Hírek>> : Alonso: Az autó beállítása olyan volt, mint a pénzfeldobás |
Alonso: Az autó beállítása olyan volt, mint a pénzfeldobás
2018.05.26. 19:09
A McLaren spanyol klasszisa, Fernando Alonso elismerte, csapata elveszítette a fonalat az utolsó szabadedzésen, ezért az autó időmérőre való beállítása olyan volt, mintha érmével dobtak volna. Végül azonban bejött a dolog!
Nehezen indult Alonso hétvégéje, fékproblémák miatt ugyanis a csütörtöki első edzés nagyját ki kellett hagynia, a szombati gyakorláson pedig csak a tizenötödik leggyorsabb kört tudta megfutni a „roppant furcsán” viselkedő McLarennel. Visszajelzését hallva a csapat a kvalifikáció előtt számos változtatást hajtott végre, a spanyol pedig végül idei legjobb időmérős eredményét szállította!
A hetedik rajtkockát megszerző világbajnok az időmérő leintését követően elismerte, kockáztattak a beállításokkal. „Ez eddig egy roppant bonyolult hétvége. Az első edzést elveszítettük a fékek miatt, a harmadikon pedig nagyon furcsán viselkedett az autó” – kezdte nyilatkozatát.
„Nem éreztem, hogy meglenne a kapcsolat az eleje és a hátulja között. A hátsó résszel gondjaink voltak a lassú kanyarokban, az elsővel pedig a gyorsabbakban, ez pedig általában egy olyan feladvány a csapatok számára, amit nagyon nehéz megoldani. Sokat változtattunk, és úgy mentünk neki az időmérőnek, mintha feldobtunk volna egy pénzérmét, és azt mondjuk, majd meglátjuk, mennyire lesz kezelhető az autónk” – magyarázta.
„Nagyon hamar érzékeltük, hogy az autó teljesen más. Sokkal jobban kezelhető volt, és magabiztosan érzetem magam a volán mögött ahhoz, hogy támadjak. A hetedik rajthely most nagyon jól hangzik” – hangsúlyozta a spanyol, majd kiemelte, a versenyen ismét a gumikezelés lesz a kulcs, és az, hogyan viselkednek majd a hétvégén debütáló hiperlágy abroncsok.
„Azt hiszem, most mindenkit az a kérdés foglalkoztat, mi lesz a hiperlágyakkal. Vajon meddig bírják majd, és mennyi bajt okoznak. Nem valószínű, hogy leelőznek a pályán, az viszont mindig kockázatos, meddig maradsz kinn. Ha kiállsz, és valaki eléd vág, akkor gondban lehetsz. Viszont ha hamar állsz ki, és visszatérsz egy olyan autó mögé, ami 65 kört teljesít a keményebb keveréken, akkor 64 körig be fogsz ragadni mögé” – zárta gondolatát.
|