Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Hamitlon az élre állt, Räikkönen lerobbant délután

Hamitlon az élre állt, Räikkönen lerobbant délután

  2018.05.11. 16:58

A Red Bullokat megelőző Lewis Hamilton állt az élre délután Barcelonában, ahol újabb flúgos edzésen van túl a mezőny. A szeles idő és a gumik is bolondját járatták a mezőnnyel, a legjobb háromból kiszoruló Ferrari pedig Kimi Räikkönen motorgondja miatt aggódhat.


A levegő kicsit melegedett, de a körülmények túl sokat nem változtak Barcelonában az első szabadedzés után délutánra. A szél továbbra is erőteljesen fújt, és mindössze 8 percre volt szükség ahhoz, hogy szemtanúi legyünk az első komoly kicsúszásnak. A kavicságyat délelőtt kétszer is megjáró Romain Grosjean a 7-es kanyarban sodródott le a pályáról (pénteken már másodszor), és miután autója beásta magát, ott is rekedt.

A francia már az első tréningen is a Haas hátuljára panaszkodott – most is az indult meg váratlanul. Grosjean a balesetéig már teljesített egy mért kört, a hiba előtt pedig éppen egy leggyorsabb első szektoron volt túl. Edzése mindenesetre az eset miatt jelentősen lerövidült: hosszú kényszerszünet következett, míg csapata visszakapta az autót.

Daniel Ricciardo délelőtt jár hasonlóképpen. Őt a szél sodorta ki a 4-es kanyarban, ám mivel autója nem sérült jelentősen, az eltört első szárnya pedig még a régi specifikáció volt, tulajdonképpen szerencsésnek mondhatta magát. Délután így is volt mit pótolnia.

A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull versenyzői nem is sokat fecsérelték az időt, egyből nekikezdtek a gyorskörös etapjuknak. A délelőttel ellentétben most először teljesen azonos taktikán voltak, mind a hat autó a lágy gumikon futotta első, 5-8 körös etapját – egyedül a lemaradásban lévő Ricciardo teljesített egy hosszabb, 10 kör fölötti menetet.

Az edzés elején Verstappen neve állt az eredményjelző élén, aztán a Mercedesek fokozatosan gyorsultak, és Lewis Hamilton 1:18,259-es körrel átvette a vezetést. Valtteri Bottas ekkor 0,6 másodperccel lassabb volt csapattársánál, elé pedig a tiszta kört csak többedszeri próbálkozásra összehozó Kimi Räikkönen is beférkőzött. Sebastian Vettel 1:18,904-es legjobb idővel nyitott, ami az első félóra végén csak a 6. helyre rangsorolta őt, köszönhetően annak, hogy Ricciardo egy késői javítással 1:18,392-t futott, s előrelépett másodiknak, 1 tizedre felzárkózva Hamiltonra.

A nagyok mögött eközben Kevin Magnussen, Sergio Pérez, Fernando Alonso és Esteban Ocon versengett a jó pozíciókért. A közepes gumit használó Alonsón kívül valamennyien lágy keveréken futottak, és csak tizedek választották el őket egymástól.

Az első félóra leteltével Bottas volt az első, aki szuperlágy gumin futott neki újabb repülőkörnek. Eljött az igazán ütős körök ideje – gondolhattuk volna. Tévesen. Az élmezőny alig-alig tudott gyorsulni az extra tapadásnak köszönhetően. Bottas ugyan 1:18,611-re javított, belehibázott a körébe, és csak 3.-nak lépett előre. Hamiltonnak már gyorsulnia sem sikerült. A brit a 8-as kanyarban futott ki a kavicságyba és ugratott át a magasított kerékvetőn, így félbeszakította körét. Ezt követően mindketten visszatértek a garázsba.

A piros oldalfalú gumik működésre bírásával azonban nem csak az ezüstautóknak voltak gondjai. Verstappennek is volt egy nehéz pillanata a 8-as kanyarban az első gyorskörén. Ő is kisodródott, visszavett, majd egy hűtőkör után másodjára csak 1:18,533-ra javított, azaz Ricciardo lágygumis idejét sem tudta túlszárnyalni. Eközben az ausztrál legjobb szuperlágyas köridője 1:18,698 volt, azaz jó 3 tizeddel lassabb a lágy gumin elértnél.

A Ferrarik sem mentek sokkal többre a puha papuccsal. Vettel első körében a második szektorig 4 tizedes hátrányt szedett össze, majd a forgalom miatt visszavett. Nála is hűtőkör következett, majd a második próbálkozás. Éppen csak elmaradt Verstappentől, 1:18,585-tel a negyedik helyre lépett előre.

Kimi Räikkönen 1:18,9-et futott ugyanezen típuson, aztán hiába állt jól a második körén az első szektorban, a már sokakat megtréfáló 4-es kanyart elvétette, és a kavicságyon átevickélve tért vissza a pályára. Ennek ellenére kint maradt, próbálta letisztítani a gumiját, majd új kört kezdeni. Ekkor viszont már műszaki hiba állta útját.

A harmadik szektorban lévő hátsó egyenesben autója kis füstöt eresztett, majd mérnöke azonnali leállásra kérte. A finn gyors helyzetfelismeréssel kihasználta, hogy a pálya utolsó szakasza lejt, így miután kikapcsolta a motort, a lendület és a gravitáció vitte vissza a boxba.

A motorja mindazonáltal nem hallatott biztató hangokat. E hajtóegységnek még legalább Kanadáig kéne kitartania az autójában. A Ferrari megerősítette, hogy a hajtóegységgel adódott gond, a szerelők pedig egyből szét is szedték a vörös autó hátulját.

Miután a szuperlágy gumik inkább problémákat hoztak magukkal, mintsem nagy javulást, a szabadedzés sorrendje ezzel tulajdonképpen kialakult. Hamilton a lágygumis körével az élen maradt, őt – szintén a lágy keveréken – Ricciardo követte, majd a szuperlágyon javító Verstappen, Vettel, Bottas hármas. Valamennyien 4 tizeden belül voltak egymástól, a 6. Räikkönen pedig 6 tizedre az első helytől.

Mögöttük az autóját visszakapó Romain Grosjean tűnt fel a 7. helyen, ám ő némi fáziskéséssel teljesítette gyorsköreit. Lemaradása Kevin Magnussenhez hasonlóan 1,3 másodperc volt. A Haasok 1 tizeddel előzték meg Stoffel Vandoorne-t, és 1,7-del a két Force Indiát. Fernando Alonsónak a 12. hely jutott, a két Renault pedig a délelőtthöz hasonlóan nehézkesen boldogult, a csak 17. Carlos Sainznak komoly gondjai voltak az egyensúllyal. Az utolsó két hely ezúttal is a Williamsé volt.

Bár az edzés második fele már nem a határfeszegetésről, hanem a hosszú etapokról szólt, újabb kicsúszásokat és drámákat így is láthattunk. Kicsúszott etapján Vettel és Verstappen is, de a leglátványosabb hibát Charles Leclerc követte el, aki Räikkönenhez hasonlóan a 4-es kanyarban sodródott a kavicságyba. Sauberje nem sérült meg, folytatni tudta a körözést.

Sergio Pérez is Räikkönen sorsára jutott, igaz, másképp: idő előtt pihenőre vonult. A Force India az utolsó negyedórában állt meg a 9-es kanyarnál. Aztán újraindult, majd az egyenesbe érve mégis félrehúzódott. Mint kiderült, esetében nem motorgondok léptek föl, hanem csapata elszúrta a kerékcseréjét, és a rosszul rögzített bal első miatt kellett lassítania, ami a 7-es kanyarban elkezdett mozogni. Mérnöke először megkérdezte, vissza tudja-e hozni biztonságban az autót, ám a mexikói végül mégis leállította a motort. „Szerintem inkább megállok. Ha megyek, le fog esni” – állapította meg.

Óvatossága nem véletlen: idén ez már a sokadik „veszélyes kiengedés”, az FIA pedig minden eddigi esetet igen szigorúan kezelt. Pénzbüntetésre így is számíthatnak, ám ha visszatért volna a boxba, még súlyosabb következményei lehetettek volna a bakinak.

Ami a versenytempót illeti, Bakuból ismerős kép rajzolódott ki: a Red Bull tempójával és a remek gumikezelésével is jeleskedett, miközben a lágy gumin erősebb Mercedes mintha újra küszködött volna. A legtöbb munka Vettelre hárult, akinek egyedül kellett gyűjtenie az adatokat a gumikról. A Red Bullnál és a Mercedesnél megosztották a munkát, Ricciardo és Hamilton a lágy gumin teljesített 20 kör fölötti etapot, Verstappen a szuperlágyon, míg Bottas a közepes típust is alaposan górcső alá vette.

A körülmények miatt kissé flúgosnak bizonyult a Spanyol Nagydíj nyitónapja, és bár a két edzéselsőséggel a Mercedes bizakodhat az egykörös tempója miatt, hosszabb távon az átfogó csomagot bevető Red Bull és a Ferrari miatt is aggódniuk kell. És ki tudja, mit tartogat még az időjárás...


Spanyol Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:


Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:18,259
39
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:18,392 +0,133 41
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:18,533 +0,274 39
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:18,585 +0,326 34
5. Valtteri Bottas Mercedes 1:18,611 +0,352 39
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:18,829 +0,570 16
7. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:19,579 +1,320 24
8. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:19,643 +1,384 39
9. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:19,722 +1,463 32
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:19,962 +1,703 28
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:20,024 +1,765 38
12. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:20,035 +1,776 35
13. Nico Hülkenberg Renault 1:20,183 +1,924 43
14. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:20,373 +2,114 32
15. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:20,501 +2,242 37
16. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:20,514 +2,255 29
17. Carlos Sainz Renault 1:20,672 +2,413 31
18. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:21,265 +3,006 34
19. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:21,556 +3,297 35
20. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:22,060 +3,801 36

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.