Hírek>> : Bahreini Red Bull-szendvics: Ricciardo az élen, Verstappen leállt |
Bahreini Red Bull-szendvics: Ricciardo az élen, Verstappen leállt
2018.04.06. 18:04
A másfél óra nagy részében a Mercedes-versenyzők vezettek, ám az utolsó szó Daniel Ricciardóé volt Bahreinben, aki Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen előtt nyerte az első szabadedzést. Max Verstappen autója már az első körben ledöglött.
A melbourne-itől merőben eltérő pályán folytatódik a hétvégén az F1-es száguldás. A Bahreini Nagydíj első szabadedzését a naptár egyik leghasztalanabb 90 perceként szokás emlegetni, mivel azt még az időmérőtől és a versenytől eltérően nem villanyfényben, hanem verőfényes napsütésben rendezik, így nem csoda, ha a csapatok az edzés elején a nem szeretett közepes gumikon, különböző mérőműszerekkel hajtottak ki a garázsból. Az ausztráliai új csomagját most kiegészítő McLarenre még a fluoreszkáló áramlásjelző festékből is bőven jutott, rajtuk kívül többek között a Force India és a Red Bull is pár újítással készült, míg a Ferrari előzetesen összehasonlító teszteket tervezett be két versenyzője között.
Az edzés fogalma Max Verstappen számára már pár perc után új értelmet nyert: autótolással erősített a 42 fokos aszfalton… Az első installációs körét teljesítette, és aerodinamikai mérést végzett, amikor a rádión először azt jelezte, úgy hallja, gondok vannak a turbóval, aztán azt, hogy nem gyorsul az autója. Félreállásra kérték, ám miután nem sokkal az utolsó kanyar után állt meg, kiszállt, és egymaga elkezdte tolni az RB14-est a boxutca irányába. Később a pályabírók is segítségére siettek, így szerelői legalább hamar megkezdhették a vizsgálódást. Mint kiderült, nem a turbóval, hanem az elektronikával volt gond.
Leállása már csak azért is rosszul érintette a Red Bullt, mert éppen az ő autójára került fel új fejlesztésű vezetőszárnyuk, melyről adatokat szerettek volna gyűjteni. Verstappen számára ezzel véget is ért az első edzés, még mielőtt elkezdhette volna.
A munkát helyette Daniel Ricciardo vitte tovább sárga festékkel lekent Red Bulljával, aki a Williamsek és Force Indiák korai körei után az élre is állt. Sokáig viszont nem maradt ott: előbb Kimi Räikkönen (1:33,770), aztán Valtteri Bottas (1:33,235) foglalta el az első pozíciót. A két finn között a különbség fél másodperc volt, valamint az, hogy miközben 2007 bajnoka a közepes, honfitársa a lágy Pirellit használta.
Bár Bottas később 0,2 másodpercet faragni tudott, miután csapattársa, Lewis Hamilton is megjelent, máris a háttérbe szorította. A címvédő brit 1:32,532-es első körével közel fél másodpercet adott kollégájának, és alig fél óra elteltével máris túlszárnyalta a 2017-es pénteki első gyakorlás legjobb idejét.
A két ezüstautó mögé harmadiknak egy narancssárga zárkózott föl Stoffel Vandoorne révén, aki hozzájuk hasonlóan a lágy gumin kezdett. Ő ugyanakkor Bottastól is 0,6 másodpercre volt, és csupán 1 tizeddel előzte meg a közepes gumis Räikkönent.
Az edzés első felének leteltével Hamilton, Bottas, Vandoorne és Räikkönen mögött a csapattársától 0,2-del elmaradó Sebastian Vettel, Pierre Gasly, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo és Kevin Magnussen következett. Fernando Alonso éppen csak kiszorult a legjobb tízből – annak ellenére, hogy a többséggel ellentétben szuperlágy gumikat használt.
Az edzés első felében két ifjonctól láthattunk vezetői hibákat. Előbb Lance Stroll, aztán Charles Lecerc mutatott be félfordulatos megpördülést. Az Ausztráliában hibázó Haas eközben szorgosan gyakorolta a kerékcseréket, miközben az új glóriarögzítést tesztelő Renault-nál Carlos Sainz a borzalmas vezethetőségre panaszkodott. Amíg csapattársa a 8. helyen tanyázott, ő meg is rekedt az utolsó előtti helyen, az idő nélkül álló Verstappen előtt.
A koszos, de egyre tisztuló pályára a gumivisszaadós szünet után Fernando Alonso tért vissza először, aki szuperlágy abroncson 1:33,233-as körrel lépett fel a harmadik helyre. Nem ő volt azonban az egyetlen, aki a puhább gumiknak köszönhetően jelentősen javított. Romain Grosjean ugyanezen a típuson a vezetést is átvette 1:32,516-os körével, Kevin Magnussen is felzárkózott mögé 0,4-re, majd Carlos Sainz és Pierre Gasly neve is feltűnt a legjobb öt között.
A Mercedest ez sem zavartatta. Két versenyzőjük második etapjára is a lágy Pirellin jött ki, melyen a 10-es kanyart csúnyán elfékező Hamilton 1:33,272-re, Bottas 1:31,364-re javított.
Ekkor a Ferrarik is fölvették a kesztyűt – no meg a sárga gumikat. Räikkönen 1:31,458-ra javított, s egy tizeden belül került Bottashoz képest. Vettel továbbra is lassabb volt nála egy árnyalattal, de 1:31,470-es köre így is a 3. pozíciót jelentette.
Az élmezőny tagjai közül a leghosszabb szünetet Ricciardo tartotta. Ő negyed órával a leintés előtt jött ki újra, és 1:31,060-os lágygumis körével az élre is állt, 0,3-et verve Bottasra, 0,4-et a Ferrarikra.
Mivel a Mercedeseket és a Ferrarikat az utolsó 10 percre megtankolták, az ausztrál első helye már nem került veszélybe, a teljes mezőny Red Bull-szendvicsben találta magát, a top 3-ban pedig a folytatást illetően ígéretesnek tűnő Red Bull, Mercedes, Ferrari sorrend alakult ki. Vettelnek a 4., Hamiltonnak az 5. hely jutott, Romain Grosjeané lett a 6. pozíció, a legjobb tízbe pedig a két Haas és a két Renault mellett Pierre Gasly férkőzött be. A McLareneknek a 11. és 13. hely jutott, Charles Leclerc a figyelemreméltó 12. időt autózta, míg az újításait tesztelő Force India csak az idő nélkül záró Verstappent előzte meg.
A leintés után a csapatok az új piros zászlós szabályt szimulálva még egy-egy autóval felsorakoztak a boxutcába, hogy teszteljék a procedúrát. E tesztre az FIA külön engedélyével került sor, és várhatóan este is megismétlik.
Bahreini Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:31,060 |
|
14 |
2. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:31,364 |
+0,304 |
24 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:31,458 |
+0,398 |
18 |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:31,470 |
+0,410 |
17 |
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:32,272 |
+1,212 |
21 |
6. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:32,516 |
+1,456 |
23 |
7. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:32,779 |
+1,719 |
26 |
8. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:32,885 |
+1,825 |
21 |
9. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:32,971 |
+1,911 |
19 |
10. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:33,104 |
+2,044 |
18 |
11. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:33,223 |
+2,163 |
24 |
12. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:33,278 |
+2,218 |
20 |
13. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:33,364 |
+2,304 |
25 |
14. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:33,379 |
+2,319 |
22 |
15. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:33,467 |
+2,407 |
29 |
16. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:33,497 |
+2,437 |
27 |
17. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:33,508 |
+2,448 |
22 |
18. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:33,662 |
+2,602 |
26 |
19. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:33,794 |
+2,734 |
23 |
20. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
idő nélkül |
------ |
2 |
|