Hírek>> : A McLaren szerint kritizáló exfőnökük nem tudja, miről beszél |
A McLaren szerint kritizáló exfőnökük nem tudja, miről beszél
2018.06.21. 10:41
Megalapozatlannak nevezte a McLaren a korábbi főnöke, Martin Whitmarsh által megfogalmazott kritikákat, és egyértelművé tette, a brit aligha fog újra szerepet kapni Wokingban.
A brit Daily Mail című bulvárlap pár napja arról számolt be, hogy belső feszültségek vannak a Hondával való szakítás ellenére továbbra is vergődő McLarennél, és sok dolgozó örülne, ha a jelenlegi versenyigazgató, Éric Boullier helyét régi főnökük, Martin Whitmarsh venné át. A 2014 elején leváltott brit meg is erősítette, az alkalmazottak levelet akartak írni ez ügyben a résztulajdonos Mansour Ojjeh-nek.
Whitmarsh emellett kritizálta is a McLarent. Szerinte kétségbeejtő a csapat helyzete, ezért a vezetőségben változásra lenne szükség, több magas beosztású személynek távoznia kellene, és az is aggasztó, hogy Zak Brown ügyvezető ilyen nagy figyelmet fordít az IndyCarra és Le Mans-ra, miközben az F1-ben súlyosak a problémáik. „Sok McLaren-dolgozó csalódott, és nekem panaszkodik” – árulta el.
E kommentárra szerdán a McLaren is reagált. Szóvivőjük a Sky Sportsnak nyilatkozva határozottan cáfolta Whitmarsh szavait, és alaptalannak nevezte megállapításait. „Martin sok éven át dolgozott a McLarennek, de jó ideje már kívül van az üzleten, és nem is képezi részét a jövőnknek” – jelentette ki a csapat képviselője. „Meglátásunk szerint tévesen ítélkezve, rosszul informálódva nyilatkozta, amit, de jogában áll véleményt formálni. Magasak a csapat elvárásai, és ezekből nem is adunk alább. A McLarennél mindenki elképesztően keményen dolgozik, és a jövőre összpontosít, nem a múltra.”
Martin Whitmarsh 1989-től 2014-ig dolgozott a McLarennél, Ron Dennis háttérbe vonulása után, 2009-ben lett az istálló csapatfőnöke. Hivatalosan a 2014-es szezon elején mozdították el a pozíciójából, ám azt az évet valójában már nem a vezetésével kezdte meg a csapat. A sikertelenség miatti kirúgása után egyáltalán nem volt köze az F1-hez, csak az idei Spanyol Nagydíjon tért vissza a paddockba, ahol a McLarennél vendégeskedett. Zak Brown azon a hétvégén határozottan cáfolta, hogy mindez a visszatérésének, a wokingi újbóli szerepvállalásának előjele.
A csapat korábbi tervezője, John Barnard szerint nem is lenne tanácsos őt választani azok után, hogy az évtized elején rossz vágányra terelte a McLarent. „Martin vezetési struktúrája inkább illene a brit űrhajózáshoz, egyszerűen nem gondolnám, hogy a Forma–1-ben ez működőképes. Véleményem szerint az F1-ben szükség van a piramisszerű struktúrára, kell valaki, aki mindent egyben tart. Lehet, hogy vannak külön részlegek, de ezeket egyben kell tartani, mert kompromisszumokat kell kötni például a motor vagy annak csomagolása terén. És ha nem áll valaki felül, akkor ki hozza meg ezeket a döntéseket? Mert az aerodinamikusok és a motormérnökök sem fognak engedni. Nem ismerem Zak Brownt, csak azt tudom, hogy nincs meg a technikai tudása. Martin viszont előtte olyan módszerrel állt elő, ami szerintem egyszerűen nem illik az F1-be” – vélekedett a számos sikerautó tervezőjeként hírnevet szerző szakember.
Az F1-es gárdát a mindennapokban irányító Éric Boullier ezzel szemben mérnökként nagyon is rendelkezik a háttértudással, a múltban pedig már több csapatnál is bizonyította, képes sikeres struktúrák felépítésére. A közelmúltban határozottan cáfolta, hogy szóba jöhet a távozása, és abban is biztos, hogy ő a megfelelő szakember a pozícióra. A jelek arra utalnak, hogy egyelőre a McLaren is így gondolja. Év eleji átszervezéseik nyomán Zak Brownt a versenyrészleg ügyvezető igazgatójának nevezték ki, Boulliert pedig megerősítették versenyigazgatói pozíciójában.
Ami a jelenlegi helyzetüket illeti, a francia elmondta: „Most mindenekelőtt arra kell összpontosítanunk, hogy az előző futamokon történt kieséseink után rendben legyen a megbízhatóságunk. Keményen dolgozunk, hogy rájöjjünk, miért nem voltunk elég jók Kanadában, és bízom benne, hogy Franciaországban sokkal hitelesebb teljesítménnyel fogunk előrukkolni.”
|