Hírek>> : Az ügyfélcsapatok nagyobb motorerőt hívhatnak le a Renault-ból |
Az ügyfélcsapatok nagyobb motorerőt hívhatnak le a Renault-ból
2018.04.13. 13:09
A Renault mindhárom csapata számára elérhetővé tette, hogy a Kínai Nagydíjon nagyobb teljesítményt hívhassanak le az erőforrásból, hiszen a szezon első futamain nem akadt gond a megbízhatósággal.
A Renault gyári csapata, a Red Bull Racing és a McLaren is hosszabban használhatja a nagyobb motorerőt leadó beállításokat a Kínai Nagydíj alatt, mint Ausztráliában és Bahreinben.
Daniel Ricciardo bahreini akkumulátorproblémája ellenére a Renault úgy érzi, bizonyította megbízhatóságát a konzervatívabb módokban, így a tempó terén előreléphetnek.
"Azt tesszük, amit ígértünk." - mondta a Renault igazgatója, Cyril Abiteboul a Motorsport.com-nak.
"Alapvetően szerettünk volna visszaigazolást kapni a megbízhatóságról, ami eddig meg is történt. Ricciardóval volt egy incidensünk, de az okok egyelőre ismeretlenek - már vizsgáljuk."
"Hogy ennek a kasztnihoz vagy az erőforráshoz van-e köze, azt még nem tudjuk, még keressük a probléma gyökerét. Elektromos hiba volt, melynek nyilvánvalóan hatása volt az akkumulátorra."
"Ettől eltekintve a belsőégésű motor és az ERS nagyon is rendben van. Nyilvánvalóan a határokat feszegetjük az erőforrás használata és üzemeltetése terén is."
"Már kezdjük látni a hatást, különösen egy ilyen pályán, melynek van egy bizonyos érzékenységre az energiamenedzsmentre."
Abiteboul külön kiemelte, hogy mindhárom csapat egyforma paraméterekkel versenyezhet.
"Abszolút, mindig is ez volt a megközelítésünk - bármilyen szabály életbe léptetése előtt - és most már amúgy is vannak előírások, szóval nincs is választásunk!"
"Ebből a szempontból nagyon transzparensek vagyunk."
A Renault a második specifikációjával egy további előrelépést tervez, mely többek között egy komolyabb MGU-K fejlesztést is tartalmazni fog.
"Ami a hardvert illeti, ha ragaszkodunk a tervünkhöz, akkor a kettes számú motorba érkezik meg, ami egy ideig még nem jön. Mire meglesz, ez inkább az energia terén jelenthet előrelépést."
"A belsőégésű motortól még több is jöhet, ahogy egy kicsit később az üzemanyag is hozhat, a csapatoktól függően, hiszen nyilvánvalóan nem ugyanazt az üzemanyagot használjuk."
Abiteboul végül nem felejtette el megemlíteni, hogy Max Verstappen bahreini időmérős baleseténél nem motorhiba miatt "tört rá 150 lóerő" a hollandra.
"A meghajtó egység pontosan azt tette, amit a gázpedál kért tőle, ez egyértelmű. Nem ismerjük az okokat és a következményeket - amikor Max a gázpedálra lépett, valami történt a motorral."
"A motor pontosan ugyanúgy reagált, ahogy reagálnia kellett."
|