Hírek>> : Verstappen összetörte, Ricciardo az élen tartotta a Red Bullt |
Verstappen összetörte, Ricciardo az élen tartotta a Red Bullt
2018.05.26. 14:15
Továbbra is úgy tűnik, csak magát verheti meg a Red Bull Monacóban – és Max Verstappen tett is egy lépést. Miközben a holland összetörte autóját, csapattársa behúzta a harmadik szabadedzést is Monacóban!
Egy nap szünet után visszaültek a versenyzők autóikba Monacóban, a kérdések pedig csak úgy sorjáztak a hétvégét nagyban meghatározó időmérő bemelegítésének számító harmadik szabadedzés előtt. A Red Bull a kiváló forma megőrzéséért, a Ferrari és a Mercedes a csütörtöki hátrány csökkentéséért dolgozott az elmúlt jó egy napban, többen, így a Toro Rosso és a Renault kipróbált újításaik hatását elemezték, miközben valamennyi csapat megoldást keresett a gumik nyitónapon tapasztalt erős szemcsésedésére. A körülmények sokat nem változtak csütörtök óta, ám az idő és az aszfalt (40 fok) is melegebb volt, mint két nappal korábban – és nem mellesleg több gumi volt rajta, hála a pénteki betétversenyeknek.
A nap legelső köridője Kimi Räikkönen nevéhez fűződött, az első nagyobb hibája pedig Valtteri Bottaséhoz. A mercedeses az első kanyart mérte el, és miközben a bukótérbe csúszott, azzal a lendülettel meg is forgatta autóját a macskaköves placcon. Csakhogy annak hátulja a falnak koccant, így neki máris félbe kellett szakítania az etapját, mert ki kellett cserélni a hátsó szárnyát.
Az első negyed óra a Ferrarik és Lewis Hamilton vezetésével telt. Räikkönen volt az első, aki 1:12-es kört teljesített, aztán az egyik korábbi körében az alagút utáni sikánt még levágó brit 1:12,696 másodperces körrel vette át a vezetést, majd Sebastian Vettel javított 1:12,482-re.
Az első két helyen viszont csak addig álltak ezüst és piros autók, amíg a Red Bullok meg nem érkeztek. A korai installációs köreit az egyetlen szuperlágy gumiján teljesítő páros autóján még finomítottak valamit, aztán 18 perc elteltével nekivágtak első mért köreiknek, és egyből el is foglalták a megszokott első két helyüket. Fokozatosan gyorsultak, mígnem Max Verstappennek sikerült túlszárnyalnia csapattársa csütörtöki pályacsúcsát: 1:11,787-es eredményt ért el, míg Daniel Ricciardo 1:11,920-szal lépett föl másodiknak.
A nagyok mögött eleinte a két Toro Rosso volt az első számú üldöző. A két kék autó között csütörtökön még volt különbség, hiszen Pierre Gasly vitte pályára az új fejlesztéseket, ám a gyorsabb Brendon Hartley volt. E tendencia folytatódni látszott, hiszen az állását féltő új-zélandi folyamatosan a legjobb hatban volt (Bottas korai hibájának is köszönhetően). Kettejüket Stoffel Vandoorne választotta el, akinek csapattársa, Fernando Alonso a nyitónapi fékhibája miatt ezen a gyakorláson a lemaradását igyekezett pótolni. Az edzés első felében nem is tudott előrébb jutni a 16. helynél.
A két Haast azonban még így is megelőzte. A két hete még negyedik legjobb csapat továbbra is szenvedett, amit helyezéseiken és köridőiken túl Romain Grosjean ideges rádiós panaszkodása is jelzett. Az utolsó helyen rekedő francia autóját alaposan el is kezdték átalakítani az edzés felénél. Autóik legnagyobb problémáját a gumik jelentik: képtelenek működésre bírni őket.
Volt problémája a renault-s Carlos Sainznak is, aki többször is a bukótérben találta magát. Amíg csapattársa, Nico Hülkenberg időközben sikeresen maga mögé gyűrte Hartleyt, a spanyol ki is szorult a legjobb tízből.
Miközben két Red Bull visszavonulót fújt, a Ferrarik és a Mercedesek új hiperlágy gumikon hajtottak ki. Mindannyian javítottak, ám a Red Bullokkal nem tudtak mit kezdeni. A legközelebb Vettel került hozzájuk, aki az első szektorban csak megközelítette, a másodikban viszont túl is szárnyalta Verstappenéket. Ám hiába a lila szektor, az utolsó kanyarokban sok időt otthagyott, így csak 1:12,023-nál állt meg a stopper. Räikkönen alig több mint 1 tizeddel volt gyengébb nála, őt a két Mercedes követte Hamilton, Bottas sorrendben, 1:12,3 körüli időkkel.
Nem tűnt úgy, hogy a bikások uralma megtörhető – az autójuk viszont az volt, és mintha erről Max Verstappen megfeledkezett volna… A holland az uszoda mellett elhaladó második sikánra olyan szűken fordult rá, hogy jobb első kerekét nekicsapta a belső szalagkorlátnak. Felfüggesztése kitört a helyéről, autója átugratott a magasított kerékvetőn, majd a falban csattant. Két éve egyszer már követett el hasonló hibát, a különbség, hogy ezúttal a pole pozíció egyik fő esélyeseként tette, és nem várhatja nyugodtan a kvalifikációt.
Az edzés rövid időre piros zászlóval szakították félbe, aztán adtak még 3 percet a mezőnynek, hogy megpróbáljanak javítani. Ricciardo ki is használta ezt, kerek 1 ezredmásodperccel túlszárnyalta a kieső Verstappen legjobb körét, aztán futott még egy pár századdal gyengébb időt is, megerősítve ezzel, továbbra is a Red Bull az úr a hercegségben.
Az élcsapatok közti erőviszonyokat az általuk alkotott sorminta hűen tükrözte, mögöttük a Toro Rossók, Carlos Sainz és a meglepetésre a legjobb 10-be kerülő Szergej Szirotkin sorakozott. A korábban a 7. helyen is álló Nico Hülkenberg ezzel szemben csak 14.-ként zárt, mivel Verstappen balesete idején nem sikerült befejeznie a gyors körét. Elé a két Force India mellett Stoffel Vandoorne is beférkőzött, aki 0,4 másodperccel jobbnak bizonyult a 15. helyet megszerző Alonsónál.
Monacói Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:11,786 |
|
23 |
2. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:11,787 |
+0,001 |
14 |
3. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:12,023 |
+0,237 |
23 |
4. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:12,142 |
+0,356 |
26 |
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:12,273 |
+0,487 |
26 |
6. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:12,356 |
+0,570 |
27 |
7. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:12,752 |
+0,966 |
25 |
8. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:12,761 |
+0,975 |
23 |
9. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:12,850 |
+1,064 |
24 |
10. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:12,854 |
+1,068 |
23 |
11. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:12,874 |
+1,088 |
25 |
12. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:12,940 |
+1,154 |
23 |
13. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:13,025 |
+1,239 |
22 |
14. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:13,112 |
+1,326 |
26 |
15. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:13,279 |
+1,493 |
25 |
16. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:13,595 |
+1,809 |
26 |
17. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:13,644 |
+1,858 |
25 |
18. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:13,881 |
+2,095 |
21 |
19. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:14,192 |
+2,406 |
20 |
20. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:14,221 |
+2,435 |
28 |
|