Hírek>> : Räikkönené az utolsó edzés, gondok Vettel Ferrarijával |
Räikkönené az utolsó edzés, gondok Vettel Ferrarijával
2018.04.07. 15:45
Kimi Räikkönen ott folytatta, ahol pénteken abbahagyta: újabb szabadedzést zárt az élen. Sebastian Vettelt eközben problémák hátráltatták, míg a két Red Bull a Mercedesek elé került.
A megszokottnál jobban föltekert motor, eltérő üzemanyagszintek, forgalom miatt elrontott körök – a három élcsapat pénteken e tényezőkre hivatkozva állította, csalóka az első két szabadedzés eredménye, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull valójában nagyon is szoros küzdelmet vív egymással Bahreinben. Versenyszimulációik alá is támasztották ezt, ám az élet a szombati 3. szabadedzésig sem állt meg a paddockban, így a nagy kérdés az volt, mennyiben változik a helyzet a második napra.
Lewis Hamilton kényszerű váltócseréje mindenképp változtatott rajta. A brit 5 rajthelyes hátrasorolásával – melyről csapta vélhetően már pénteken is tudott – előre úgy készülhet, hogy csatáznia kell vasárnap, ami a stratégiájára, és időmérős gumiválasztására is rányomhatja a bélyegét.
A szombat délutáni tréning az utolsó lehetőséget kínálta a résztvevőknek az ideális út megtalálására és az utolsó simítások elvégzésére, ám a nappali viszonyok és az időmérőhöz képest jóval melegebb, 40 fokos aszfalt nem motiválta nagy aktivitásra a résztvevőket, így az első negyed óra csak installációs köröket hozott, és eseménytelen várakozással telt.
A csöndet aztán Carlos Sainz és Kimi Räikkönen törte meg az első mért idők teljesítésével, majd sorra jöttek a többiek is. Köztük volt Sebastian Vettel, aki viszont még az előtt visszatért a garázsba, hogy megállította volna a stoppert. Ferrarija jobb „vállán” félig levált egy függőleges terelőlap. Szerencséjére idejében észlelte a bajt, így le tudott lassítani, még mielőtt teljesen lerepült volna az alkatrész. A garázsba visszatérve szerelői egyik fele a javításon dolgozott, a többiek pedig takaró díszsorfalat álltak neki…
A pályán eközben megjelentek a Mercedesek, és ha már ott voltak, az élre is álltak. A tavaly Bahreinben pályafutása első pole-ját jegyző Valtteri Bottas 1:30,781-es idővel nyitott, majd’ két tizeddel megelőzve csapattársát. Ők és a harmadik helyen már fél másodpercet kapó Räikkönen is szuperlágy gumikkal nyitottak.
Mögöttük Sergio Pérez, a már mindkét autóját az új aerodinamikai elemekkel fölszerelő Toro Rossók, valamint Romain Grosjean következtek, ám az edzés feléhez érve Fernando Alonso egy lágygumis körrel (1:32,369) a középmezőny élére ugrott. Ez akkor még a 4. helyet jelentette, köszönhetően Vettel kényszerszünetének, valamint annak, hogy a motorjukkal ismét takarékoskodó Red Bullok csak a második félórában bújtak elő először a garázs árnyékából.
Az osztrákok mindkét versenyzője a lágy keveréken futotta első etapját. Daniel Ricciardo az utolsó kanyarban a bukótérbe csúszott, így csak az 5. helyre zárkózott föl, Max Verstappen viszont 1:30,924-gyel nyitva másodiknak.
35 perc elteltével aztán Vettel is visszatért a pályára, és a mezőnyből utolsóként teljesítette első mért körét, mellyel egyből átvette a vezetést. Az első és a harmadik szektorban is ő volt a leggyorsabb, a 10-es kanyart kissé elfékezte, de 1:30,719-ces ideje pár századdal így is jobb volt Bottasénál.
Az utolsó 15 perc ugyanakkor már nem az ő vezetésével vette kezdetét, hanem Kimi Räikkönenével. A friss szuperlágyakat kapó „Jégember” három lila szektort és egy 1:29,868-as kört rajzolt a pályára, 0,8-es előnyre szert téve Vettellel szemben.
A finn ott folytatta, ahol pénteken abbahagyta, ám a finálé még hátravolt. Hamilton neki is vágott egy újabb szuperlágyas etapnak. Első repülőköre nem sikerült jól, már az első szektorban 0,2-et kapott, aztán a hátsó egyenesre farolva gyorsított ki, az utolsó kanyart pedig kiszélesítette, így 1:30,691-es idővel, 0,8 másodperces hátránnyal csak a második helyig kapaszkodott előre. Egy hűtőkör után aztán újra próbálkozott, de egyik szektorban sem javított. A brit úgy érezte, a középső szektorban veszít legtöbbet, ám mérnöke azzal nyugtatta, hogy Räikkönen motorját ismét a megszokottnál jobban föltekerte a Ferrari.
Ha így is volt, Vettel ennek ezen a délutánon nem sokáig élvezhette az előnyeit. A német újabb szuperlágyas etapján arra panaszkodott, hogy valami gond van a motor vezethetőségével. Mérnöke a boxba vezényelte, és ezzel véget is ért az edzése. Pár perccel később már pólóban figyelte a többieket a garázsból.
A „többiek” közül még a két Red Bull volt adós a szuperlágyas körökkel. Ők hozták a szokásos formájukat: a gyorsabb Verstappen volt, de csak 59 ezreddel előzte meg Ricciardót. Ezzel a 2-3. hely lett az övék, de 1:30-on belülre nem tudtak kerülni.
A holland versenyzőnek gyorsköre után volt egy meleg pillanata Räikkönennel. A finn éppen a boxutcából tért vissza, ellenfele lassított, így egymás mellett érkeztek meg az első kanyarba. Mivel a Red Bull-os nem láthatta ellenfelét, kevésen múlt, hogy összeütközzenek. „Verstappen majdnem kiütött” – kommentált Räikkönen a helyzethez képest nyugodt hangon.
Az edzésnek ez volt az utolsó említésre méltó jelenete, Räikkönen ismét fél másodperc fölötti fölénnyel, de újra egy motorfeltekerős „gyanúval” nyerte a tréninget, megelőzve a Red Bullokat. Hamiltonnak most sem jött össze a tiszta kör, de így is jobb volt Bottasnál, Vettelnek viszont több probléma jutott az egy órában, mint tanulság.
A középmezőnyben ezúttal is Nico Hülkenberg volt a leggyorsabb, 1,3-del maradt el Räikkönentől. Mögé csapattársa, Carlos Sainz zárkózott föl, míg Pierre Gasly harmadszor is befért a top 10-be, ismét legyőzve Fernando Alonsót. Jó hír a Toro Rossónak, hogy ezúttal Brendon Hartley is felzárkózott csapattársára.
A pénteken a gumihasználattal bajlódó Haasnak most be kellett érnie a 12. és 15. pozícióval, az utolsó helyeken ismét a Sauberek és a Williamsek osztoztak, kiegészülve Stoffel Vandoorne-nal.
Bahreini Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:29,868 |
|
15 |
2. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:30,393 |
+0,525 |
8 |
3. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:30,452 |
+0,584 |
8 |
4. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:30,691 |
+0,823 |
14 |
5. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:30,719 |
+0,851 |
8 |
6. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:30,781 |
+0,913 |
16 |
7. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:31,144 |
+1,276 |
11 |
8. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:31,200 |
+1,332 |
12 |
9. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:31,438 |
+1,570 |
18 |
10. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:31,445 |
+1,577 |
13 |
11. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:31,460 |
+1,592 |
18 |
12. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:31,513 |
+1,645 |
14 |
13. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:31,554 |
+1,686 |
17 |
14. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:31,564 |
+1,696 |
14 |
15. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:31,737 |
+1,869 |
14 |
16. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:31,859 |
+1,991 |
17 |
17. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:31,860 |
+1,992 |
14 |
18. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:32,047 |
+2,179 |
19 |
19. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:32,463 |
+2,595 |
11 |
20. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:32,865 |
+2,997 |
12 |
|