Hírek>> : Késésben a Renault-fejlesztés, pedig majd’ két éve dolgoznak rajta |
Késésben a Renault-fejlesztés, pedig majd’ két éve dolgoznak rajta
2018.05.18. 17:15
Még mindig bajlódik a másfél éve húzódó megbízhatósági problémájával a Renault, így kétséges, mikor tudja bevetni ígért fejlesztéseit.
Már szinte a feledés homályába merült, milyen komoly fejtörést okozott a Renault-nak a 2016/2017 telén meglépett koncepcióváltáskor az egyik motoregység, az MGU-K megbízhatósága. Pedig a történet azóta sem ért véget. Több mint egy éve újratervezték a fékezési energiát visszanyerő rendszerüket, ám miután sok volt vele a gond a téli teszteken, a 2016-os változattal vágtak neki az idénynek. A régi specifikáció ugyan jelentősen nehezebb volt az új verziónál, de legalább használható mértékű volt a megbízhatósága, így vészmegoldásnak megfelelt.
Szépséghiba, hogy a már kétéves verzió azóta is az autókban ragadt, mivel az új MGU-K-t az azóta eltelt idő alatt sem sikerült rendbe tenniük. És úgy hírlik, még most sem állnak a helyzet magaslatán. Az Autosport beszámolója szerint hiába vetítette előre a Renault, hogy a mostani szezon közepén már bevetik az új, könnyített, hatékonyabb rendszert, az a próbapadon továbbra sem tudja hiba nélkül teljesíteni a hitelesítéséhez szükséges 8-10 ezer kilométert, így még mindig nem biztosak a megbízhatóságában.
„Folyamatosan dolgozunk a tömegen, ám nem kapkodjuk el. Egyelőre nincs pontos időpont kijelölve arra, mikor vetjük be. Ha már befejeztük a munkát, könnyebben mondok időpontot” – nyilatkozta a Renault motorrészlegének technikai igazgatója, Rémi Taffin, aki szerint az új MGU-K működőképes, csak még nem győzte meg őket arról, hogy bírja is a kellő távolságot.
A helyzetüket az is nehezíti, hogy 2018-ra tovább csökkentették a büntetlenül használható motoregységek számát, és az MGU-K esetében nem három, hanem csak kettő példány vethető be hátrasorolás nélkül. Ez azt is jelenti, hogy hiába készül új erőforrással a Kanadai Nagydíjra a Renault, mivel az új MGU-K-ja addigra nem lesz kész, várhatóan a régi változat marad az autókban. Csak az a kérdés, a példány is ugyanaz marad-e. Csere esetén tudniillik az újítást már csak büntetés ellenében lehet bevetni.
Ám ha el is készülne addig az új, a szezon hátralévő részéig akkor is 10 ezernél több kilométert kéne bírnia, ami ugyancsak lehetetlennek tűnik. „Ez is befolyásolja, hogy bevetjük-e. Ha bevetnénk a hetedik versenyen, nem bírna ki további tizenhárom hétvégét, így szükségünk lenne egy harmadik példányra, ami büntetést von maga után” – erősítette meg Taffin.
A Renault e nehézségek ellenére továbbra is hiszi, hogy – új MGU-K-val, vagy anélkül – képes lesz nagy előrelépésre a motorjával a szezon alatt. Cyril Abiteboul célnak a Mercedesszel és a Ferrarival szembeni aktuális lemaradásuk eltüntetését jelölte ki. „Mindig gond, amikor késünk a teljesítmény javításával, de az elsődleges célunk, hogy a teljesítmény megbízhatóan érkezzen a pályán. Legalább a legjobbak szintjéről szeretnénk elkezdeni a következő évet. Az év során szeretnénk fokozatosan javítani a teljesítményen, és ha lehetséges lesz, pár 2019-es újítást is kipróbálunk még idén” – vetítette előre a Renault F1-es programjának vezetője.
|