Hírek>> : Drámai javulást ígér a Red Bulnak második motorjával a Renault |
Drámai javulást ígér a Red Bulnak második motorjával a Renault
2018.04.18. 17:00
Daniel Ricciardo kínai győzelme megerősítette a Renault felzárkózásba vetett hitét. A motorgyártó állítja, a szezonra tervezett fejlesztései drámai javulást fognak hozni.
Ilyen se volt még az F1-es hibridkorszakban: három nagydíj után még senki sem nyert futamot Mercedes-motorral, de a Ferrarinak és a Renault-nak már van egy győzelme! Daniel Ricciardo múlt hétvégi első helye nem csupán a Red Bull, de motorpartnere számára is egyfajta megnyugvást jelentett. A Renault F1-es programját irányító Cyril Abiteboul már a téli tesztek óta érezte, hogy motorjuk 2018-ban alkalmas a győzelmekre, és e feltevés mára ténnyé vált.
„Én ezt az eredményt a barcelonai tesztek óta meglévő érzés megerősítésének tekintem” – nyilatkozta a francia. „Tudtam, hogy normál körülmények között ez lehet egy futamgyőztes motor, és most egy olyan pályán sikerült ez bebizonyítanunk, amely a hosszú egyenesei miatt eléggé erőérzékeny. Ez remek hír, de még nem jelenti azt, hogy nem kell tovább dolgoznunk az időmérőkön és a versenyképességünkön.”
Abiteboul megerősítette, hogy csapataik Kínában a korábbinál kicsivel több motorerőt használhattak. Ez szerinte legfeljebb 0,1 másodperces körönkénti javulást hozott számukra. „Az időmérőn Kínában, de már Bahreinben is volt egy kis plusz, de ahhoz még nem elég, hogy gondot okozzunk vele a Ferrarinak és a Mercedesnek.”
A folytatás viszont szerinte ígéretesnek tűnik, készülő új motorjuk ugyanis nagyobb előrelépést hozhat, mint amekkora jelenleg a Mercedesszel és a Ferrarival szembeni lemaradásuk. „Jelentős mértékű fejlődésről van szó a szezon során. Nagyobb, mint amekkora most az élcsapatokkal szembeni hátrányunk, főleg a versenyen. De természetesen az élcsapatok, a legjobb motorgyártók sem fognak leállni a fejlesztéssel” – mondta a szakember, aki szerint az emlegetett fejlesztésük körönként akár fél másodperces javulást is hozhat.
Az újítások egyik meghatározó részét egy új MGU-K fogja jelenteni, amelyet már több mint egy éve próbálnak kellően megbízhatóvá és hatékonnyá tenni. Elmondása szerint némi teljesítményjavulásra már a Spanyol Nagydíjon számíthatnak csapataik, ám az igazán komoly ugrást csak az idei első tervezett motorcseréjük fogja meghozni, melynek időpontját egyelőre nem árulta el. „Van pár fejlesztésünk, melyek a motor működésének módjával kapcsolatosak, ezek főleg az időmérőre készülnek. Aztán mással is készülünk, de az igazi javulást a hardver cseréje fogja meghozni. Erre nem kerül sor a második erőforrás bevetése előtt, ami reményeim szerint a lehető legkésőbb fog megtörténni” – mondta terveikről.
A megbízhatóságon és az időmérős módon is javítani kell
A növekvő teljesítmény persze csak akkor fog érni valamit, ha a megbízhatósággal nem lesz gond. Daniel Ricciardo bahreini elektronikai, majd kínai turbóhibája, valamint a gyári Renault-versenyzőknél kicserélt MGU-H azt mutatják, hogy a hajtóegységek továbbra sem működnek zökkenőmentesen. „A sokk talán erős kifejezés, de a szombati hibára egyáltalán nem számítottunk. Tavalyról tudtuk, mik a gyenge pontjaink, de azt nem vártuk, hogy idén is megtörténik ilyesmi” – mondta Abiteboul Ricciardo turbóhibája kapcsán. „Most megvizsgáljuk a minőségi szempontokat – mert elég sok beszállítónk van –, továbbá azt is, hogy van-e összefüggés a bahreini akkumulátorhibával, valamint a McLaren teszten történt meghibásodásával.”
Amennyiben a Renault-nak sikerül felülkerekednie a műszaki gondokon, és pályára tudja tenni az új motorral ígért tizedmásodperceket, az jelentősen javíthat a Red Bull bajnoki esélyein a Mercedes és a Ferrari ellen. Ricciardóékra azért így is várnak még büntetések, emellett az első futamok igazolták, hogy a Renault időmérős teljesítményhátránya a versenyek szempontjából is döntő lehet.
A gyártó emiatt a szombati egykörös teljesítményt is igyekszik feljavítani. „Minden lehetséges módját megvizsgáljuk annak, hogyan tüntethetnénk el ezt a különbséget. Elsőként arra kell rájönnünk, mi adja ezt a differenciát. A lemaradásunk Kínában már kisebb volt, mint előtte, de még mindig nem elég kicsi. Ennél még jobbak leszünk” – ígérte Abiteboul.
|