Hírek>> : Már harcolnak: Alonso elismerő, a Toro Rosso csak picit kárörvend |
Már harcolnak: Alonso elismerő, a Toro Rosso csak picit kárörvend
2018.04.11. 16:09
Fernando Alonso elismeri a Toro Rosso teljesítményét, a faenzaiak és a Honda pedig csak visszafogottan kárörvend Bahrein után. A motorgyártó már belátja, szüksége volt a váltásra. De vajon ki nevet a végén?
„Most már harcolhatunk” – e szavakkal üzente Ausztráliában az ötödikként célba érő Fernando Alonso a McLarennek, hogy a Renault-motor meghozta a várt változást, és végre nem fegyvertelenek az egyenesekben, ha csatákról van szó.
„Most már harcolhatunk” – mondta a rádióba Bahreinben a negyedikként célba érő Pierre Gasly a Toro Rossónak, de McLarennek és az idézet gazdájának megüzenve, hogy ők is megérkeztek. Eléjük. A lepasszolt Honda-motorral.
Ez az üzengetés már a télen megkezdődött, és alighanem még jó ideig tartani fog az egymással a télen motort cserélő két istálló között, ahogy várhatóan kettejük teljesítményét is folyamatosan egymáshoz fogják mérni. Egyelőre 1-1 az állás. Melbourne-ben a Toro Rosso elveszett a mezőny harmadik harmadában, a McLaren pedig a top tízbe juttatta mindkét autóját a versenyen. Bahreinben fordult a kocka: a McLaren önmagát is meglepte lassúságával, ellenfelüknek pedig szárnyakat adott az új aerodinamikai csomag és a módosított erőforrás, és a középmezőnyt egész hétvégén dominálva Pierre Gasly az alsóház győztese lett, ami ez esetben a 4. pozíciót jelentette.
Honda-motoros autó 2008-ban futott legutóbb célba ennyire előkelő helyen, akkor Rubens Barrichellóval Silverstone-ban, még a gyári csapattal. A McLarennel 2015 óta az 5. helyek jelentették a csúcsot számukra. Fernando Alonso csúcsteljesítményei és az agyondicsért karosszéria ellenére.
Mindez épp elég volt az újabb tüskéhez a kékek részéről. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már a vasárnapi verseny előtt megforgatta a kést a McLaren hátában. „Alonso úr itt már a Red Bull-t akarta támadni, most a Toro Rosso mögött van. Annyira klassz nem lehet a McLaren. Nem csak a Honda-motoron múlt, hogy lassúak voltak az egyenesekben, mert a Renault-motorral is azok voltak. Talán nem olyan jó az autójuk, mint gondolják. A Hondával nemcsak egy olyan motort vesztettek el, amely egyre javul, de lemondtak egy rakás pénzről is” – állapította meg a szókimondó osztrák.
De mit szólt mindehhez Alonso? „Meglepett” – mondta a Toro Rosso teljesítményéről. „Főleg azok után, milyen problémáik voltak Ausztráliában. Bahrein a múltban is kedvező helyszín volt a Toro Rosso számára, és elképesztő látni, mennyire versenyképesek voltak ezen a hétvégén” – ismerte el az eredményüket anélkül, hogy a Hondáról említést tett volna.
Figyelmeztetésként hozzátette azonban: „A szezon huszonegy versenyből áll, és úgy gondolom, hogy a végén mi leszünk előrébb. Nagyot léptek előre, de remélem, hogy nekünk is sikerülni fog.”
Ami a Toro Rossót illeti, futamról szóló beszámolójuknak a Gasly-üzenetet választották a címéül, megjegyezve, van humora ifjú tehetségüknek. Az istálló vezetői ugyanakkor visszafogottabban nyilatkoztak a McLarennel való csatájukról. „Nekem mindegy, hogy a McLaren van-e mögöttünk, vagy más, mindegyiküket meg kell előznünk a célban. A nagy csapatokat nem említem, mert ők más szinten vannak, de a többi csapatot le kell győznünk” – fogalmazott Franz Tost csapatfőnök.
A Honda technikai igazgatójától, Tanabe Tojoharutól szintén távol állt a kárörvendés. „Mi kilenc csapat és tizennyolc versenyző ellen küzdünk. Nem koncentrálunk csak egyetlen csapatra” – mondta, amikor a McLaren legyőzéséről kérdezték.
Hogy milyen a hangulat, és mit éreznek valójában, azt Gasly beszólása azért így is sejttette. Óvatosságuk és visszafogottságuk oka vélhetően az, hogy Alonsóhoz hasonlóan ők is jól tudják, a kettejük küzdelme akár hétről hétre más-más eredményt hozhat.
Tost reméli, hogy bahreini jó formájuk kitart a folytatásra, ám azt is elismerte, hogy a pályatípusoktól is függ, mennyire versenyképesek. Bahrein most az ő kezükre játszott, miközben a McLaren egyik „nem-szeretem” helyszíne volt. „A javulásunk a fejlesztéseknek és annak is köszönhető, hogy mindkét versenyzőnk ismerte a pályát. A pálya karakterisztikája is biztosan segített. Hogy Kínában képesek leszünk-e ugyanilyen teljesítményre, azt nem tudom, meglátjuk. Ott van pár gyors és közepesen gyors kanyar, ahol még van lemaradásunk, de bizakodó vagyok. Főleg a szezon második felétől lehetünk igazán ott, amikorra megérkezik a Honda teljes fejlesztési csomagja” – tekintett előre a csapatvezető, megerősítve, hogy Kanadában vethetik be a japánok új, állítólag 27 lóerőt izmosodó erőforrását.
|