Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Verstappen századokkal az élen az első tesztnap végén

Verstappen századokkal az élen az első tesztnap végén

  2018.05.15. 21:03

A Red Bull-os Max Verstappen elsőségével zárult a Forma–1-es barcelonai teszthét első napja. A holland Carlos Sainzot és Sebastian Vettelt előzte meg – csak a nap végére jutott egy piros zászló.


A Spanyol Nagydíj után meghosszabbította barcelonai tartózkodását az F1 mezőnye: a tíz csapat kedden és szerdán teljesíti első évközi tesztjét. Az első napon a gyakorlásra a hétvéginél barátságosabb körülmények között, napsütésben került sor, melynek következtében délutánra még a péntekinél is magasabbra szökött az aszfalt hőmérséklete, amely az ebéd szünet után az 52 Celsius-fokot is elérte.

A mezőnynek a mostani teszttel egyszerre nyílt lehetősége a különböző újítások kipróbálására, a hétvégén tapasztalt problémák megoldására, valamint a még mindig fejtörést okozó gumik jobb megértésére. A Pirelli a nap során a versenyhétvégén használt 0,4 milliméterrel vékonyabban rétegezet gumikat, valamint az év többi versenyén bevetett vastagabb abroncsokat is a résztvevők rendelkezésére bocsátotta, továbbá a hétvégén használt három típus mellé a többi keveréket is bevethették.

A nap első felében a vasárnapi versenyen már a harmadik kanyarban hibázó, megbüntetett és sokat kritizált Romain Grosjean volt a leggyorsabb, aki a 11 óra után elért 1:18,4-es idejét a hiperlágy, azaz a legpuhább gumikon teljesítette.

Délutánra ehhez képest jelentősen átrendeződött a tabella. Az ebédszünetet követően Sebastian Vettel 15 óra után elsőként tört be 1:18 alá, és 1:17,659-es idővel vette át a vezetést. 16 óra után aztán Carlos Sainz érkezett a Renault-val, aki a hiperlágy gumin 3 századdal túlszárnyalta a ferrarist. Érdekesség, hogy 1:17,562-es ideje 2 tizeddel jobb a szombati időmérőn elért eredményénél, igaz, azt még hárommal keményebb gumin, a lágyon érte el.

Az utolsó óráig a spanyol nevével kezdődött az eredménysor, ám a 8. órában Max Verstappen is begyorsult, és 1:17,528-as szuperlágyas körrel övé lett a napi elsőség. A munkát reggel csak a második órában megkezdő holland versenyző a körszám tekintetében is az élre tört, ám végül ezen a fronton be kellett érnie a második hellyel Lewis Hamilton mögött. A futamgyőztes britnek egyébként a 150 köre mellé csak a 6. hely jutott.

A Mercedes így is magára irányította a figyelmet délelőtt, hiszen autóján egy F1-es újdonság tűnt föl: a hátsó szárny véglapjaira szerelt két piros jelzőlámpa. A németek ezt az FIA kérésére tesztelték, a cél, hogy a jövőben jobban láthatóvá tegyék az autókat esős körülmények között. A Mercedesen emellett a nap folyamán pár újítás is feltűnt, például az oldaldobozok tetején elhelyezett apró légterelő elemek.

A Ferrarinál eközben a fejlesztések mellett a munka középpontjában az oknyomozás állt. Arra igyekeztek fényt deríteni, minek volt köszönhető a Sebastian Vettelt két kiállásra kényszerítő, s ezáltal a dobogótól megfosztó túlzott gumikopásuk vasárnap. Úgy tudni, a vörösök éltek a lehetőséggel, és a Pirelli vékonyabb és vastagabb gumiját is tesztelték a nap folyamán, a legnagyobb hangsúlyt pedig a keményebb típusokra helyezték. A német délelőtt kizárólag lágy és közepes gumit használt.

Autóján a nap folyamán mindvégig a Monacótól tiltott visszapillantó-megoldás volt látható. Bár az FIA egyértelművé tette, a jövőben nem engedi meg, hogy az általuk használt szárnyas tükröket vessenek be, úgy hírlik, a csapat nem kívánt a régi verzió szerelésével foglalkozni, ezért tartott ki a hétvégi konfiguráció mellett.

Vettel mögött a délelőtti hiperlágyas körével Romain Grosjean zárt a 4. helyen, aki délután előbb a közepes gumin futott több etapot, majd az ultralágyat is próbára tette, ám javítania már nem sikerült. A hétvégével ellentétben a kicsúszások és balesetek ezúttal azonban elkerülték őt, így is juthatott el 129 körig.

Az ötödik hely a kanadai Nicholas Latifié lett, aki ugyan a Renault-val már tesztelt az F1-ben, a Force Indiánál most mutatkozott be. Pár hónapot így is késett: eredetileg az első téli teszten lett volna az első bevetése Barcelonában, ám akkor erről betegsége miatt le kellett mondania. Most produktív napot zárt, ő is 100 kör fölé ment, és a fiatalok közül a legjobb eredménnyel büszkélkedhet.

A hatodik helyen végző Hamiltont Stoffel Vandoorne követte a McLarennel. A belga napja nem volt zökkenőmentes, miután az első három óra nagy részét a garázsban töltötte műszaki gondok miatt. Első mért köreit csak dél körül teljesítette, délután viszont belehúzott, és meg sem állt 85 körig.

A McLarennek egyébként is mozgalmas napja volt, hiszen mindjárt három versenyzőnek is lehetőséget adtak. Másik autójukkal a Pirellinek teszteltek, ezt a feladatot pedig két tesztversenyzőjükre bízták. A délelőtt a Forma–2-es Lando Norrisé volt, a délután a Wokingban már régi motorosnak számító Oliver Turveyé. Norris a 10. helyen végzett, csapattársa pedig az utolsón. A délután folyamán hosszabb etapokat teljesített, és hiába az 58 köre, 1:23 alá nem sikerült betörnie.

Szintén tesztelt a Pirellinek a 2019-re fejlesztett gumikkal a Force India, ahol a másik autót George Russelre bízták. A csapat most pótolta az eredetileg Kínára tervezett gumitesztjét, amit szervezési problémák miatt töröltek áprilisban. Russel 123 kört futott, 1:21,478-as ideje a 11. legjobb volt.

A Williamsnél is egy fiatal, Oliver Rowland dolgozott, a Toro Rossónál pedig a már szabadedzéseket is teljesítő Sean Gelael. Az indonéznek délután ugyanakkor nem sok szerep jutott. Csapata az ebéd szünet után jelezte, gondjuk adódott az autó vázával, ami miatt elővigyázatosságból ki kellett cserélniük a Honda erőforrását. A hadművelet sikeres volt, Gelael a teszt végén még tudott menni pár kört, s ezzel el is mozdult az utolsó helyről.

Talán több körre is futotta volna a részéről, ha az utolsó tíz percben nem lendül a nap egyetlen piros zászlója. Antonio Giovinazzi váltotta ki azt, aki a sikán közelében maradt állva Sauberjével. Az olasz így sem panaszkodhat, 135 kört teljesített, a 8. legjobb idő lett az övé. Ráadásul holnap a Ferrariba ül át!

A teszt szerdán folytatódik, magyar idő szerint 9 órakor rajtol és 18 óráig tart.


Az első barcelonai tesztnap végeredménye:


Versenyző Csapat Idő Különbség Kör Gumi
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:17,528
148 hiperlágy
2. Carlos Sainz Renault 1:17,562 +0,034 119 hiperlágy
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:17,659 +0,131 136 lágy
4. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:18,449 +0,921 129 hiperlágy
5. Nicholas Latifi Force India-Mercedes 1:18,530 +1,002 107 hiperlágy
6. Lewis Hamilton Mercedes 1:18,543 +1,015 151 közepes
7. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18,981 +1,453 85 szuperlágy
8. Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 1:19,693 +2,165 135 hiperlágy
9. Oliver Rowland Williams-Mercedes 1:20,009 +2,481 121 hiperlágy
10. Lando Norris McLaren-Renault 1:20,997 +3,469 76 *
11. George Russell Force India-Mercedes 1:21,478 +3,950 123 *
12. Sean Gelael Toro Rosso-Honda 1:21,935 +4,407 50 lágy
13. Oliver Turvey McLaren-Renault 1:23,070 +5,542 58 *


*Norris, Russel és Turvey jelöletlen prototípus gumikat használt, melyek fajtáját nem közölte a Pirelli

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak