Hírek>> : Kínos csokiügy, „fogalmatlan” vezetők – kitálalt a McLaren-dolgozó |
Kínos csokiügy, „fogalmatlan” vezetők – kitálalt a McLaren-dolgozó
2018.06.22. 10:56
Kiverte a biztosítékot a McLaren pár alkalmazottjánál, hogy a vezetőség olcsó csokoládéval szúrta ki a szemüket a kemény munkájukért cserébe. A névtelen forrás viccnek tartja a technikai megbeszéléseket, a vezetőket pedig hozzá nem értőnek.
Bármennyire is cáfolja a McLaren, hogy belső feszültségek lennének a csapatuknál, a Daily Mail belső forrásaira hivatkozva továbbra is állítja, nagyon is paprikás a hangulat Wokingban. A brit lap nemrég arról számolt be, hogy a jelenlegi vezetőséggel elégedetlen alkalmazottak már korábbi főnöküknek, Martin Whitmarsh-nak panaszkodtak, akit szeretnének visszahívni. A brit is megerősítette, hogy több volt munkatársa kereste fel őt, és maga is arról beszélt, sok a probléma a gárdánál.
A McLaren erre reagálva szóvivőjén keresztül cáfolta a sztorit, és határozottan kijelentette, hogy Whitmarsh nem szerepel a jövőbeni elképzeléseikben, véleményét pedig téves információkra alapozta.
A Daily Mail viszont most egy újabb cikket közölt a McLarenen belüli feszült helyzetről. A beszámoló szerint dühös McLaren-dolgozók keresték fel őket, hogy névtelenségbe burkolózva a csapaton belüli helyzetre panaszkodjanak, s így adjanak hangot elégedetlenségüknek. A kiváltója ennek részben az volt, hogy a vezetőség nemrég csokoládéval jutalmazta őket a kemény munkájukért… „Egész nap dolgozunk, vért izzadunk, erre ők huszonöt pennys Freddo-csokit adnak nekünk. A vezetőség a felügyelőknek adta ezeket, hogy szétosszák az alkalmazottaik között. Akkor kapjuk őket, amikor egy új csomag készül szűkös határidőn belül” – mesélte a meg nem nevezett alkalmazott.
A forrás szerint Barcelona után jött a nem mindennapi jutalom, amikor csak két hetük volt elkészülni az új fejlesztésekkel – és cseppet sem vette jól ki magát a dolgozók körében. „Napi huszonnégy órában, a hét hét napján dolgoztunk, hogy be tudjuk tartani a határidőt. Időben elkészültünk. Egy héttel később ezért egy Freddót nyomtak a kezünkbe bónuszként, minden olyan alkalmazottnak, aki részt vett benne. A munkavezetők szégyellték magukat, amikor átadták. És tavaly is kaptunk csokit, amikor az autót építettük.”
A helyzet az illető szerint hűen tükrözi, mennyire nem tartja kézben a dolgokat az istálló felső vezetése. Elmondása szerint nemrég arra is biztatták őket a főnökeik, hogy akár fából is építsenek modelleket, ha van bármilyen új ötletük, ami javíthatna az autójukon. „Ebből is látni, mennyire fogalmatlanok” – mondta a dolgozó. „Azt mondták a Kanadai Nagydíjat követő megbeszélésen, tudják, hogy mi a gond az autóval, de azt nem, hogyan oldják meg. Minket kérdeznek, miközben nekik van hat számjegyű fizetésük.”
„A vezető négyest mi ’érinthetetleneknek’ nevezzük” – utalt Éric Boullier versenyigazgatóra, Matt Morris technikai igazgatóra, Simon Roberts ügyvezetőre és David Probyn műveleti mérnökre. „Ők csak sétálgatnak és beszélgetnek, egyáltalán nem tiszteljük őket. Az emberek elkezdték bojkottálni a megbeszéléseket, mert mindegyik egy vicc. A hangulat meg van mérgezve. Szeretnénk sztrájkolni, de az emberek féltik az állásukat.”
A csokis történetre reagálva a Daily Mailnek a csapat szóvivője is nyilatkozott. Kiemelte, a kisebb ajándékokat nem kell komolyan venni, pusztán kedveskedni akarnak a keményen dolgozó alkalmazottaiknak. „A McLaren alkalmazottai az egyik leghűségesebbek és legrégebb nálunk dolgozók a motorsport iparában. A csapatunk vezetőinek jogukban áll spontán módon jutalmazni őket, vicces ajándékokat adni nekik, ha úgy érzik, hogy a munkájuk extra elismerést ér. Ez csak egy példa volt azok közül, amelyek sok más mellett előfordulnak napi szinten.”
Akár igazak a fenti állítások, akár nem, a McLarenre kicsit sem vetnek jó fényt. Miközben egy éve még arról készítettek dokumentumfilmet, hogy a téli Honda-gondok hogyan mérgezték meg a szezonjukat, idén világossá vált, hogy problémák a csapat szintjén is bőven akadnak, és az elégedetlenkedés azt sugallja, hogy talán a házon belüli kommunikáció sem megfelelő.
Egy biztos: azt már ők is elismerik, hogy az autójuk nem sikerült olyan jól, mint várták. „A karosszériánk tavaly jobb volt, mint a mostani. Sokat változtattunk rajta, és nehéz összevetni a két autót” – nyilatkozta Stoffel Vandoorne Franciaországban, visszautalva arra, hogy egy éve még büszkén hangoztatták, milyen erős az autójuk.
Elmondása szerint nincs egyetlen terület, amely a hátrányuk nagy részét adja, számos dolog hiányzik. „Egy kicsi mindenből. Már nem lehet több kifogásunk. Ugyanolyan motorunk van, mint a Renault-nak és a Red Bullnak, és ők remek mércét jelentenek számunkra. Egyszerűen általánosságban kell javítanunk. Ha megnézzük a hátrányunkat, elég sok mindenen változtatnunk kéne. És tudjuk, hogy az F1-ben ez nem megy egyik napról a másikra, időre lesz szükség.”
Az óra viszont ketyeg. Tavaly a Hondát éppen azért hagyták el, mert úgy érezték, már nincs több idejük egy problémás motorral vesztegelni és a nagy áttörést várni. Mostantól viszont már minden újabb elvesztegetett hónap egyre többe kerülhet a szebb napokat is látott wokingi csapat számára.
|