Hírek>> : Räikkönen vezetésével kettős Ferrari elsőség – szépséghibával |
Räikkönen vezetésével kettős Ferrari elsőség – szépséghibával
2018.04.06. 20:19
Kimi Räikkönen vezetésével kettős Ferrari-sikert hozott a második szahíri szabadedzés. A vörösök előnye nagy, de a finn egy robogón zárta estéjét…
A napot le-, a reflektorokat felkapcsolták Bahreinben a Max Verstappen által csütörtökön „az egyetlen hasznos szabadedzésnek” nevezett pénteki második kilencven perces gyakorlás előtt. A körülmények is jelentősen megváltoztak: a pálya 10 Celsius-fokot hűlt vissza, ami a gumihasználat szempontjából nem kevés különbség. Egyedül a szél maradt hátra az első edzésről.
A Red Bull a szünetben sikeresen összerakta Max Verstappen elektronikai hibás autóját, aki így hamar teljesítette is első köreit. A Ferrari szerelői eközben még nagyban dolgoztak Sebastian Vettel gépén, amely a rajt idején még több darabban, padlólemez nélkül állt az emelőn.
Kimi Räikkönen Ferrarija ezzel szemben nagyon is egyben volt, negyed óra sem telt el, a finn neve már az eredményjelző élén állt, 1:30,689-es körrel máris közel fél másodpercet javítva Daniel Ricciardo még napsütésben elért legjobbján. Mögé a hozzá hasonlóan lágy gumikat használó két Red Bull zárkózott fel, Ricciardónak mindössze 63 ezred hiányzott, Verstappen 0,7-re volt.
Az edzés elején láthattunk egy látványos hibát is. A 2-3-as kanyarnál Marcus Ericsson fordította keresztbe Sauberjét, amely gumifüst kíséretében csúszott a kavicságyba. A Force India beszámolója szerint a pálya azon részére olaj is kerülhetett. A svájciak szerelői ezt követően árgus szemmel vizsgálták, sérült-e a fehér masina.
A mezőnyből legtovább a két Mercedes és Sebastian Vettel első mért köreire kellett várni. Közülük Lewis Hamilton úgy döntött, kipróbálja a közepes gumikat esti körülmények között. Menete nem volt túl sikeres: az első kanyarban csúnyán elmérte a féktávot és a bukótérbe csúszott. 1:31,3-as legjobb körével a két Red Bull közé ékelődött be, ez viszont ekkor már csak az 5. helyet jelentette, mivel előbb Valtteri Bottas, majd Sebastian Vettel javított a lágy Pirellin. A német 1:30,041-es köre 0,406-del volt jobb a finn eredményénél.
Az első félóra végéhez közeledve a három élcsapat versenyzői mögött a Stoffel Vandoorne, Pierre Gasly, Fernando Alonso, Carlos Sainz sorrend alakult ki.
Kihasználva, hogy az ellenfelek visszatértek a boxba, Kimi Räikkönen volt az első, aki a szuperlágy gumikat föltetetve repülőkörrel próbálkozott. Két abszolút legjobb szektor után a harmadik szakaszon ugyan némi időt vesztett, 1:29,817-es eredményével így is ő lett az első versenyző ezen a hétvégén 1:30-on belül.
A többiek csak később jöttek, ám túlszárnyalni egyikük sem tudta 2007 bajnokát. A Mercedesnél Bottas 1:30,380-ig, Hamilton 1:30,472-ig jutott, Ricciardo közel egy másodperces hátrányban volt. Az ausztrálnak volt egy szoros pillanata is: a 4-es kanyarban a lassító Bottast előzte külső íven, ám mivel nem tudta, hogy érkezik, a finn ráhúzta a kormányt, és csak hajszál híján nem ütköztek.
Räikkönen mellett egyedül Vettel törte át a 30-as határt, ám 11 ezred neki is hiányzott a vezetéshez. A Ferrari kettőse viszont íz élre állt, mégpedig magabiztos, több mint fél másodperces előnnyel.
A három élcsapatból Verstappen hagyta a legkésőbbre szuperlágyas repülőkörét. 1:30,745-ös ideje 6 ezreddel ugyan jobb volt Ricciardóénál, a Ferrarikra és a Mercedesekre nem jelentett veszélyt. „Hihetetlenül lassú vagyok az egyenesekben” – panaszkodott a holland, egyben magyarázatot adva arra is, hogy lehet 1 másodperc a Red Bullok lemaradása.
Hátrébb Nico Hülkenberg zárkózott föl 7.-nek, Pierre Gasly tovább tartotta délutáni top 10-es helyét, ráadásul megelőzte a Honda tavalyi partnerét, a két McLarent. A Haasok most kiszorultak a legjobb tízből, Romain Grosjean 11., Kevin Magnussen csak 15. volt.
Az utolsó helyeken a Williamsek, a Sauberek és Brendon Hartley osztoztak, Szergej Szirotkin pedig csatlakozott a megpördülő zöldfülűek táborához.
Mivel az edzés második felére megtankolták az autókat, a sorrend változására már nem volt esély. Az élmenők közül valamennyien a szuperlágyon kezdtek hosszú etapba, leszámítva Vettelt, aki a lágy keveréket nyüstölte hosszú-hosszú körökön át.
A Ferrari versenytempó terén is biztató formát mutatott, ám edzésük így sem érhetett véget keserűség nélkül. 14 perc volt még hátra a gyakorlásból, amikor Räikkönen első hosszú etapja után megejtette kerékcseréjét. Lágy gumik kerültek fel autójára, ám azt pár kanyar után félre kellett kormányoznia. Beütött a Haas-effektus! A jobb első kereket hibásan rögzítették, és szerelője már hiába kiabált utána. Mérnöke megállásra kérte a „Jégembert”, aki pontosan tudta, mi a helyzet: „Igen-igen” – felelte, hozzátéve, a tükörben látta, hogy csapattársa neki integet.
Räikkönen így az élen, de egy robogón fejezte be második edzését, és elkezdhet aggódni azon, vajon megússza-e pénzbüntetéssel a veszélyes kiengedést, vagy hátrasorolást kap az ilyen esetekben szigorú FIA-tól…
Bahreini Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:29,817 |
|
32 |
2. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:29,828 |
+0,011 |
37 |
3. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:30,380 |
+0,563 |
31 |
4. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:30,472 |
+0,655 |
32 |
5. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:30,745 |
+0,928 |
32 |
6. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:30,751 |
+0,934 |
31 |
7. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:31,220 |
+1,403 |
34 |
8. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:31,232 |
+1,415 |
38 |
9. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:31,282 |
+1,465 |
29 |
10. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:31,422 |
+1,605 |
35 |
11. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:31,591 |
+1,774 |
33 |
12. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:31,601 |
+1,784 |
34 |
13. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:31,809 |
+1,992 |
31 |
14. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:31,868 |
+2,051 |
34 |
15. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:31,969 |
+2,152 |
35 |
16. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:32,372 |
+2,555 |
37 |
17. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:32,382 |
+2,565 |
30 |
18. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:32,474 |
+2,657 |
37 |
19. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:32,733 |
+2,916 |
32 |
20. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:32,908 |
+3,091 |
38 |
|