Hírek>> : Ezredekkel a Ferrari előtt – Bottasé az utolsó tesztnap |
Ezredekkel a Ferrari előtt – Bottasé az utolsó tesztnap
2018.05.17. 00:14
A barcelonai teszt utolsó napjának délutáni szakaszában nem történt komolyabb átrendeződés az eredménylistán, az elsőséget tehát ismét egy Mercedes szerezte meg, Valtteri Bottas azonban csak néhány ezreddel volt gyorsabb a Ferrari tesztversenyzőjénél. A második etap során kétszer is lendült a piros zászló: a Haas és a McLaren is megállt a pályán.
A Mercedes finn versenyzője jóformán egész nap az eredménylista élén tanyázott, eltekintve attól a rövid időszaktól, amikor Antonio Giovinazzi a leglágyabb gumikeveréket használva megfutotta az eddigi leggyorsabb kört Ferrarijával. Bottas azonban hamar reagált erre, és egy szuperlágyas körrel visszavette az elsőséget a fiatal olasztól. Kettejük között a különbség mindössze 68 ezred volt.
Mindez a délelőtti szakasz utolsó perceiben történt az ebédszünetet megelőzően, a tabella első két helyén viszont a második etapban már semmi sem változott, így végül ez a kis „összecsapás” döntött a leggyorsabb kör sorsáról.
Noha időeredményén már a Mercedes és a Ferrari versenyzője sem javított, egyikük sem volt tétlen: mindketten szorgosan rótták a köröket! Bottas végül 139-et teljesített (ez több, mint a versenytáv duplája), a Ferrari védence pedig 148-at, amivel a nap legszorgosabb versenyzőjévé vált. Ebben a kimutatásban egyébként Bottas, valamint a vörösök akadémiájának másik kiválósága, a sauberes Charles Leclerc lett a második.
Az eredménylista harmadik helyére a McLarennel tesztelő Lando Norris kapaszkodott föl, mégpedig közvetlenül a kockás zászlós jelzés előtt, mai utolsó körével, mely során a Pirelli lágy abroncsait használta. A fiatal brit délelőtt egy megpördülést is bemutatott (ezért vállalta a felelősséget, és ígérte, tanul belőle), délután pedig egy műszaki hiba miatt veszített időt. Igaz a probléma nem volt túl komoly, így viszonylag hamar folytathatta a munkát.
Nála balszerencsésebb volt a másik piros zászlós fázis okozója, Kevin Magnussen, kinek Haas-Ferrarija a kettes és a hármas kanyar között állt meg, vissza pedig már nem is térhetett a pályára, vagyis a dán pilóta napja a tervezettnél hamarabb ért véget. Ő negyedik lett a tabellán, és összesen 75 kört tett meg. Legjobb köre megfutásakor a hiperlágy abroncsokat használta.
Norrishoz hasonlóan a teszt végén javított a Force India orosz védence, Nyikita Mazepin is. A GP3-as futamgyőztes az ötödik helyre ugrott, Jack Aitken elé, aki ma teljesített első gyakorlását a Renault-val. A brit-koreai versenyzőt Leclerc követte, őt pedig Robert Kubica, aki 123 kört pakolt a Williamsbe, legjobbján azonban a többséghez hasonlóan délután már nem javított.
A kilencedik leggyorsabb kört Pierre Gasly jegyezte, miután átvette a Toro Rossót Sean Gelaeltől, aki tegnapi peches második szakasza után (a négyből összesen egy órát vezethetett) megkapta a ma délelőtti etapot a csapattól.
A Red Bull-lal tesztelő „meglepetésember”, Jake Dennis (jóformán senki sem számított arra, hogy a GT-versenyző tesztelheti majd a bikások autóját) 11. volt a tabellán. A 22 éves brit délután javított addigi legjobbján, komolyabb előrelépést azonban ezzel már nem ért el.
Hasznos tesztet zárt a Pirelli, Stoffel Vandoorne és Nicholas Latifi ugyanis összesen 217 kört teljesített (mindketten az olaszoknak teszteltek, hogy segítsék a 2019-es abroncsok fejlesztését) a barcelonai gyakorlás második, egyben utolsó napján. A mezőny most búcsú int a spanyol városnak, és Monaco felé veszi az irányt. Ami pedig a teszteket illeti, legközelebb a Magyar Nagydíj után maradnak a helyszínen, és gyakorolnak ismét két napot.
A barcelonai második tesztnap végeredménye:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
Gumi |
|
1. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:16,904 |
|
139 |
szuperlágy |
|
2. |
Antonio Giovinazzi |
Ferrari |
1:16,972 |
+0,068 |
148 |
hiperlágy |
|
3. |
Lando Norris |
McLaren-Renault |
1:18,039 |
+1,135 |
80 |
lágy |
|
4. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:18,274 |
+1,370 |
75 |
hiperlágy |
|
5. |
Nyikita Mazepin |
Force India-Mercedes |
1:18,344 |
+1,440 |
112 |
hiperlágy |
|
6. |
Jack Aitken |
Renault |
1:18,942 |
+2,038 |
120 |
közepes |
|
7. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:18,993 |
+2,089 |
139 |
hiperlágy |
|
8. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
1:19,253 |
+2,349 |
123 |
hiperlágy |
|
9. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:19,410 |
+2,506 |
39 |
közepes |
|
10. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:19,914 |
+3,010 |
96 |
teszt |
|
11. |
Jake Dennis |
Red Bull-TAG Heuer |
1:20,440 |
+3,536 |
75 |
közepes |
|
12. |
Sean Gelael |
Toro Rosso-Honda |
1:20,763 |
+3,859 |
83 |
lágy |
|
13. |
Nicholas Latifi |
Force India-Mercedes |
1:21,433 |
+4,529 |
121 |
teszt |
|