Hírek>> : 2017 vs 2018: Nézzük, mennyit gyorsultak az F1-es csapatok! |
2017 vs 2018: Nézzük, mennyit gyorsultak az F1-es csapatok!
2018.05.22. 20:16
A Spanyol Nagydíj leggyorsabb időmérős körei alapján jól látszik, hogy a Haas és a Renault lépett előre a legtöbbet 2017-hez képest. A középmezőny azonban lassan közelít csak az élmezőnyhöz.
Lewis Hamilton pole pozíciós köre - 1:16,173 - 2007, vagyis az átalakítás óta a leggyorsabb, amit valaha bárki is futott a barcelonai aszfaltcsíkon. Az átlagsebesség ennek megfelelően 219,999 km/óra. A köridők az idei évre átlagosan 3 másodpercet javultak. Ennek az autók technikai fejlődéséhez és az erőforrásokhoz van köze, a lágyabb abroncskeverékek és az új, simább aszfalt mellett.
Mivel a körülmények mindenki számára egyformák voltak, így össze lehet hasonlítani a két évben futott köröket - a referencia mindkétszer a Mercedes.
A Williams drámaian visszaesett
Ha csak a legjobb köridőket nézzük, akkor igazából minden maradt a régiben: a Mercedes a Ferrari és a Red Bull előtt. A McLaren a negyedik helyről visszaesett az ötödikre, míg a Haas a hetedik helyről előrelépett a negyedikre. A Renault is fejlődött: a kilencedik helyről a hatodikra. A Williams ezzel szemben drámaian visszaesett - tavaly még hatodikok voltak, ez alkalommal utolsók, ráadásul nagy különbséggel. Az utolsó előtti Sauberhez is 0,785 hiányzik nekik.
A német Auto, Motor und Sort kiemelte a fontosabb köridőket. A Mercedes 2017-hez képest 2,976 másodpercet javult. A Ferrari és a Red Bull 2,895, illetve 2,890 másodperccel épp lemaradtak. A legnagyobb ugrást a Haas tette meg - az amerikai csapat 3,653 másodpercet nyert, majd őket a Renault követi 3,607 másodperccel.
A harmadik csapat, akiknek több mint 3 másodpercet sikerült javulni, az a McLaren, 3,327 másodperccel. A Force India 2,374mp-cel, a Toro Rosso 2,908 mp-cel fejlődött. A Williams ellenben tragikus helyzetbe került - csak 1,537 másodperccel jobbak, mint tavaly.
A Haas és a Renault lépett előre a legtöbbet
A középmezőny csak lassan lopózik közelebb a TOP 3 csapathoz. A Haas a lemaradását majdnem 0,7 mp-cel csökkentette, pedig az amerikaiak 2017-ben is 2,180 másodperccel maradtak el a pole-tól. A Renault 0,631 mp-cet javult a terveknek megfelelően - mint tudjuk, mindig az utolsó másodperc a legnehezebb.
A McLaren szemszögéből megérte a motorpartner-váltás, még akkor is, ha Fernando Alonso rosszabb helyre kvalifikálta magát, mint 2017-ben. A lemaradásuk 1,899 mp-ről 1,548-ra csökkent. A spanyolnak azonban ilyen fejlesztési tempó mellett 5 évet kellene várnia, mire nyerni tudna. A Toro Rosso gyakorlatilag megtartotta a hátrányát, ami egy "bók" a Honda motornak. Tudja azt, amit tavaly a Renault tudott.
A Force India lassan visszaesik, hiszen Esteban Ocon idén 2,374 mp-cel maradt el Hamilton mögött. Tavaly még csak 1,921 mp volt a különbség. A Sauber idén egy tizeddel közelebb került a Mercedeshez, ez azonban csak egy pozíciót ért. A Williams ugyanis itt is visszaesett. Szergej Szirotkin 3,522 másodpercre volt a pole pozíciótól. Már a Q1-ben kiesett. Felipe Massánál 12 hónappal ezelőtt a különbség 2,083 másodperc volt.
F1-es időösszehasonlítás Barcelonában
Csapat
|
2017 |
2018 |
Különbség |
Mercedes |
1.19,149 (Q3) |
1.16,173 (Q3) |
- 2,976 mp |
Ferrari |
1.19,200 (Q3) |
1.16,305 (Q3) |
- 2,895 mp |
Red Bull |
1.19,706 (Q3) |
1.16,816 (Q3) |
- 2,890 mp |
McLaren |
1.21,048 (Q3) |
1.17,721 (Q3) |
- 3,327 mp |
Force India |
1.21,070 (Q3) |
1.18,696 (Q2) |
- 2,374 mp |
Williams |
1.21,232 (Q3) |
1.19,695 (Q1) |
- 1,537 mp |
HaasF1 |
1.21,329 (Q2) |
1.17,676 (Q3) |
- 3,653 mp |
Toro Rosso |
1.21,371 (Q2) |
1.18,463 (Q2) |
- 2,908 mp |
Renault |
1.21,397 (Q2) |
1.17,790 (Q3) |
- 3,607 mp |
Sauber |
1.21,803 (Q2) |
1.18,910 (Q2) |
- 2,893 mp |
|