Hírek>> : Ezredekkel verte a Ferrarikat Verstappen az időmérő előtt! |
Ezredekkel verte a Ferrarikat Verstappen az időmérő előtt!
2018.06.09. 19:20
Elmaradt a Mercedes nagy hiperlágyas robbantása, helyettük Max Verstappen és a két Ferrari uralta az utolsó szabadedzést – csak ezredek választották el egymástól a három éllovast! Izgalmas időmérőnek nézünk elébe!
Több csapatnak is volt min gondolkodnia péntek este Kanadában. Az élcsapatok közül eddig legkevesebbet mutató Ferrarinál egyik versenyző sem volt igazán elégedett az autójával, Sebastian Vettel pedig az elvesztegetett pályaidő miatt még a ritmust sem igazán kapta el, ám szombatra nagy előrelépést ígért (tartotta a szavát). A Red Bullnál Daniel Ricciardo került hátrányba a motorjával kapcsolatos hibákkal, neki innen kellett (volna) felnőnie az első két edzést nyerő Max Verstappen szintjére. A Mercedesnek azt kellett kiderítenie, mit tud autójuk az eddig került hiperlágy gumin. A középmezőnyben a Renault a pocsék egyensúlyra, a gumikezelési gondokra kereste a választ, a Haasnál pedig abban bíztak, hogy ezúttal nem kerül mormota az útjukba…
A Ferrari nem sokat teketóriázott, egyből hiperlágy gumin küldte ki két versenyzőjét, és ők diktálták a tempót az első negyedórában. Kimi Räikkönen csak pár századdal maradt el saját pénteki legjobbjától, aztán Sebastian Vettel is belelendült, és 1:12,235-ös eredménnyel az élre állt. Ellenfelük ekkor még nemigen volt, a Renault-k és McLarenek tisztes távolságból követték csak őket.
Negyed óra után Stoffel Vandoorne mutatta be az első (de tulajdonképpen az egyetlen) látványos hibát. A 3-as kanyarnál blokkolta mindkét első kerekét, és a szűkös bukótérbe csúszott, ahol csak némi manőverezés után sikerült megfordulnia és visszatérnie a pályára.
Mire megoldotta, már a Mercedesek is a pályán voltak – ám egyelőre ugyanúgy az ultralágy gumit használták, ahogyan Daniel Ricciardo is. Max Verstappen ez idő alatt csak várakozott a garázsban – a Red Bull nem szokta aktívan tölteni a harmadik edzések első felét, Ricciardo is csak a tegnapi kényszerszünete miatt körözött már a rajttól.
A péntek után favoritnak kikiáltott Mercedeseket ezúttal sem különösebben zavarta, hogy a Pirelli szerint 1,1 másodperces különbség van a hiperlágy és az ultralágy gumik között. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas már első repülőkörével 0,4 másodpercre megközelítette Vetteléket, miközben Ricciardo további 0,2-re volt tőlük. A címvédő aztán elővett egy 1:12,301 másodperces kört, és már csak 66 ezredre volt az első helytől. Bottas most is képtelen volt tartani vele a lépést, közel 4 tizeddel maradt el tőle.
Húsz perc után aztán Verstappen is elfordította a kormányt, és csapattársához hasonlóan szintén ultralágyon futotta első gyorsköreit. Kerek 2 tizeddel maradt el Vetteltől, de 4 tizeddel gyorsabb volt csapattársánál.
A középmezőnyben ekkor a két Force India foglalta el a legjobb helyeket, a 9. pozícióban Pierre Gasly, a 10.-en Carlos Sainz állt. A Haasok egyelőre a top 10-en kívül tartózkodtak, Romain Grosjeant viszont már ekkor sikerült felidegesíteni: Max Verstappenre panaszkodott, aki feltartotta őt. A jobbik mclarenes ekkor Fernando Alonso volt, aki csak a 15. helyen tanyázott.
A második félórába lépve Ricciardo is hiperlágyra váltott. Első két gyorskörével csak az ötödik helyre zárkózott föl, két tizeden belülre, harmadik nekifutásra 1:12,153-ra javított, és a 3. helyre lépett előre. A Ferrarikra és Bottas autójára is friss hiperlágyak kerültek – a Mercedesre most először. A finn nem kapott szárnyra tőlük, 1:12,2-es idejével nem tudott lépést tartani a Scuderiával. Vettel és Räikkönen ezzel szemben egyre gyorsult. Mindketten több repülőkört teljesítettek, melynek végén mindössze 2 ezredmásodperc döntött közöttük az 1:11,648-at repesztő négyszeres világbajnok javára, aki etapja végén jelentette: elégedett az autóval, így a boxba hajt.
Már csak ketten voltak adósak a hiperlágyas körökkel. Hamilton azért késlekedett, mert első felfüggesztésén állítottak valamit, Verstappen pedig eleve fáziscsúszással teljesítette az edzését. Köreik tanulságosnak bizonyultak az időmérős kilátások szempontjából. Hamilton 1:11,706-es időnél torpant meg, így a legjobb háromba sem került be. Hiába ígért nagy javulást a hiperlágy, a brit nem tudta összerakni köreit, második alkalommal le is vágta az egyik sikánt.
A pénteket uraló Verstappen ezzel szemben minden ezredet kihozott a rózsaszín gumiból. 1:11,599 másodperces idővel a második helyre taszította Vettelt, és a harmadik edzés megnyerésével megőrizte hibátlan hétvégi mérlegét. A folytatás szempontjából különösen izgalmasnak tűnnek a differenciák: Vettel hátránya 0,049, Räikkönené 0,051, Hamiltoné 0,107! Érdekes lesz látni, mennyit ér az új Renault-motorral szemben a Ferrari és a Mercedes partimódja, és azt is, a csillagosoknak mekkora hátrányt jelent, hogy nincs új erőforrásuk.
Az alsóházban sem volt kevésbé izgalmas a küzdelem. A top tízbe négy különböző csapat versenyzője került be, Sergio Pérez, Nico Hülkenberg, Romain Grosjean és Stoffel Vandoorne között szintén csak ezredek voltak, sőt a 12. Brendon Hartley is két tizeden belül volt a 7. helyhez képest – ez mozgalmas és kiélezett küzdelmet ígér a Q3-ba jutásért!
Kanadai Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:11,599 |
|
14 |
2. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:11,648 |
+0,049 |
22 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:11,650 |
+0,051 |
21 |
4. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:11,706 |
+0,107 |
23 |
5. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:12,153 |
+0,554 |
29 |
6. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:12,255 |
+0,656 |
27 |
7. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:12,903 |
+1,304 |
16 |
8. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:12,946 |
+1,347 |
21 |
9. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:13,014 |
+1,415 |
16 |
10. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:13,034 |
+1,435 |
21 |
11. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:13,064 |
+1,465 |
18 |
12. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:13,076 |
+1,477 |
24 |
13. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:13,225 |
+1,626 |
19 |
14. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:13,331 |
+1,732 |
22 |
15. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:13,334 |
+1,735 |
19 |
16. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:13,452 |
+1,853 |
19 |
17. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:13,488 |
+1,889 |
21 |
18. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:13,818 |
+2,219 |
18 |
19. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:13,925 |
+2,326 |
20 |
20. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:13,968 |
+2,369 |
17 |
|