Hírek>> : Ördögi körben a McLaren – van még kiút 2018-ban? |
Ördögi körben a McLaren – van még kiút 2018-ban?
2018.06.10. 15:21
Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne sem érti, miért süllyed el a McLaren péntekről szombatra Kanadában. Főnökük szerint egy ördögi körbe kerültek – de ki tud-e kászálódni belőle még idén a wokingi csapat?
Miközben pénteken még úgy tűnt, a McLaren ismét a nagyok által hátrahagyott legjobb helyezésekért küzdhet Montrealban, nagy csalódással zárult számukra a szombati nap. Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne már a Q1-ből is éppen csak továbbjutott, a Q2-ben pedig nem tudott mit kezdeni az ellenfelekkel, és csak a 14-15. rajthelyeket szerezte meg, a legjobb Renault-tól 1,4 másodpercet kapva. Az állva maradt Toro Rosso és Sauber is legyőzte őket – és ez még Charles Leclerc-t is meglepte. „Valójában váratlan volt, mert arra számítottunk, hogy ők állnak majd a középmezőny élén. Úgy fest, szenvedtek egy kicsit” – nyilatkozta a monacói.
Nem csak ő várt többet tőlük. A wokingi versenyzők sem igazán értették, minek köszönhető a szombati visszaesésük. „Egyáltalán nem voltunk versenyképesek” – jelentette ki Vandoorne. „Pénteken jó ritmusban voltunk, nem is használtuk a hiperlágyat a második edzésen, és azt gondoltuk, bejuthatunk a Q3-ba. Az időmérő elején már éreztük, hogy nincs meg a teljesítményünk, és csalódást keltő, hogy ilyen hátul végeztünk, szinte stagnáltunk. Az autóval semmi igazi gond nem volt, az egyensúlya rendben, egyszerűen lassú.”
A belga bizarrnak nevezte a helyzetet, Alonsót pedig az lepte meg, hogy a teljesítményük úgy romlott, hogy nem is igazán változtattak a pénteken még a top 10-ben végző autójukon. „Nehéz megérteni, mi volt a gond. Nem módosítottunk túl sokat, pont olyan jónak éreztük az autót, mint pénteken. Akkor nagyon versenyképes volt, most nem, és ezt ki kell elemeznünk.”
A helyzet már csak azért is aggasztó és kellemetlen a csapat számára, mert Éric Boullier szerint nagyban a bahreinire hasonlít, holott azóta volt egy átfogó barcelonai fejlesztésük, és a gyengeségeiken is próbáltak javítani. Mintha nem tudnának egyről a kettőre jutni. „Az autónk gyenge pontja idén, hogy nincs tapadása a lassú kanyarokban” – magyarázta a visszaesést a francia versenyigazgató. „Itt csak alacsony tempójú kanyarok vannak, a leggyorsabb talán 140 kilométer/órás. Előre tudtuk, hogy nehéz lesz a bahreinihez hasonló pályán. Ahhoz, hogy kompenzálni tudjuk a tapadáshiányt, növelnünk kell a szárny meredekségét, ami viszont növeli a légellenállást. Ez a legjobb kompromisszum, de rosszul érint minket.”
Mindez nem azt sugallja, hogy a wokingi csapat kifelé tart a gödörből, és egyre inkább úgy fest, hogy az élcsapatokra való felzárkózás – ami még a téli célkitűzés volt – továbbra is csak álom. Boullier szerint ettől függetlenül tovább kell fejleszteniük az idei konstrukciót, még úgy is, ha a 2019-es változások miatt ennek idén kevesebb értelme van. „Szerintem több okból is megéri fejleszteni. Először is így érthetjük meg, hogy mit rontottunk el, és kerülhetjük el a megismétlését a jövőben. Emellett még van elég időnk javítani az autón, annak tapadáshiányán, aminek nagy hatása van a teljesítményünkre. És azt is biztosítanunk kell, hogy ne szenvedjen kárt a jövő évi autónk fejlesztése amiatt, hogy nem értjük ezt az autót. Próbálunk egyensúlyozni, megoldani a problémákat, és elérni, hogy jövőre már mindent átlássunk.”
A csapatnál hullott már pár fej az idei gyengélkedés miatt, ám Boullier nem gondolja, hogy technikusai nem alkalmasak a javításra. „Száz százalékig bízunk csapatunkban. Nyilvánvaló, hogy az autónkkal vannak gondok, hogy nem olyan jó, mint vártuk, de csak rá kell jönnünk, hogy miért. A csapat élén megfelelő vízióval kell tennünk azért, hogy a jövőben versenyképes autókat tudjunk tervezni és gyártani. De hiszem, hogy a mostani embereink tehetségesek.”
|