Hírek>> : Spái 6 órás: A Toyota a pole-ban, Fittipaldi nagyot bukott |
Spái 6 órás: A Toyota a pole-ban, Fittipaldi nagyot bukott
2018.05.04. 17:51
Mike Conway és Kamui Kobayashi szerezték meg a pole pozíciót az FIA WEC szezonnyitó hétvégéjén, a toyotás csapattársaik Fernando Alonso és Kazuki Nakajima előtt.
Conway a nyitó körökben csak fél másodperccel bizonyult gyorsabbnak Alonsónál - az 1:54.679-es idejét a spanyol 1:55.143-as idejével összehasonlítva.
Ezután Kobayashi 1:54.488-cal megfutotta a leggyorsabb kört, ami épp három tizeddel bizonyult jobbnak, mint Nakajima 1:54.781-es köre.
Ezzel Conway és Kobayashi 1:54.583-as átlagot ment a #7-es Toyota TS050 Hybriddel, mely majdnem négy tizedet adott Alonso és Nakajima 1:54.962-es körének.
Neel Jani és Bruno Senna megszerezték a harmadik helyet a Rebellion Racinggel, az 1:56.425-ös átlaggal, ami 1.8 másodperccel elmaradt a pole-tól.
Épp fél másodperccel Thomas Laurent és Gustavo Menezes előtt végeztek, akik a másik Rebellion-Gibson R-13-as volánja mögött ültek.
Vitalij Petrov és Mikhail Aleshin az ötödik helyre kvalifikálták magukat az egyetlen SMP Racing BRE Engineering-AER BR1-gyel.
A testvérautó korán kiesett, amikor Stephane Sarrazin a Kemmel egyenesben megállt egy eddig ismeretlen technikai probléma miatt.
A 25 perces edzést több mint fél órán át megakasztotta Pietro Fittipaldi Eau Rouge-ban elszenvedett balesete a DragonSpeed Gibson-motorral meghajtott BR1-esében.
A brazilt a pálya orvosi központjába szállították, miután kiszabadították autójából.
Nicolas Lapierre és Pierre Thiriet bizonyultak a leggyorsabbnak az LMP2-ben a Signatech Alpine Orecával.
A 2:02.405-ös átlaggal egy századmásodperccel előzték meg a G-Drive versenyzői, Jean-Eric Vergne és Andrea Pizzitola 2:02.429-es idejét.
A két Jackie Chan DC Racing ORECA a harmadik és a negyedik pozícióban végzett, Ho-Pin Tung és Gabriel Aubry két tizeddel bizonyult gyorsabbnak Jazeman Jafaarnál és Nabil Jeffrinél.
A Ford elcsípte a GTE Pro első sorát
A Ganassi Ford csapat a GTE Pro első két helyét bérelte ki, Andy Priaulx és Harry Tincknell volt a leggyorsabb Olivier Pla és Stefan Mucke előtt.
Pla állt az élen az első kör után a #66 Ford GT-vel, 1:12.420-as idővel, ami épp két tizeddel volt jobb Priaulx körénél.
Majd őket Tincknell követte 1:13.290-nel, mely Mucke 1:13.641-es idejéhez hasonlítható. Ezzel a brit duó 1:12.947-es átlaggal végzett, kevesebb mint egy tizeddel Pla és Mucke 1:13.030-as ideje előtt.
Richard Lietz és Gianmaria Bruni kevesebb mint egy tizeddel mögöttük értek be, a harmadik helyen, a legjobb gyári Porsche 911 RSR-ként, 1:13.034-es átlaggal.
A második Porsche negyedik lett Michael Christensen és Kevin Estre vezetésével, 1:13.034-as idővel.
A többiek közül a legjobb az MTEK BMW M8 GTE lett Tom Blomqvisttal és Antonio Felix da Costával, 1:14.017-tel, mely három tizeddel bizonyult jobbnak James Caladónál és Alessandro Pier Guidinál a leggyorsabb AF Corse Ferrari 488 GTE volánjánál.
A leggyorsabb új Aston Martin Vantage GTE nyolcadik lett 1:15.127-tel Alex Lynn és Maxime Martin vezetésével.
Matt Campbell és Christian Ried pedig megszerezte a GTE Am pole-t a Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR-sel, mindössze két ezreddel az Aston Martin Racing versenyzői, Pedro Lamy és Paul Dalla Lana előtt.
Pozíció |
# |
Versenyző |
Autó |
Kategória |
Idő |
Különbség |
1 |
7 |
Kamui Kobayashi
Mike Conway
Jose Maria Lopez |
Toyota TS050 Hybrid |
LMP1 |
1'54.583 |
|
2 |
8 |
Fernando Alonso
Kazuki Nakajima
Sébastien Buemi |
Toyota TS050 Hybrid |
LMP1 |
1'54.962 |
0.379 |
3 |
1 |
Andre Lotterer
Bruno Senna
Neel Jani |
Rebellion R13 |
LMP1 |
1'56.425 |
1.842 |
4 |
3 |
Mathias Beche
Thomas Laurent
Gustavo Menezes |
Rebellion R13 |
LMP1 |
1'56.992 |
2.409 |
5 |
11 |
Vitaly Petrov
Mikhail Aleshin |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
1'58.247 |
3.664 |
6 |
4 |
Oliver Webb
Dominik Kraihamer
Tom Dillmann |
ENSO CLM P1/01 |
LMP1 |
1'58.697 |
4.114 |
7 |
10 |
Henrik Hedman
Ben Hanley
Pietro Fittipaldi |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
1'59.158 |
4.575 |
8 |
36 |
Nicolas Lapierre
Pierre Thiriet
Andre Negrao |
Alpine A470 |
LMP2 |
2'02.405 |
7.822 |
9 |
26 |
Jean-Eric Vergne
Roman Rusinov
Andrea Pizzitola |
Oreca 07 |
LMP2 |
2'02.429 |
7.846 |
10 |
38 |
Ho-Pin Tung
Stéphane Richelmi
Gabriel Aubry |
Oreca 07 |
LMP2 |
2'02.824 |
8.241 |
11 |
37 |
Nabil Jeffri
Weiron Tan
Jazeman Jaafar |
Oreca 07 |
LMP2 |
2'03.023 |
8.440 |
12 |
31 |
Pastor Maldonado
Nathanael Berthon
Roberto Gonzalez |
Oreca 07 |
LMP2 |
2'03.420 |
8.837 |
13 |
28 |
Loic Duval
François Perrodo
Matthieu Vaxiviere |
Oreca 07 |
LMP2 |
2'04.703 |
10.120 |
14 |
29 |
Jan Lammers
Giedo van der Garde
Frits van Eerd |
Dallara P217 |
LMP2 |
2'05.502 |
10.919 |
15 |
50 |
Fernando Rees
Romano Ricci
Erwin Creed |
Ligier JSP 217 |
LMP2 |
2'05.739 |
11.156 |
16 |
5 |
Leo Roussel
Dean Stoneman
Charlie Robertson |
Ginetta G60-LT-P1 |
LMP1 |
no time |
- |
17 |
6 |
Oliver Turvey
Alex Brundle
Oliver Rowland |
Ginetta G60-LT-P1 |
LMP1 |
no time |
- |
18 |
17 |
Stéphane Sarrazin
Matevos Isaakyan
Egor Orudzhev |
BR Engineering BR1 |
LMP1 |
no time |
- |
|