Hírek>> : Alonso Toyotája nyerte az első időmérőt Le Mans-ban |
Alonso Toyotája nyerte az első időmérőt Le Mans-ban
2018.06.14. 10:15
A 8-as autó végzett az élen az idei Le Mans-i 24 órás verseny első időmérő edzésén a legendás francia aszfaltcsíkon.
Az senki számára nem lehet kérdés, hogy normál körülmények között a Toyota LMP1-es gépe fogja diktálni a tempót Le Mans-ban. Hogy miért? A válasz egészen egyszerű… A japánok az egyetlen olyan csapat a WEC-ben, akik egy teljesen gyári LMP1-es gépet futtatnak.
A Toyota két autóval képviselteti magát Le Mans-ban. A legjobb időt 8-as autóval rakták össze az első időmérőn. Ezt a gépet Alonso, Nakajima és Buemi vezetheti. 3:17.270-es kört az ex-F1-es japán versenyző futotta meg.
Érdekesség, hogy a másik Toyota mindössze 0,1 másodperccel maradt el az igencsak hosszú versenypályán. A 7-es rajtszámú csomaggal Lopez, Kobayashi és Conway versenyez. Egyelőre rendkívül szoros a verseny a két Toyota között, melyekkel a többiekhez hasonlóan éjszakai körülmények között is kellett hajtaniuk szerdán.
Miután csütörtökre esőt jósolnak, jó esély van arra, hogy az időeredmények már nem fognak javulni, így az első időmérős kör marad a legjobb. A 8-as Toyota nem egy igazán gyors kört futott szerdán, de azok közül többet töröltek a túlzott üzemanyag fogyasztás miatt. Hasonlóan járt a ByKolles istálló is, mely a 8. helyre esett vissza. Tom Dillmann köreit törölték a fogyasztási eltérések miatt.
A harmadik helyen a Sarrazin-Isaakyan-Orudzhev triót találjuk a privát LMP1-gyel. Ők már 2,2 másodperccel voltak lassabbak, ami később jelentős különbséget eredményezhet a versenyen. Ezzel azonban ők az elsők a nem hibridek között.
A két Rebellion a negyedik, valamint az ötödik helyet foglalja el. A csapattársak között szintén igencsak szoros a verseny, csak pár tizedmásodperc választja el a Lotterer-Senna-Jani és a Beche-Laurent-Menezes triót.
Button Petrov és Aleshin csapattársaként jelenleg a 7. helyen áll. A BR Engineering BR1 LMP1-es gépe már 4,1 másodperccel volt lassabb a Toyotáknál. A másik BR1 közvetlen előttük van a 6. helyen 3,8 másodperces különbséggel.
A Manor-Ginetta nem zárt egy könnyű napot, miután elektromos problémák miatt kénytelenek voltak motort cserélni, így csak később tudtak részt venni az időmérőn.
A GTE kategóriában a Porsche diktálja a tempót. A 911 RSR egyelőre a leggyorsabb. A retro festésű autónál pillanatnyilag senki sem tud gyorsabb lenni. Ez a 3:47.504-es idő igencsak erősnek tűnik, amit még Bruni futott meg. Ezzel az első gyors körével közel 1,6 másodperccel ment gyorsabban, min bárki más.
Bruni számára nem volt tiszta az időmérő, mivel a Dunlop lassítónál kicsúszott a következő körében, ám ez nem befolyásolta a helyét. A tapasztalt pilóta legközelebbi kihívója Michael Cristensen volt, aki 3:49-097-es kört ment a 92-es rajtszámú Porschéval. Utána pedig nagyon közel Olivier Plát találjuk a Ganassi féle Ford GT-vel.
Hely |
# |
Versenyző |
Autó |
Kategória |
Kör |
Idő |
Különbség |
1 |
8 |
Fernando Alonso
Kazuki Nakajima
Sébastien Buemi |
Toyota TS050 Hybrid |
LMP1 |
31 |
3'17.270 |
|
2 |
7 |
Kamui Kobayashi
Mike Conway
Jose Maria Lopez |
Toyota TS050 Hybrid |
LMP1 |
33 |
3'17.377 |
0.107 |
3 |
17 |
Stéphane Sarrazin
Matevos Isaakyan
Egor Orudzhev |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
24 |
3'19.483 |
2.213 |
4 |
1 |
Andre Lotterer
Bruno Senna
Neel Jani |
Rebellion R13 |
LMP1 |
26 |
3'19.662 |
2.392 |
5 |
3 |
Mathias Beche
Thomas Laurent
Gustavo Menezes |
Rebellion R13 |
LMP1 |
27 |
3'19.945 |
2.675 |
6 |
10 |
Henrik Hedman
Renger van der Zande
Ben Hanley |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
13 |
3'21.110 |
3.840 |
7 |
11 |
Jenson Button
Vitaly Petrov
Mikhail Aleshin |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
29 |
3'21.408 |
4.138 |
8 |
4 |
Oliver Webb
Dominik Kraihamer
Tom Dillmann |
ENSO CLM P1/01 |
LMP1 |
24 |
3'22.505 |
5.235 |
9 |
48 |
Paul-Loup Chatin
Memo Rojas
Paul Lafargue |
Oreca 07 |
LMP2 |
19 |
3'24.956 |
7.686 |
10 |
28 |
Loic Duval
François Perrodo
Matthieu Vaxiviere |
Oreca 07 |
LMP2 |
26 |
3'25.240 |
7.970 |
11 |
5 |
Leo Roussel
Mike Simpson
Charlie Robertson |
Ginetta G60-LT-P1 |
LMP1 |
20 |
3'26.246 |
8.976 |
12 |
26 |
Jean-Eric Vergne
Roman Rusinov
Andrea Pizzitola |
Oreca 07 |
LMP2 |
29 |
3'26.447 |
9.177 |
13 |
31 |
Pastor Maldonado
Nathanael Berthon
Roberto Gonzalez |
Oreca 07 |
LMP2 |
18 |
3'26.508 |
9.238 |
14 |
36 |
Nicolas Lapierre
Pierre Thiriet
Andre Negrao |
Alpine A470 |
LMP2 |
28 |
3'26.681 |
9.411 |
15 |
22 |
Paul di Resta
Filipe Albuquerque
Philip Hanson |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
24 |
3'26.772 |
9.502 |
16 |
37 |
Nabil Jeffri
Weiron Tan
Jazeman Jaafar |
Oreca 07 |
LMP2 |
26 |
3'27.468 |
10.198 |
17 |
47 |
Felipe Nasr
Roberto Lacorte
Giorgio Sernagiotto |
Dallara P217 |
LMP2 |
28 |
3'27.993 |
10.723 |
18 |
38 |
Ho-Pin Tung
Stéphane Richelmi
Gabriel Aubry |
Oreca 07 |
LMP2 |
27 |
3'27.999 |
10.729 |
19 |
29 |
Jan Lammers
Giedo van der Garde
Frits van Eerd |
Dallara P217 |
LMP2 |
30 |
3'28.556 |
11.286 |
20 |
35 |
Viktor Shaytar
Norman Nato
Harrison Newey |
Dallara P217 |
LMP2 |
28 |
3'28.629 |
11.359 |
21 |
23 |
Will Stevens
Julien Canal
Timothé Buret |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
27 |
3'29.421 |
12.151 |
22 |
39 |
Vincent Capillaire
Tristan Gommendy
Jonathan Hirschi |
Oreca 07 |
LMP2 |
29 |
3'29.860 |
12.590 |
23 |
6 |
Oliver Turvey
Alex Brundle
Oliver Rowland |
Ginetta G60-LT-P1 |
LMP1 |
17 |
3'30.339 |
13.069 |
24 |
32 |
Juan Pablo Montoya
William Owen
Hugo De Sadeleer |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
26 |
3'30.347 |
13.077 |
25 |
40 |
Jose Gutierrez
Enzo Guibbert
James Allen |
Oreca 07 |
LMP2 |
21 |
3'31.291 |
14.021 |
26 |
44 |
Andrea Bertolini
Tracy Krohn
Nic Jönsson |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
30 |
3'33.532 |
16.262 |
27 |
34 |
David Heinemeier Hansson
Ricky Taylor
Côme Ledogar |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
20 |
3'33.755 |
16.485 |
28 |
33 |
David Cheng
Nicholas Boulle
Pierre Nicolet |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
23 |
3'35.237 |
17.967 |
29 |
50 |
Thomas Dagoneau
Romano Ricci
Erwin Creed |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
20 |
3'38.206 |
20.936 |
30 |
25 |
Mark Patterson
Tacksung Kim
Ate de Jong |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
28 |
3'44.177 |
26.907 |
31 |
91 |
Gianmaria Bruni
Richard Lietz
Frédéric Makowiecki |
Porsche 911 RSR |
LMGTE PRO |
2 |
3'47.504 |
30.234 |
32 |
92 |
Michael Christensen
Kevin Estre
Laurens Vanthoor |
Porsche 911 RSR |
LMGTE PRO |
23 |
3'49.097 |
31.827 |
33 |
66 |
Stefan Mücke
Olivier Pla
Billy Johnson |
Ford GT |
LMGTE PRO |
26 |
3'49.181 |
31.911 |
34 |
68 |
Sébastien Bourdais
Joey Hand
Dirk Müller |
Ford GT |
LMGTE PRO |
22 |
3'49.582 |
32.312 |
35 |
51 |
James Calado
Alessandro Pier Guidi
Daniel Serra |
Ferrari 488 GTE EVO |
LMGTE PRO |
26 |
3'49.854 |
32.584 |
36 |
94 |
Romain Dumas
Timo Bernhard
Sven Muller |
Porsche 911 RSR |
LMGTE PRO |
21 |
3'50.089 |
32.819 |
37 |
93 |
Nick Tandy
Patrick Pilet
Earl Bamber |
Porsche 911 RSR |
LMGTE PRO |
18 |
3'50.261 |
32.991 |
38 |
67 |
Harry Tincknell
Tony Kanaan
Andy Priaulx |
Ford GT |
LMGTE PRO |
24 |
3'50.429 |
33.159 |
39 |
82 |
Antonio Felix da Costa
Augusto Farfus
Alexander Sims |
BMW M8 GTE |
LMGTE PRO |
24 |
3'50.579 |
33.309 |
40 |
69 |
Ryan Briscoe
Scott Dixon
Richard Westbrook |
Ford GT |
LMGTE PRO |
21 |
3'50.593 |
33.323 |
41 |
81 |
Nick Catsburg
Martin Tomczyk
Philipp Eng |
BMW M8 GTE |
LMGTE PRO |
26 |
3'50.596 |
33.326 |
42 |
71 |
Sam Bird
Davide Rigon
Miguel Molina |
Ferrari 488 GTE EVO |
LMGTE PRO |
27 |
3'50.669 |
33.399 |
43 |
88 |
Khaled Al Qubaisi
Matteo Cairoli
Giorgio Roda |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
25 |
3'50.728 |
33.458 |
44 |
63 |
Jan Magnussen
Antonio Garcia
Mike Rockenfeller |
Chevrolet Corvette C7R |
LMGTE PRO |
23 |
3'50.789 |
33.519 |
45 |
64 |
Marcel Fassler
Oliver Gavin
Tommy Milner |
Chevrolet Corvette C7R |
LMGTE PRO |
27 |
3'50.952 |
33.682 |
46 |
77 |
Christian Ried
Matt Campbell
Julien Andlauer |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
23 |
3'51.930 |
34.660 |
47 |
52 |
Pipo Derani
Toni Vilander
Antonio Giovinazzi |
Ferrari 488 GTE EVO |
LMGTE PRO |
27 |
3'52.112 |
34.842 |
48 |
97 |
Jonathan Adam
Maxime Martin
Alex Lynn |
Aston Martin Vantage AMR |
LMGTE PRO |
26 |
3'52.486 |
35.216 |
49 |
86 |
Michael Wainwright
Ben Barker
Alex Davison |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
24 |
3'52.517 |
35.247 |
50 |
54 |
Giancarlo Fisichella
Francesco Castellacci
Thomas Flohr |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
27 |
3'52.756 |
35.486 |
51 |
56 |
Jörg Bergmeister
Patrick Lindsey
Egidio Perfetti |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
19 |
3'52.985 |
35.715 |
52 |
85 |
Jeroen Bleekemolen
Ben Keating
Luca Stolz |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
18 |
3'54.000 |
36.730 |
53 |
98 |
Pedro Lamy
Paul Dalla Lana
Mathias Lauda |
Aston Martin Vantage |
LMGTE AM |
26 |
3'54.307 |
37.037 |
54 |
84 |
Jeff Segal
Liam Griffin
Cooper MacNeil |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
24 |
3'54.384 |
37.114 |
55 |
95 |
Marco Sorensen
Nicki Thiim
Darren Turner |
Aston Martin Vantage AMR |
LMGTE PRO |
26 |
3'54.780 |
37.510 |
56 |
70 |
Olivier Beretta
Motoaki Ishikawa
Eddie Cheever III |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
26 |
3'54.951 |
37.681 |
57 |
61 |
Matt Griffin
Mok Weng Sun
Keita Sawa |
Ferrari 488 GTE |
LMGTE AM |
28 |
3'55.076 |
37.806 |
58 |
80 |
Erik Maris
Christina Nielsen
Fabio Babini |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
21 |
3'55.569 |
38.299 |
59 |
90 |
Salih Yoluc
Euan Hankey
Charlie Eastwood |
Aston Martin Vantage |
LMGTE AM |
21 |
3'55.661 |
38.391 |
60 |
99 |
Patrick Long
Tim Pappas
Spencer Pumpelly |
Porsche 911 RSR |
LMGTE AM |
12 |
4'03.107 |
|