Hírek>> : Ez aztán szoros: Hamilton ezredekkel Räikkönen előtt délután |
Ez aztán szoros: Hamilton ezredekkel Räikkönen előtt délután
2018.04.13. 13:03
Csak egy hajszál a Mercedes és a Ferrari között! Lewis Hamilton 7 ezredes előnnyel hozta a második edzést Kimi Räikkönen előtt. Az élmezőny és a középmezőny is nagyon szoros – a gyakorlás végére megérkezett az eső is.
Már az első szabadedzés végén fenyegette a csapatokat az eső, és a helyzet délutánra sem igazán változott Kínában, ám a korábban jósolt csapadék valahogy továbbra sem volt hajlandó elárasztani a sanghaji pályát, így ismét száraz aszfalton vette kezdetét a gyakorlás. Hogy a résztvevők nem nyugodtak a körülmények miatt, azt jelezte, hogy jó tíz perc elteltével már a versenyzők nagy részének volt mért ideje, azaz nem halogatták a munkát.
Az élcsapatok így is némi késéssel hajtottak pályára – illetve volt, aki a pálya mellé. Az első körökben Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is meglátogatta az aszfaltozott bukóteret egy nagy elfékezés után. A hűvös és szeles idő továbbra sem könnyítette meg a versenyzők dolgát.
Talán az esőveszélynek is köszönhető, hogy a Mercedes és a Ferrari megosztott taktikával kezdte a gyakorlást: egyik versenyzőjüket a közepes, másikat a lágy gumin küldték pályára. Az alaphangot a közepes gumis Valtteri Bottas 1:34,387-es körrel adta meg, aztán a lágyon futó Lewis Hamilton 1:34,179-cel vette át a vezetést.
A vörösöknél egy ideig a közepesen futó Sebastian Vettel volt a gyorsabb, igaz, Kimi Räikkönen az edzés elején kénytelen volt félbeszakítani menetét, mivel szoftverproblémák miatt a garázsba szólították. Miután gyorsan orvosolták a problémát, a lágy Pirellin előbb felzárkózott másodiknak, majd 1:34,063-mal ideiglenesen átvette az első helyet. Vettel majd’ 4 tizedes hátrányból követte őt, 3 tizeddel megelőzve a két Red Bullt, akiket megint csak egyetlen század választott el egymástól.
Nem sokat váratott magára a Mercedesek válasza. Az első félóra végén mindkét versenyzőjük az ultralágy gumin tért vissza, és mindketten jelentősen javítottak. Hamilton 1:33,482-re, Bottas 1:33,515-re.
Bár kettejüket csak 33 ezred választotta el, Kimi Räikkönennek így is sikerült újra közéjük furakodnia. A finn abszolút legjobb első szektora után 1:33,489-et autózott, azaz csak 7 ezreddel maradt el Hamiltontól. Úgy, hogy a középső szakaszon 0,1-et veszített, miközben meg kellett előznie Marcus Ericssont. Körét ő ugyan jóval később teljesítette, mint a brit, csapattársa, Vettel 0,108 másodperces lemaradása a negyedik helyen szintén azt mutatta, hogy a Ferrari továbbra is szorosan ott a címvédő csapat nyakán. A maranellóiak egyébként több újítást is teszteltek pénteken, többek között az első szárnyukon és a diffúzorukon módosítottak.
A Red Bullnak most sem sikerült a legjobb 4-be kerülnie. Verstappen 1:33,823-as kört futott a legpuhább gumin, s az 5. hely jutott neki, míg Ricciardo az ultralágyas körébe belehibázva egy másodpercen kívül rekedt, s a 9. helyre csúszott hátra.
Elé két Renault és egy Haas került. A középmezőnyben továbbra is szoros a küzdelem. Nico Hülkenberg 1:34,313-as eredménnyel a 6. időt autózta, alig több mint egy tizeddel előzve meg Kevin Magnussent, aki további 15 ezreddel volt csak gyorsabb Carlos Sainznál. A tizedik pozíció Fernando Alonsóé lett egy késői körrel, aki az egymástól 8 századra lévő Sergio Pérezt, Pierre Gaslyt és Esteban Ocont utasította maga mögé.
A második edzésen valamivel kevesebb vezetői hibát láthatunk, ám problémája így is többeknek akadt. Romain Grosjean a 11-es, Lance Stroll a 8-as kanyarban pördült meg. Szergej Szirotkint eközben más gond hátráltatta: az egyik egyenesben egyszerűen kirepült a jobb visszapillantójából a tükör… A Williamsnek bőven van gondja az áttervezett, de nem igazán működő autójával, amely a jelek szerint egyelőre Strollnak okoz nagyobb problémát, aki délután sem tudott elmozdulni az utolsó helyről. Az eredményt tekintve azért Grosjean rontása is meghatározó volt, hiszen a haasos a 19. helyen kötött ki, 12 hellyel utóbbi időben szárnyaló csapattársa mögött.
Az edzés hajrájában bőszen gyűjtögették a köröket a versenyzők, az előrejelzések azt mondták, hogy tíz perccel a leintés előtt megérkezik az eső. A teletankolt autókkal ismét a munkamegosztás volt a nyerő módszer. A Mercedes és a Ferrari ultralágyas etapja után két versenyzőjével a közepes és a lágy papucsok állóképességét is tesztelte.
A hosszú menetek során az előző hétvégékről ismerős kép rajzolódott ki: a Red Bull jóval versenyképesebbnek tűnt megtankolt autóval, mint egy körön. Verstappen gyorsabbnak mutatkozott Hamiltonnál, Ricciardónak viszont nehézségei voltak az ultralágyon. Elmondása szerint a fékpedál útjával sem volt elégedett.
A változatosság kedvéért Kínára is jutott egy rontott kerékcsere. 14 perccel a leintés előtt a mclarenes Stoffel Vandoorne állt meg a pálya szélén, közölve csapatával: „Meg kell állnom, Nincs fönn a kerék.” A belga nem sokkal előtte váltott lágyról ultralágy gumira, és a jobb hátsó a nehézkesen ment föl, de kiengedték. Ha beigazolódik a veszélyes kiengedés gyanúja, a wokingiakra is várhat egy, a Haas és a Ferrari számára már ismerős 5000 eurós büntetés. Fernando Alonso éppen csütörtökön büszkélkedett azzal, hogy csapata idén a többiekkel ellentétben még nem hibázott versenyhétvégén – e sorozat most megszakadt.
Az utolsó tíz percbe lépve a pálya széli jelzőpanelek már esőzést jeleztek. Ricciardo azt mondta, még nem vészes a helyzet, ám Charles Leclerc hajtűben látott kicsúszása arról árulkodott, hogy igenis csúszik az egyre vizesebb aszfalt. Az autók vissza is tértek a garázsukba. És bár a vállalkozó szellemű Fernando Alonso, Marcus Ericsson, a Force Indiák és a Toro Rossók még a köztes esőgumin belekóstoltak az esős körülményekbe (Ericsson meg is pördült), a gyakorlás ezzel tulajdonképpen véget ért.
Hamilton kettőből két edzést nyert, ám délelőtti nagy előnye délutánra minimálisra olvadt, és ha Räikkönen nem kerül forgalomba, talán az ő neve került volna a lista élére. Egy körön most is a Mercedes és a Ferrari tűnik a legjobbnak, versenytempóban viszont a Red Bullok is ott vannak. Már csak az a kérdés, ezúttal végre tudják-e bizonyítani, mire képesek valójában.
Kínai Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:33,482 |
|
26 |
2. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:33,489 |
+0,007 |
26 |
3. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:33,515 |
+0,033 |
27 |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:33,590 |
+0,108 |
27 |
5. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:33,823 |
+0,341 |
26 |
6. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:34,313 |
+0,831 |
30 |
7. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:34,458 |
+0,976 |
26 |
8. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:34,473 |
+0,991 |
28 |
9. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:34,557 |
+1,075 |
26 |
10. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:34,632 |
+1,150 |
23 |
11. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:34,792 |
+1,310 |
30 |
12. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:34,849 |
+1,367 |
33 |
13. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:34,874 |
+1,392 |
30 |
14. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:35,163 |
+1,681 |
22 |
15. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:35,333 |
+1,851 |
37 |
16. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:35,340 |
+1,858 |
31 |
17. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:35,624 |
+2,142 |
29 |
18. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:35,916 |
+2,434 |
26 |
19. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:36,471 |
+2,989 |
26 |
20. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:37,147 |
+3,665 |
19 |
|