Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Alonso óriási hajrájával nyert a Toyota a Le Mans-i 24 órás versenyen

Alonso óriási hajrájával nyert a Toyota a Le Mans-i 24 órás versenyen

  2018.06.17. 16:53

Alonso elsőre megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, így az autósportok mesterhármasához már csak az Indy 500-on kell győznie. Nagyon megdolgozott a sikerért.


Története során először nyert a Toyota a Le Mans-i 24 órás versenyen, ráadásul a győztes autó egyik pilótája a kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonso volt. A spanyol versenyző idén csatlakozott a japán istállóhoz, Sébastien Buemi és Nakadzsima Kazuki váltótársaként a spái futam után Le Mans-ban is rögtön győzni tudott.

Alonso ezzel nagy lépést tett az ún. tripla korona, vagyis az autósportok mesterhármasának elérése felé. A Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás megnyerése után már csak az Indianapolis 500-on kell győznie. Ott tavaly már szerencsét próbált, de győzelmi esélyeit egy motorhiba tette tönkre.

Azt már a Le Mans-i 24 órás verseny előtt is lehetett tudni, hogy ha a két Toyota nagyobb gondok nélkül kibírja a versenytávot, akkor az övék lesz az összetett első két pozíciója, hiszen a Porsche és az Audi kiszállásával az LMP1-es kategóriában nem akadt komoly ellenfelük. A viadal összképe is ezt mutatta, a két Toyota valamelyikének elsősége egy pillanatig sem forgott veszélyben.

A 7-es és a 8-as számú autó azonban így is komoly versenyt vívott, sokáig nem volt egyértelmű, hogy melyikük kerül majd ki győztesen. Az első 90 kör után a 8-as Toyotát vezető Nakadzsima Kazuki 12 másodperces előnnyel vezetett márka- és honfitársa, Kobajasi Kamui előtt, míg az SMP Racing 17-es autója (akkor még a 3. helyen) már ekkor körhátrányba került a 13,6 kilométeres pályán.

Ahogy ez lenni szokott, az események éjszaka éleződtek ki igazán, a két Toyota sorrendje váltakozott.  

A 8-as rajtszámú autó kétszer is stop and go büntetést kapott lassú zóna alatti sebességtúllépés miatt, így egy ideig hatalmas hátrányban haladtak José María López mögött, de később a 7-est is megbüntették ugyanezért, és éjszaka Alonso szenzációs etapot futott, ezzel ismét játékba hozta az autóját a győzelemért. 

Alonso 2 perc 10 másodperc hátránnyal vette át az autót Sébastien Buemitől és 44 másodperc hátránnyal adta át azt Nakadzsimának.  

„Nyilvánvalóan nyomni kellett – nyilatkozta az éjszakai etapja után. – Időt vesztettünk a büntetéssel, balszerencsés helyzetbe kerültünk a Safety Carral, úgyhogy ideje volt visszavágni. Jól éreztem magam az este, formában voltam, próbáltam igyekezni és felzárkózni. Azt hiszem, másfél percet behoztam. A munka egy részét elvégeztük, de még pár másodpercet le kell dolgoznunk.”

A helycsere reggel 6:25-kor történt meg, Nakadzsima ekkor előzte meg Kobajasit és később ki sem engedték a vezetést a kezükből. Délelőtt ráadásul a 7-es autóval López megcsípte a füvet és később meg is pördült.

Nagy megtiszteltetésnek érezte

A 8-as Toyotával Nakadzsima szelte át a célvonalat, Alonso neki adta át a volánt a saját utolsó etapja után. A kétszeres világbajnok a Eurosportnak kijelentette, óriási megtiszteltetésnek érzi, hogy a számos nagydíj után vezette az Indy 500-at, a Le Mans-i 24 órás versenyt és a Daytonai 24 órás versenyt is.

„Sokoldalú versenyző próbálok lenni, és remélhetőleg ezek a kalandok jobb pilótává tesznek. Amikor először gondoltam a [Le Mans-i] 24 órás versenyre, már akkor nagy tiszteletet éreztem és az első néhány évben csak alkalmazkodásra számítottam. Most viszont szenzációs csapat áll mögöttünk, két lenyűgöző autóval, és a győzelemért küzdünk” – mondta néhány órával a leintés előtt.

Nem volt sima a győzelem

Noha a tempó terén közvetlen veszély nem leselkedett a Toyotákra, a 24 óra során akadtak aggasztó pillanataik. André Lotterer a Rebellionnal hozzáért Alonsóék autójához a rajtnál, majd a spanyol pilóta defektet is kapott még a verseny elején. A 7-es Toyota bő másfél órával a vége előtt lelassult a pályán, de rádiós segítséggel meg tudták oldani a problémát, így a 8-as autó még tovább növelte az előnyét.

Ezek azonban eltörpülnek az LMP1-es mezőny privát csapatai által átélt gondok mellett. Az LMP2-es mezőny előtt mindössze a Toyota és a Rebellion két autója ért célba. Jenson Button az SMP Racing autójával alig 2 órával a leintés előtt esett ki végleg, és Pastor Maldonado sem tudott dobogóra állni a Dragonspeed színeiben.  

Noha az LMP1-ben nem alakult ki akkora küzdelem, mint a mezőny többi kategóriájában, Safety Carra és lassú zónára így is sokszor szükség volt.

Már az első 6 óra során is többször le kellett lassítani a mezőnyt, először a 4-es rajtszámú Bykolles Racing Team ENSO-Nismo miatt, mert pilótája, Dominik Kraihamer a falnak ütközött és kiesett.

Montoyánál elfogyott a tudomány

Alonsón, Buemin és Nakadzsimán kívül felemásan alakult a verseny a korábbi F1-es pilótáknak. Nem indult jól a futam Juan Pablo Montoya számára sem, aki a United Autosports LMP2-es autójával a falnak csúszott. Saját elmondása szerint „elfogyott a tudománya”, amikor hibázott, de szerencséjére csak a műszaki mentéssel vesztettek időt, folytatni tudták a küzdelmet.

Így azonban hiába voltak gyorsak, az LMP2-es kategória győzelméért nem voltak versenyben, ráadásul márkatársuk, a másik autót vezető Paul di Resta alaposan összetörte a Ligier-t. Az LMP2-ben a G-Drive csapata magabiztos előnnyel győzött a korábbi F1-es pilóta, Jean-Eric Vergne, Antonio Pizzitola és Roman Ruszinov vezetésével.

A GTE Próban nem sikerült jól a BMW visszatérése az M8 GTE-vel, a tempó és a megbízhatóság terén sem tudtak labdába rúgni az idei verseny legizgalmasabb kategóriájában. Itt kiélezett küzdelem dúlt a Porsche és a Ford között, de nem a győzelemért, azt a 92-es szerezte meg, Michael Christensen, Laurens Vanthoor és Kevin Estre vezetésével.

A 68-as Ford GT dél körül nagyot csatázott a 91-es Porschéval, a Fordnál kifogásolták, hogy többszöri irányváltás és leszorítás is történt, de a sportfelügyelők végül nem nyúltak bele a sorrendbe, így Richard Lietz, Gianmaria Bruni és Frédéric Makowiecki autója lett a 2. helyezett, Joey Hand, Dirk Müller és Sébastien Bourdais a 3. helyet érte el.  

A győztes Toyotát Nakajima vitte haza, összesen 388 kört pakoltak a technikába, a legjobb körük 3:17.658 volt, az átlagtempó 248.2 km/h, összesen 37 alkalommal voltak a pitben.

Végeredmény:

Poz. Kategória Autó Versenyzők Kör Hátrány
1 LMP1 #8 Toyota Buemi, Nakajima, Alonso 388  
2 LMP1 #7 Toyota Conway, Kobayashi, Lopez 386 + 2 kör
3 LMP1 #3 Rebellion Laurent, Beche, Menezes 376 + 12
4 LMP1 #1 Rebellion Lotterer, Jani, Senna 375 + 13
5 LMP2 #26 Oreca Rusinov, Pizzitola, Vergne 369 + 19
6 LMP2 #36 Alpine Lapierre, Negrao, Thiriet 367 + 21
7 LMP2 #39 Oreca Capillaire, Hirschi, Gommendy 366 + 22
8 LMP2 #28 Oreca Perrodo, Vaxiviere, Duval 366 + 2.539s
9 LMP2 #32 Ligier De Sadeleer, Owen, Montoya 365 + 23
10 LMP2 #37 Oreca Jaafar, Jeffri, Tan 361 + 27
11 LMP2 #31 Oreca Gonzalez, Maldonado, Berthon 360 + 28
12 LMP2 #38 Oreca Tung, Richelmi, Aubry 356 + 32
13 LMP2 #29 Dallara Van Eerd, Van Der Garde, Lammers 356 + 27.097s
14 LMP2 #33 Ligier Cheng, Boulle, Nicolet 355 + 33
15 LMP2 #23 Ligier Buret, Canal, Stevens 352 + 36
16 LMP2 #35 Dallara Shaitar, Newey, Nato 345 + 43
17 GTE Pro #92 Porsche Christensen, Estre, Vanthoor 344 + 44
18 GTE Pro #91 Porsche Lietz, Bruni, Makowiecki 343 + 45
19 GTE Pro #68 Ford Hand, Muller, Bourdais 343 + 26.729s
20 GTE Pro #67 Ford Priaulx, Tincknell, Kanaan 343 + 1m59.292s
21 GTE Pro #63 Chevrolet Magnussen, Garcia, Rockenfeller 342 + 46
22 LMP2 #47 Dallara Lacorte, Sernagiotto, Nasr 342 + 4.645s
23 GTE Pro #52 Ferrari Vilander, Giovinazzi, Derani 341 + 47
24 GTE Pro #66 Ford Mucke, Pla, Johnson 340 + 48
25 GTE Pro #51 Ferrari Pier Guidi, Calado, Serra 339 + 49
26 GTE Pro #95 Aston Sorensen, Thiim, Turner 339 + 3m32.870s
27 GTE Pro #71 Ferrari Rigon, Bird, Molina 338 + 50
28 GTE Am #77 Porsche Campbell, Ried, Andlauer 335 + 53
29 GTE Am #54 Ferrari Flohr, Castellacci, Fisichella 335 + 1m39.044s
30 GTE Pro #93 Porsche Pilet, Tandy, Bamber 334 + 54
31 GTE Am #85 Ferrari Keating, Bleekemolen, Stolz 334 + 29.094s
32 GTE Am #99 Porsche Long, Pappas, Pumpelly 334 + 1m51.905s
33 GTE Am #84 Ferrari Griffin, Macneil, Segal 332 + 56
34 GTE Am #80 Porsche Babini, Nielsen, Maris 332 + 2.872s
35 LMP2 #50 Ligier Creed, Ricci, Dagoneau 332 + 4.753s
36 GTE Pro #81 BMW Tomczyk, Catsburg, Eng 332 + 23.627s
37 GTE Am #56 Porsche Bergmeister, Lindsey, Perfetti 332 + 37.026s
38 GTE Am #61 Ferrari Mok, Griffin, Sawa 332 + 2m32.499s
39 GTE Pro #97 Aston Lynn, Martin, Adam 327 + 61
40 GTE Am #70 Ferrari Ishikawa, Beretta, Cheever 324 + 64
41 GTE Pro #69 Ford Briscoe, Westbrook, Dixon 311 + 77
42 LMP1 #5 Ginetta Robertson, Simpson, Roussel 289 + 99
43 GTE Am #86 Porsche Wainwright, Barker, Davison 283 + 105
44 LMP2 #44 Ligier Bertolini, Jonsson, Krohn 334 + 54
45 LMP1 #11 BR Petrov, Aleshin, Button 315 Kiesett
46 LMP2 #48 Oreca Lafargue, Chatin, Rojas 312 Kiesett
47 GTE Am #90 Aston Yoluc, Hankey, Eastwood 304 Kiesett
48 LMP2 #22 Ligier Hanson, Albuquerque, Di Resta 288 Kiesett
49 GTE Pro #64 Chevrolet Gavin, Milner, Fassler 259 Kiesett
50 LMP1 #10 BR Hedman, Hanley, Van Der Zande 244 Kiesett
51 LMP2 #25 Ligier Patterson, De Jong, Kim 237 Kiesett
52 GTE Am #88 Porsche Cairoli, Al Qubaisi, Roda 225 Kiesett
53 GTE Pro #82 BMW Farfus, Felix Da Costa, Sims 223 Kiesett
54 LMP2 #40 Oreca Allen, Gutierrez, Guibbert 197 Kiesett
55 LMP2 #34 Ligier Taylor, Ledogar, Heinemeier-Hansson 195 Kiesett
56 LMP1 #6 Ginetta Rowland, Brundle, Turvey 137 Kiesett
57 LMP1 #17 BR Sarrazin, Orudzhev, Isaakyan 123 Kiesett
58 GTE Pro #94 Porsche Dumas, Bernhard, Muller 92 Kiesett
59 GTE Am #98 Aston Dalla Lana, Lamy, Lauda 92 Kiesett
60 LMP1 #4 Enso Webb, Kraihamer, Dillmann 65 Kiesett

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal