Hírek>> : Alonso avagy az optimizmus: a Hondával még rosszabb volt... |
Alonso avagy az optimizmus: a Hondával még rosszabb volt...
2018.04.28. 21:13
A Q3-ra most sem volt esélye a McLarennek, a pontszerzés re most is van – Fernando Alonso pedig maga az optimizmus.
Haas, Renault, Force India, Toro Rosso – a csapatok folyamatosan váltogatják egymást a top 10-ben, az erős középmezőny tagjai közül egyvalaki nem vett még részt Q3-ban 2018-ban: a McLaren. Tudjuk, autójuk nem igazán „időmérős autó”, Baku sem éppen kedvez neki, és pontszerző helyek ide, bajnoki állás oda, a wokingiaknak akkor is egyre nehezebb meggyőzni a közvéleményt arról, hogy a szezonjuk eddig nem csalódás.
Az időmérőt sorozatban harmadszor 13.-ként záró Fernando Alonso azért így is a pozitívumok felül közelíti meg szombati eredményüket. „Ezt a versenyt korábban én mindig motorcserékre használtam, emiatt itt mindig a huszadik helyről rajtoltam. Ez az első alkalom, hogy nem vagyok utolsó” – jött elő tréfásan önként a szokásos Honda-témával.
Csak a pontosság kedvéért: Alonso valójában még sosem rajtolt a huszadik pozícióból Bakuban: 2016-ban a 13., 2017-ben a 19. rajtkocka volt az övé.
Hozzátette, a vártnál gyengébb eredményeik ellenére is előrelépésnek tekinti idei szereplésüket. „Három versenyen vagyunk túl, négy időmérőn, és még egyszer sem kellett semmit sem cserélnünk a motorban. A megbízhatóságunknak köszönhetően már most huszonkét pontunk van, és holnap remélhetőleg újabb pontok jönnek hozzá.”
Bár e bőséges pontterméshez több esetben jó adag szerencsére is szüksége volt csapatának, Alonso abban is pozitívumot lát, hogy Bakuban még nagy káosz sem kell a sorozatuk folytatásához. „Nem gondolnám, hogy olyan őrültségnek kéne történnie előttünk, mint tavaly. Akkor utolsóként rajtoltam, és azért szereztem két pontot, mert a verseny annyira őrült volt, én pedig kimaradtam a bajból. Holnap ezzel szemben a tizenkettedik helyről fogok rajtolni (Nico Hülkenberg büntetése miatt – a szerk.), egy jó indulással máris ott leszek azon autók mögött, akik az ultralágyon rajtolnak, mert bejutottak a Q3-ba, például a Renault-k és a Force India mögött. Így a versenyen máris hamar a pontzónában lehetek, amihez semmilyen őrült helyzetre nincs szükségünk.”
Azt persze nem bánná, ha mégis történne valami őrültség, és ugyanúgy besegítene neki, mint Ausztráliában és Kínában. „Ha mégis történne valami előttünk, és mi ki tudnánk belőle maradni, akkor még több pontot szerezhetünk. Meglátjuk, de holnap jó esélyünk lesz pontot szerezni, talán még nagyobb, mint az előző versenyeken.
Az optimista szemléletmód tehát adott, de Alonso azt azért elismeri, hogy a McLaren tulajdonképpen a helyén van. És nem a Red Bull vagy a Renault előtt. „A Q1 elég nehézkes volt, mert folyamatosan félbeszakították a köreinket a sárga zászlók. Aztán új gumit kellett föltennünk, és fölmelegíteni már nem volt időnk őket. Elég nagy volt a nyomás. De továbbjutottunk. A Q2-ben a felkészülésem nem volt optimális, de szerintem ma ennyire voltunk képesek: a tizenharmadik helyre – már megint.”
A spanyol azt is tudja már, hogyan lehet ebből jobb helyezés. „A szeles időben fontos lesz egy csoport tagjának lenni, hogy előnyt tudjunk kovácsolni. Mentálisan nehéz verseny lesz, amelyen tilos hibázni. A falak közel vannak, szeles lesz az idő, poros a pálya. Sok akcióra számítok, és távol kell maradni a káosztól, hogy az utolsó körökben a lehető legtöbb pontot tudjuk megszerezni.”
Éric Boullier versenyigazgató kiemelte, autójukat kimondottan úgy hangolták, hogy az kellően magabiztossá tegye versenyzőiket, így megbízható teljesítményt nyújthassanak. „A versenyzőink eddig nem hibáztak, és pozitív érzésekkel várhatjuk a futamot. Fernando és Stoffel tudja, hogy hogyan ossza be a tempóját, mikor kell nyomnia, mikor kell visszafognia magát, hogy ne a falban kössön ki.”
A kulcsot a fékstabilitás jelentheti, ami Stoffel Vandoorne szerint kimondott erősségük. „Láthattuk, hogy mennyien hagyták el a pályát a féktávokon. A mi autónknak ez az erőssége. Magabiztosan léphetünk a fékre, és ebből holnap profitálhatunk. Remélhetőleg jó versenyünk lesz.”
A belga egyébként a 16. helyről várja a folytatást – neki szombaton a Q1-ből sem sikerült menekülnie. Ez szerinte főként annak köszönhető, hogy „mindig rosszkor voltak rossz helyen”, a sárga zászlók akadályozták, és nem fogott szélárnyékot, amikor kellett. „Az időmérő volt az első edzés, amelyen összeállt a köröm, sokkal jobban éreztem magam az autóban. Az egyenesben viszont hiányzott a tempó, pedig ott sok időt lehet nyerni. Próbáltunk mások mögé kerülni, de az utolsó körömben nem volt előttem senki, így magamnak kellett boldogulnom” – magyarázta kiesését.
A Honda ebben sajnos nem segíthetett. Versenyzői akkor már túl voltak az incidensükön…
|