Hírek>> : Alonso Q3 helyett a „minipole-ra” hajtana |
Alonso Q3 helyett a „minipole-ra” hajtana
2018.04.13. 13:29
Eddig nem tudott a legjobb tízbe kerülni időmérőn a McLaren, most pedig nem is akar? Fernando Alonsóék szerint Kínában érdemes lenne taktikázni.
Az első kínai szabadedzést a top 10-en kívül zárta a McLaren, és délutánra is csak Fernando Alonsónak sikerült éppen bekerülnie (10. hely) a mezőny első felébe. A narancsautóknak ismét erős konkurenciával kell szembenézniük, hiszen a Renault pénteken mindkét autójával folyamatosan az alsóház élmezőnyébe tartozott, Kevin Magnussen is megragadt a legjobbak között, és a javuló Force India, valamint a Bahreinben meglepetést okozó Toro Rosso is hasonló tempóra volt képes, mint ők.
A McLarennek idén még nem sikerült a Q3-ba jutnia az időmérőn, pedig Ausztráliában és Bahreinben is ez volt a legfőbb célja. Alonso ezúttal viszont nem is biztos benne, hogy annyira akarja azt a szombati top 10-es eredményt. Mégpedig a gumik közti különbségek miatt. „A péntek alapján nehéz ítéletet hirdetni. Én jobbnak érzem az autót, mint Bahreinben, de mindenki akkor lesz gyors, amikor számít. A Force India, amely korábban mögöttünk volt, most elénk került, és sok autó fog harcba szállni a Q3-ért. Az ultralágyakon voltak gondjaink a hosszú etapon, ezért nem vagyok biztos benne, hogy hasznos lenne a Q3-ba jutnunk. De meglátjuk” – elmélkedett.
Mivel a erre a hétvégére a Pirelli először szállított olyan gumikat, melyek nem közvetlenül egymás mellett helyezkednek el a skálán, Alonso szerint az ultralágy versenyen való hasznát meg lehet kérdőjelezni. „Ha a Q3-ba jutnánk, ez lenne az első alkalom. Ha nem, akkor viszont miénk lesz a minipole” – utalt arra, hogy a 11. helyezett már szabadon választhat gumit a vasárnapi rajthoz. „Tudtuk, hogy ez okozhat bonyodalmat, és így is van. Az ultralágy szombaton mindenképpen jobb, de vasárnap már nem annyira. Mi a lágy gumikat is teszteltük, az egyetlen közepes guminkat viszont meghagytuk vasárnapra. Meglátjuk, hogy más csapatok mire jutnak. Óvatosnak kell lennünk, mert vasárnapra a szél iránya is megváltozhat.”
Alonsóék nincsenek egyedül a Q3-as dilemmával. Romain Grosjean ugyancsak arról beszélt, fontolóra kéne venni, nem érdemesebb-e a 11. pozíciót megcélozni. „Az ultralágy gumin csak egy kört tudsz menni. A nagy csapatok talán továbbjutnak a Q2-ből a lágyon, és lehet, hogy ez is a legjobb taktika. Nekünk viszont kihívás lesz, mivel a McLaren, a Renault, a Toro Rosso és a Force India nagyon szoros csatát vív velünk, így mindent bele kell adnunk a Q3-ba kerülésért. Lehet, hogy ez azon kevés versenyek egyike, amelyen inkább örülnénk a tizenegyedik helynek, mint a kilencediknek.”
Mivel a sanghaji pálya sokat változik a hétvége során, Grosjean azt azért nem zárja ki, hogy téved, és vasárnap mégis jól fog működni az ultralágy. „Bahreinben is azt hittük, hogy a közepes nem lesz jó gumi a versenyre, de végül annak bizonyult, holott a hőmérséklet nem is változott igazán. Pár fok különbség, és máris fordulhat a kocka” – állapította meg.
Ami Alonsót és a McLarent illeti, a spanyol szerint az ultralágyas gondjaikat leszámítva elégedettek lehetnek. „Azt mondták, esni fog ma, de végül jórészt száraz időben mentünk, ami jó volt, hiszen sok mindent tesztelhettünk az első edzésen a két autónkkal. A másodikon már kevesebbet kísérleteztünk, inkább a gumikra fókuszáltunk, és némi szemcsésedést tapasztaltunk, amit még ki kell vizsgálnunk. A programunkat viszont teljesítettük, és holnapra még javulhatunk.”
A kétszeres bajnok azon kevés versenyzők egyike volt, aki az utolsó percekben esős pályán is kimerészkedett a köztes esőgumikon. Elmondás szerint nem a kalandvágy vezérelte. „Azért mentünk ki az esőben, mert ellenőriznünk kellett valamit még a barcelonai tesztekről. Akkor gondunk volt a köztes esőgumin, ezért mentünk most ki gyorsan. Szerintem mindent rendezni tudtunk” – magyarázta a spanyol.
|