Hírek>> : A McLaren megalkotta az F1 történetének legcsúnyább orrát? |
A McLaren megalkotta az F1 történetének legcsúnyább orrát?
2018.05.10. 21:48
A jóslatok beváltak: a brit csapat egy nagyon összetett megoldással állt elő Barcelonában az MCL33 elején, ami szépnek nehezen nevezhető, de mint mindig, a teljesítmény a lényeg, nem az esztétikum.
Az auto motor und sport azzal kalkulált a héten, hogy az új orr lesz a legfeltűnőbb elem a megújuló kocsin, és úgy fest, bevált a jóslat. Az orrkúp csak április 11-én tett eleget a törésteszteknek – egyben ez is oka az átfogó csomag késői debütálásnak. A pletykák egy meglehetősen látványos karosszériaelemet emlegettek, amiben ismert dizájnokat és megoldásokat alkalmaznak, de ezek kombinációja egyedülálló.
A Red Bullról örökölte a központi légbeömlőt - amibe egy osztást is iktattak -, mellette oldalanként egy-egy foglal helyet – ezek a Force India és a Sauber révén lehetnek ismerősek. Az alul található, felülnézetből szárnyra emlékeztető légterelők a Mercedes ideológiáját követik, ráadásul megkapták a kocsi alapszínét, a feltűnő Papaya sárgát, ami tovább rontja az összhatást. Az orrkúp felső sarkaiban légterelő „vájatok” futnak végig, ezek egészen a felfüggesztésig tartanak.
A bonyolult dizájn lényege, hogy a lehető legtöbb levegőt juttassák el a középső rész révén a padlólemezhez. Mindezt a lehető leghatékonyabban és jól megvezetett áramlatokkal, anélkül, hogy külső tényezők zavarnának be. A légáramlatok terelésében segítenek az orr alatt helyezett új idomok, melyek nagyjából a kerekekkel vannak egy magasságban. Változott az oldaldobozok előtt található légterelő idomok formája is, míg hátul a diffúzor középső részét módosították Wokingban.
|