Hírek>> : Mégsem lesz B-autója a McLarennek Spanyolországban? |
Mégsem lesz B-autója a McLarennek Spanyolországban?
2018.05.07. 14:33
Miközben a szakma egyre többször kritizálja a McLarent, a csapat máris óvatosságra int az általa korábban még a „valódi 2018-as autónak nevezett” spanyolországi újítások kapcsán.
„A McLaren nagyon rossz. Ugyanolyan motort használnak, mint a Red Bull, és sehol sincsenek. Talán be kéne szerelniük egy tévét Alonso autójába, hogy legalább egy kicsit szórakozhasson is a futam alatt…” – jelentette ki némi túlzással Flavio Briatore még a bakui futam előtt a McLarenről. Fernando Alonso menedzsmentjének tagjaként ez komoly bírálatnak számít Woking irányába, és egyértelmű üzenetnek is: az olasz kicsit sem elégedett versenyzője helyzetével. A Honda távozása ellenére sem.
Meg is kérdezték tőle, szerinte Alonso mindezek ellenére is kitart-e Wokingban. „Hogy marad-e a McLarennél? Nem tudom. De a Renault motorjával – ami egy remek motor – a csapatnak fejlődnie kell. Tavaly a Honda jelentette a problémát, de idén nem tudom, mi. A gond az, hogy az autó túlságosan lassú.”
Nem ő az első, aki csalódottságának ad hangot a McLaren év eleji formája kapcsán. Korábban renault-s technikai igazgatója, Pat Symonds is arról beszélt, számára negatív meglepetés, hogy a narancssárga autó ennyire gyengén muzsikál a Renault-motorral azok után, hogy Alonsóék évek óta hangoztatták, övék a mezőny egyik legjobb karosszériája.
Hogy nincs minden rendben a brit gárdánál, azt a házon belüli mozgolódás, nyugtalanság is sejtteti. Előbb teljes körű vezetővé léptették elő az F1-es csapatnál Zak Brownt, aztán Azerbajdzsán előtt híre ment, hogy eltávolították a technikai vezetői pozícióból a McLarent 1990 óta erősítő Tim Gosst. A csapatnál ez utóbbi kényes témának bizonyult, hivatalosan nem is erősítették meg a hírt, Éric Boullier versenyigazgató pedig csak annyit mondott: „Felülvizsgáljuk a struktúránkat, és átszervezéseket hajtunk végre. De ez természetes része egy Forma–1-es csapat életének, hozzátartozik annak fejlődéséhez.”
A jelek nem tűnnek pozitívnak, és nem csak a személycserék miatt. Boullier Kínában bejelentette, a Spanyol Nagydíjra egy alaposan áttervezett autóval készülnek. Korábban efféle tervekről nem esett szó, így fölmerült, talán a már télen felfedezett hiányosságok miatt döntöttek úgy menet közben, hogy gyökeres változtatásra van szükség. A francia előtte azt is elismerte, 2018-as célkitűzéseikkel túlságosan szerények voltak, a megszabott szint nem az élcsapatok szintje.
A Sky Sports szakértője, Paul di Resta szerint mindezek alapján nem túlzás a megállapítás: a McLarennél egyfajta válság van. „Az autójuk nem megy az egyenesekben, nem megy a kanyarokban. Látható, hogy változások vannak a vezetőségben, egyfajta krízis. Megkapták a Renault-motort, közvetlenül a Red Bullhoz mérhetik magukat, akiknek remek évük van, szóval a motor nem túl rossz. A részvényeseiknek azt ígérték tavaly, hogy övék lesz a legjobb autó, de ebből nem igazán látszik semmi.”
A nagy kérdés, mindez meddig marad, meddig maradhat így. Boullier Kínában úgy fogalmazott, valójában csak a Barcelonában bevetett új csomagjukkal készül el a „tényleges 2018-as autó”, amit az első négy hétvégén használtak, mindössze egy, a 2017-es modellre épülő átmeneti verzió volt. Mindebből máris úgy tűnhetett, egy B-autóval próbálnak áttörést elérni és szépíteni helyzetükön.
Más kérdés, hogy a Spanyol Nagydíj közeledtével már próbálják kevésbé drámainak beállítani a helyzetet, s már előre fékezik az elvárásokat is. „Minden versenyre viszünk új elemeket. Barcelonában egy új irányba fogunk elindulni. Azt viszont nem várhatják tőlünk, hogy hirtelen az élre állunk, mivel ott mindenki sok újítással fog előállni. Nekünk később lesznek újdonságaink Monacóban, Kanadában és Silverstone-ban is” – pontosította a B-autóról szóló találgatásokat Boullier.
Fernando Alonso szavai sem úgy hangzottak, mint aki egy teljesen új autót fog vezetni Barcelonától. „Barcelonában egy új aerodinamikai csomagot fogunk használni. Mivel a paddock kilencvenöt százaléka ezt fogja tenni, lehet, hogy nyerhetünk vele, lehet, hogy minden marad a régiben, de még az is, hogy még jobban lemaradunk. Csakis rajtunk múlik, hogy a csomagunk megfelel-e majd az elvárásainknak. És közben reméljük, hogy a többi csapatnak eközben nem jön össze a nagy ugrás” – nyilatkozta a spanyol.
Honfitársa, a Renault-val közvetlen ellenfélnek számító Carlos Sainz szerint azért hiba lenne alábecsülni a McLaren erejét. „Miattuk mindig kell aggódni, mert a múltban mindig gyors fejlesztésre voltak képesek. Az időmérőkön nem voltak túl gyorsak eddig, de a versenyen teljesen más az autójuk. És mihelyst megtalálják azt a két tizedet az időmérőn, nehéz helyzetbe hozhatnak minket” – vélekedett.
Egy másik rivális, a Force India eközben viszont olyannyira nincs meggyőződve Woking erejéről, hogy náluk veszélyesebb ellenfélnek tartja a Renault-t. „Jelenleg a Renault és a McLaren mögött állunk a bajnokságban, és szerintem Bahreinben és Kínában is képesek voltunk legyőzni a McLarent, csak az első körös balesetek miatt nem sikerült. A Renault viszont kiegyensúlyozottabbnak tűnik, és szerintem ők lesznek a keményebb dió” – vélekedett Bob Fernley helyettes csapatfőnök.
|