Hírek>> : Alonso csapata indul az élről Le Mans-ban! |
Alonso csapata indul az élről Le Mans-ban!
2018.06.15. 10:48
A második Le Mans-i időmérő is a 8-as rajtszámú Toyota sikerét hozta, Fernando Alonso alakulata tehát az első helyről vághat majd neki a legendás megbízhatósági versenynek. A spanyol a kvalifikáció után komoly dicséretben részesítette a leggyorsabb kört megfutó csapattársat.
A csütörtöki kvalifikáció is „papírforma” eredménnyel zárult Franciaországban, az első rajtsort ugyanis az LMP1-es mezőny egyetlen gyári csapata, a Toyota sajátította ki, a japánok „házi csatája” viszont ezúttal közel sem volt annyira szoros, mint szerda este: a 8-as számú autó kereken két másodperccel volt gyorsabb a 7-esnél!
A leggyorsabb kört Nakadzsima Kazuki futotta, aki annak ellenére meg tudta közelíteni a honfitárs, Kobajasi Kamui pályacsúcsát, hogy a csütörtöki időmérőn sokkal zordabbak voltak a körülmények, mint tavaly, amikor Kobajasi felállította a 3:14,791-es rekordot.
„Többé-kevésbé ez volt a maximum forgalom nélkül” – nyilatkozta a Williams F1-es csapatának korábbi versenyzője. „A pályakörülmények jobbak voltak, mint tegnap, a kör pedig nagyjából olyan volt, mint amilyenre számítottunk. Nagyon keményen nyomtam, hogy megdöntsem a rekordot, szóval pár helyen talán jobban is mehettem volna” – tette hozzá szerényen.
Noha a japán úgy érezte, akár jobb kört is futhatott volna, a csapattárs, Fernando Alonso roppant elismerően nyilatkozott róla. „Kazuki hihetetlen kört futott az első időmérőn, ezért most mindent rábíztunk, és ő el is végezte a munkát. Gratulálok neki, de tényleg” – nyilatkozta.
Ami az eredményt illeti, a spanyol – aki most vesz részt első Le Mans-i futamán, az időmérős debütálás tehát tökéletes volt számára – természetesen örül, hogy az első helyről rajtolhatnak szombaton, ugyanakkor tudja, a 24 órás futamon bármi megtörténhet. „A Toyota ott van az első két helyen, és pont erre vágytunk. Elértük, amit akartunk, de tudjuk, ez csak egyfajta felkészülés volt a futamra. Hosszú lesz a 24 óra, de eddig minden rendben van. Nagy kihívás vár ránk, de fontos, hogy a felkészülés problémamentes volt. A lehető legjobb munkát próbáljuk majd elvégezni” – monda.
Alonso az időmérő során először tapasztalta meg, milyen érzés vizes körülmények között vezetni a Le Mans-i pályán, az utolsó etapban ugyanis megérkezett az eső. „Este nagyon kemény volt. Más, mint a többi pályán. Trükkös volt, de ezt egy edzésen akartam átélni, mint a futamon, mert nem akartam úgy nekivágni az éjszakai résznek, hogy erről nincs tapasztalatom. Tényleg jól fel tudtunk készülni, és várhatjuk a futamot. Élvezem ezt a kalandot, és folyamatosan tanulok valami újat. Ezért volt fontos, hogy este vizes körülmények között is teszteljek, mert ezek lesznek a legnehezebb körülmények a futamon. Persze, még így is sok új dolog lesz számomra” – zárta gondolatát.
A Toyota két autója mögül a Rebellion 1-es számú alakulata vághat majd neki a futamnak: az ő lemaradásuk már 4 másodperc volt az időmérő győztesével szemben. Igaz, a japánok és a „többiek” között ennél kisebb is lehetett volna a szakadék, a másik Rebellion-autóval ugyanis Thomas Laurent futott egy, a 7-es rajtszámú Toyota idejénél csak 8 tizeddel lassabb kört, ezt azonban az edzés után elvették tőle, amiért vétett a boxutcai szabályok ellen.
Ami a másik most debütáló Forma–1-es világbajnokot illeti, Jenson Button csapata, az SPM a hetedik helyet tudta megszerezni az időmérőn (az orosz alakulat lemaradása 6 másodperc volt). Az istálló másik gépe negyedik lett a két Rebellion közé ékelődve.
Hely |
# |
Versenyző |
Autó |
Kategória |
Idő |
Különbség |
1 |
8 |
Fernando Alonso
Kazuki Nakajima
Sébastien Buemi |
Toyota TS050 Hybrid |
LMP1 |
3'15.377 |
|
2 |
7 |
Kamui Kobayashi
Mike Conway
Jose Maria Lopez |
Toyota TS050 Hybrid |
LMP1 |
3'17.377 |
2.000 |
3 |
1 |
Andre Lotterer
Bruno Senna
Neel Jani |
Rebellion R13 |
LMP1 |
3'19.449 |
4.072 |
4 |
17 |
Stéphane Sarrazin
Matevos Isaakyan
Egor Orudzhev |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
3'19.483 |
4.106 |
5 |
3 |
Mathias Beche
Thomas Laurent
Gustavo Menezes |
Rebellion R13 |
LMP1 |
3'19.945 |
4.568 |
6 |
10 |
Henrik Hedman
Renger van der Zande
Ben Hanley |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
3'21.110 |
5.733 |
7 |
11 |
Jenson Button
Vitaly Petrov
Mikhail Aleshin |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
3'21.408 |
6.031 |
8 |
4 |
Oliver Webb
Dominik Kraihamer
Tom Dillmann |
ENSO CLM P1/01 |
LMP1 |
3'22.505 |
7.128 |
9 |
6 |
Oliver Turvey
Alex Brundle
Oliver Rowland |
Ginetta G60-LT-P1 |
LMP1 |
3'23.757 |
8.380 |
10 |
48 |
Paul-Loup Chatin
Memo Rojas
Paul Lafargue |
Oreca 07 |
LMP2 |
3'24.842 |
9.465 |
11 |
31 |
Pastor Maldonado
Nathanael Berthon
Roberto Gonzalez |
Oreca 07 |
LMP2 |
3'24.883 |
9.506 |
12 |
26 |
Jean-Eric Vergne
Roman Rusinov
Andrea Pizzitola |
Oreca 07 |
LMP2 |
3'25.160 |
9.783 |
13 |
28 |
Loic Duval
François Perrodo
Matthieu Vaxiviere |
Oreca 07 |
LMP2 |
3'25.240 |
9.863 |
14 |
5 |
Leo Roussel
Mike Simpson
Charlie Robertson |
Ginetta G60-LT-P1 |
LMP1 |
3'25.268 |
9.891 |
15 |
23 |
Will Stevens
Julien Canal
Timothé Buret |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
3'25.376 |
9.999 |
16 |
36 |
Nicolas Lapierre
Pierre Thiriet
Andre Negrao |
Alpine A470 |
LMP2 |
3'26.681 |
11.304 |
17 |
39 |
Vincent Capillaire
Tristan Gommendy
Jonathan Hirschi |
Oreca 07 |
LMP2 |
3'26.701 |
11.324 |
18 |
22 |
Paul di Resta
Filipe Albuquerque
Philip Hanson |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
3'26.772 |
11.395 |
19 |
38 |
Ho-Pin Tung
Stéphane Richelmi
Gabriel Aubry |
Oreca 07 |
LMP2 |
3'27.120 |
11.743 |
20 |
37 |
Nabil Jeffri
Weiron Tan
Jazeman Jaafar |
Oreca 07 |
LMP2 |
3'27.226 |
11.849 |
21 |
40 |
Jose Gutierrez
Enzo Guibbert
James Allen |
Oreca 07 |
LMP2 |
3'27.280 |
11.903 |
22 |
47 |
Felipe Nasr
Roberto Lacorte
Giorgio Sernagiotto |
Dallara P217 |
LMP2 |
3'27.993 |
12.616 |
23 |
29 |
Jan Lammers
Giedo van der Garde
Frits van Eerd |
Dallara P217 |
LMP2 |
3'28.111 |
12.734 |
24 |
32 |
Juan Pablo Montoya
William Owen
Hugo De Sadeleer |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
3'28.159 |
12.782 |
25 |
35 |
Viktor Shaytar
Norman Nato
Harrison Newey |
Dallara P217 |
LMP2 |
3'28.629 |
13.252 |
26 |
34 |
David Heinemeier Hansson
Ricky Taylor
Côme Ledogar |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
3'29.474 |
14.097 |
27 |
44 |
Andrea Bertolini
Tracy Krohn
Nic Jönsson |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
3'33.585 |
18.208 |
28 |
33 |
David Cheng
Nicholas Boulle
Pierre Nicolet |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
3'35.237 |
19.860 |
29 |
50 |
Thomas Dagoneau
Romano Ricci
Erwin Creed |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
3'38.206 |
22.829 |
30 |
25 |
Mark Patterson
Tacksung Kim
Ate de Jong |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
3'39.518 |
24.141 |
31 |
91 |
Gianmaria Bruni
Richard Lietz
Frédéric Makowiecki |
Porsche 911 RSR |
LMGTE PRO |
3'47.504 |
32.127 |
32 |
92 |
Michael Christensen
Kevin Estre
Laurens Vanthoor |
Porsche 911 RSR |
LMGTE PRO |
3'49.097 |
33.720 |
33 |
66 |
Stefan Mücke
Olivier Pla
Billy Johnson |
Ford GT |
LMGTE PRO |
3'49.181 |
33.804 |
34 |
51 |
James Calado
Alessandro Pier Guidi
Daniel Serra |
Ferrari 488 GTE EVO |
LMGTE PRO |
3'49.494 |
34.117 |
35 |
68 |
Sébastien Bourdais
Joey Hand
Dirk Müller |
Ford GT |
LMGTE PRO |
3'49.582 |
34.205 |
36 |
93 |
Nick Tandy
Patrick Pilet
Earl Bamber |
Porsche 911 RSR |
LMGTE PRO |
3'49.589 |
34.212 |
37 |
69 |
Ryan Briscoe
Scott Dixon
Richard Westbrook |
Ford GT |
LMGTE PRO |
3'49.761 |
34.384 |
38 |
94 |
Romain Dumas
Timo Bernhard
Sven Muller |
Porsche 911 RSR |
LMGTE PRO |
3'50.089 |
34.712 |
39 |
63 |
Jan Magnussen
Antonio Garcia
Mike Rockenfeller |
Chevrolet Corvette C7R |
LMGTE PRO |
3'50.242 |
34.865 |
40 |
71 |
Sam Bird
Davide Rigon
Miguel Molina |
Ferrari 488 GTE EVO |
LMGTE PRO |
3'50.246 |
34.869 |
41 |
67 |
Harry Tincknell
Tony Kanaan
Andy Priaulx |
Ford GT |
LMGTE PRO |
3'50.429 |
35.052 |
42 |
82 |
Antonio Felix da Costa
Augusto Farfus
Alexander Sims |
BMW M8 GTE |
LMGTE PRO |
3'50.579 |
35.202 |
43 |
81 |
Nick Catsburg
Martin Tomczyk
Philipp Eng |
BMW M8 GTE |
LMGTE PRO |
3'50.596 |
35.219 |
44 |
88 |
Khaled Al Qubaisi
Matteo Cairoli
Giorgio Roda |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
3'50.728 |
35.351 |
45 |
64 |
Marcel Fassler
Oliver Gavin
Tommy Milner |
Chevrolet Corvette C7R |
LMGTE PRO |
3'50.952 |
35.575 |
46 |
52 |
Pipo Derani
Toni Vilander
Antonio Giovinazzi |
Ferrari 488 GTE EVO |
LMGTE PRO |
3'50.957 |
35.580 |
47 |
86 |
Michael Wainwright
Ben Barker
Alex Davison |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
3'51.391 |
36.014 |
48 |
77 |
Christian Ried
Matt Campbell
Julien Andlauer |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
3'51.930 |
36.553 |
49 |
54 |
Giancarlo Fisichella
Francesco Castellacci
Thomas Flohr |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
3'51.956 |
36.579 |
50 |
97 |
Jonathan Adam
Maxime Martin
Alex Lynn |
Aston Martin Vantage AMR |
LMGTE PRO |
3'52.486 |
37.109 |
51 |
56 |
Jörg Bergmeister
Patrick Lindsey
Egidio Perfetti |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
3'52.985 |
37.608 |
52 |
90 |
Salih Yoluc
Euan Hankey
Charlie Eastwood |
Aston Martin Vantage |
LMGTE AM |
3'53.070 |
37.693 |
53 |
80 |
Erik Maris
Christina Nielsen
Fabio Babini |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
3'53.402 |
38.025 |
54 |
61 |
Matt Griffin
Mok Weng Sun
Keita Sawa |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
3'53.409 |
38.032 |
55 |
84 |
Jeff Segal
Liam Griffin
Cooper MacNeil |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
3'53.439 |
38.062 |
56 |
95 |
Marco Sorensen
Nicki Thiim
Darren Turner |
Aston Martin Vantage AMR |
LMGTE PRO |
3'53.523 |
38.146 |
57 |
98 |
Pedro Lamy
Paul Dalla Lana
Mathias Lauda |
Aston Martin Vantage |
LMGTE AM |
3'53.817 |
38.440 |
58 |
85 |
Jeroen Bleekemolen
Ben Keating
Luca Stolz |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
3'54.000 |
38.623 |
59 |
99 |
Patrick Long
Tim Pappas
Spencer Pumpelly |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
3'54.720 |
39.343 |
60 |
70 |
Olivier Beretta
Motoaki Ishikawa
Eddie Cheever III |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
3'54.951 |
39.574 |
|