába tért vissza a hosszabb szünete után, komoly alulkormányzásra panaszkodott, az egyik jobbosban ki is sodródott, majd megint a garázsba hajtott, ahol ismét hosszabb időre eltűnt.

Gyengélkedésének is köszönhetően a legrutinosabb hazai versenyző, Romain Grosjean 1:33,3-as körével letáborozott a 6. helyen. A franciának két hete szárnyakat adott a csapat új aerodinamikai csomagja – a más stílusú Kevin Magnussent viszont érezhetően visszavetette. A dán most éppen csak a legjobb 10-be került, csapattársától a franciánál fél másodperccel lassabb Pierre Gasly, Max Verstappen és Sergio Pérez választotta el.

Hozzátartozik azonban, hogy Verstappen éppen javítani próbált, amikor megtörtént az első komolyabb baleset a szabadedzésen, amit piros zászlóval intettek le. Marcus Ericsson a gyors Signes-kanyarban repült ki a pályáról, miután az autó hátulja kitört, Sauberjét pedig ezúttal sem a kék, sem a még durvább piros csíkok sem tudták megfogni, az a pálya széli falban csattant. A svéd sértetlenül megúszta, az autója viszont – manapság egyre ritkábban látott módon – lángra kapott. Mivel a visszapillantója letört, Ericsson kényelmesen állítgatta a kormánykapcsolóit, s csak a pályabírók heves integetése láttán jött rá, hogy talán sietnie kéne, mielőtt ő is megpörkölődik.

A piros zászlót a zöld jelzés helyett aztán a kockás váltotta – e csúnya bukással ért véget a Francia Nagydíj első szabadedzése, mely kettős Mercedes-sikert hozott. Már csak azt nem tudni, pontosan milyen motorral.

A Ferrarik egyelőre nem mutattak meggyőző formát, Sebastian Vettelben és Max Verstappenben bőven maradt még tartalék, a középmezőnyben pedig egyelőre a Haas viszi a prímet.

A Renault nem villogott hazai pályáján. Nico Hülkenberg csak Stoffel Vandoorne-t és Szergej Szirotkint tudta megelőzni, Carlos Sainz éppen csak kiszorult a legjobb tízből, és egy teljes másodperccel lassabb volt Grosjeannál. Szenvedett Charles Leclerc is, aki csapattársához hasonlóan szintén többször hagyta el a pályát, ám az ő autója legalább egyben maradt, ráadásul így is a 13. idő lett az övé. A McLarenek ezzel szemben a legjobb 15-be sem fértek be, Fernando Alonso 2,6 másodperces hátránnyal zárt.

Francia Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:



Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Lewis Hamilton  Mercedes 1:32,231
25
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:32,371 +0,140 29
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:32,527 +0,296 25
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:33,003 +0,772 23
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:33,172 +0,941 19
6. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:33,318 +1,087 22
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:33,331 +1,100 15
8. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:33,685 +1,454 23
9. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:33,719 +1,488 26
10. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:34,108 +1,877 23
11. Carlos Sainz Renault 1:34,258 +2,027 25
12. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:34,484 +2,253 14
13. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:34,513 +2,282 21
14. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:34,592 +2,361 21
15. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:34,664 +2,433 25
16. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:34,862 +2,631 20
17. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:34,881 +2,650 28
18. Nico Hülkenberg Renault 1:34,993 +2,762 24
19. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:35,021 +2,790 24
20. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:35,105 +2,874 25

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal