"Nagyszerű érzés, hosszú idő után vált valóra az álmom ezzel a győzelemmel, és hosszú ideje szerettem volna rajthoz állni Le Mans-ban. Eljött az első lehetőség, és azonnal nyerni is tudtam egy versenyképes csapattal, a Toyotával."- mondta Alonso a Francia Nagydíj sajtótájékoztatóján.
"Az időmérőn és a versenyen is a csapat két autója versengett, míg végül mi szerencsésebbek voltunk, és jobb beállítással mentünk. Majd most, Monaco, Kanada és Le Mans után jön az egymást követő három F1-es verseny.
"Igazából nem is a sűrű versenyek miatt aggódom, hiszen azt imádom, sokkal inkább az időátállások és az utazások merítenek ki - például Kanada és Európa között."
"Persze még próbálom kipihenni magam, bár már többé-kevésbé rendben vagyok. Fizikálisan kemény volt, hiszen az F1-ben 2 hét szünet szokott lenni két verseny között, Le Mans-ban 4 óra volt, de ennek ellenére élveztem. Éjszaka is szinte végig ébren voltam, figyeltem az időket, kb. 1,5 órát aludtam csak."
"Jó volt, hogy Daytonában kipróbáltam, milyen is a 24 órás versenyzés fizikálisan és mentálisan."
Furcsa lesz más célokkal versenyezni?
"Tudjátok, a Forma-1-ben hogy megy. A lehető legjobb pozíciókat célzod be, és a hétvégéhez is így állsz hozzá. Folyamatosan fejlesztjük az autókat, ahogy a többiek is, vagyis többé-kevésbé hasonlóak a különbségek, mert mindenki hasonló tempóval fejleszt. Persze optimista vagyok a fejlesztéseket, illetve a motorújításokat illetően. Idén eddig majdnem minden versenyen pontot szereztünk, csak Monacóban, majd Kanadában nem, de most remélhetőleg visszatérünk."
Az F1-es Monacói GP győzelme és a le mans-i első hely már megvan. Jövőre jöhet az Indy 500?
"Ezen még nem sokat gondolkodtam. Tavaly elindultam az Indy 500-on, mert szeretném megszerezni a motorsportok Grand Slamét, hogy egy teljes versenyzővé váljak, ne csak F1-es autóval érjek el sikereket. Le Mans-nal ehhez közelebb kerültem, jövőre pedig meglátjuk merre tovább."
"Nehéz is megmondani, hogy melyiket a legnehezebb megnyerni, mert egyik sem könnyű, és mindegyik különleges esemény. Talán a legegyszerűbb Monaco, hiszen ha szombaton a legjobb csomaggal megfutod a leggyorsabb kört, akkor 99%, hogy másnap nyerni tudsz."
"Le Mans és az Indy 500 egy nagyobb show, hiszen egyszer egy évben rendezik meg, így a versenyzői parádé, a prezentáció sokkal jelentősebb, több az előkészület, és egészen más a hangulat. Versenyzőként persze mind nagyon különleges, egyedi, és más a stílusa."
Alonsót az sem zavarja, hogy a Toyota két autója versengett a győzelemért. "Le Mans nagyon kimerítő, és mindent tökéletesen kell kivitelezned. Kiszámíthatatlan és épp ez hiányzik az F1-ből."
"Tavaly négy autó, idén tíz versengett, vagyis a kategóriában nagyobb volt a rivalizálás. Igaz, csak a mi autónk volt hibrid, de így is nagyszerű kihívást jelentett. Ezt a le mans-i győzelmet különösen nagyra értékelem."
Jövőre lehet, hogy egy teljes szezont lehúzol az IndyCarban?
"Várjunk és meglátjuk néhány hónap múlva, hogy mit hoz a jövő - milyen partnerek érkeznek meg az F1-be, hogy alakulnak a topistállók felállásai. Az Indy 500 és a három rangos motorsport esemény megnyerése nagyon vonzó. Jelenleg azonban csak élvezem a le mans-i győzelmet, és nem a jövő évi projektekre koncentrálok."
A kétszeres spanyol bajnokot megkérdezték a Red Bull hondás váltásáról is, de Alonso nem igazán akart erről bővebben is nyilatkozni.
"Kívülről nehéz megérteni más csapatok döntéseit, hiszen ők látják az összes adatot. Én örülök a döntésüknek, ahogy a Hondának is, hiszen ezzel elkötelezték magukat a közeljövőben. Meg azért nem lepett, hiszen néhány hónapja már pletykálnak róla, vagyis most csak hivatalossá tették."
"Azt nem tudom, hogy a Honda erőforrásai most milyenek, de a Renault elég jó. Tavaly a szezon ezen pontján nulla pontnál jártunk, most hetedik vagyok a versenyzők között, és ötödikek vagyunk a konstruktőri bajnokságban."
Végül pedig szóba jött a Francia Nagydíj is, ha már az F1 mezőnye 10 év után visszatér az országba.
"Egyszer, 2003-ban egy Renault bemutatón voltunk itt, amikor megtettünk néhány demókört, de erre már őszintén alig emlékszem. A lényeg amúgy is, hogy a Francia Nagydíjjal egy nagy hagyománnyal rendelkező verseny tér vissza a naptárba, ami izgalmas a szurkolók, az elvárások és maga a verseny szempontjából is. Én is boldog vagyok, ahogy mindenki."
"Mindig is szerettem Franciaországban versenyezni, a TV-ben mindig láttam a francia versenyeket, és korábban egy francia istálló színeiben harcoltam. Hétvégén megnyertem Le Mans-t, és igazából négy hete francia ajkú helyszínekre megyek: Monaco, Kanada, Le Mans, és most itt. Jó érzés visszatérni, és versenyezni."