Hírek>> : Hamiltoné a második szabadedzés, de Verstappen közelített |
Hamiltoné a második szabadedzés, de Verstappen közelített
2018.03.23. 17:40
Lewis Hamiltont egyelőre nem lehet elmozdítani az első helyről Ausztráliában, ám Max Verstappen délutánra alaposan megközelítette őt. A Ferrari lépéshátrányban, a Haas a McLarenek előtt.
Úgy kezdődött a második melbourne-i szabadedzés, ahogyan az első abbamaradt: a Mercedes és a Red Bull különversenyével. Az élcsapatok már az első percekben megkezdték a versenyfutást az idővel, és bár eleinte Kimi Räikkönen neve is feltűnt az élmezőnyben, a legjobb helyeken mégis a másik két csapat versenyzői osztozkodtak. Lewis Hamilton 1:24,385-ös körrel adta meg az alaphangot, ám Max Verstappen 0,016 másodperccel maradt csak el tőle, míg mögöttük a 0,3-es hátrányban lévő Valtteri Bottas mindössze 0,002 másodperces előnyben volt Daniel Ricciardóval szemben.
Első menetük során Hamilton a szuperlágy, Verstappenék a lágy abroncsokat használták. Mögöttük Sebastian Vettel is a lágyon kezdett, míg Kimi Räikkönen a szuperlágyon, ám ekkor még egyikük sem került a top 3 közelébe.
Az első félórában két kavicságyas kicsúszást láthattunk, az első Esteban Ocon, a második Valtteri Bottas nevéhez fűződött. A mercedeses hibájában közrejátszott honfitársa, Räikkönen, aki úgy döntött, a versenyíven marad lassú körében. Bottas éppen csak elkerülte a Ferrarit, aztán a rádióban panaszkodott.
A forgalommal egyébként Fernando Alonso sem volt elégedett, aki megjegyezte: egyesek talán a glória miatt felejtették el használni a visszapillantóikat.
Rövid szünet után a Ferrarik tették föl elsőként az ultralágyakat, melyeken úgy tűnt, Räikkönen boldogul jobban. A finn 1:24,214-es körével rövid időre átvette a vezetést, miközben Vettel első nekifutásra 0,2-del elmaradt Hamiltontól is, majd következő repülőkörébe is belehibázott a harmadik szektorban. Végül sikerült felzárkóznia csapattársára, ám a délelőtti tendencia folytatódott: a maranellóiaknál Räikkönen diktálta a jobb tempót.
A Mercedesek válasza nem váratott sokáig. Az ultralágyon Hamilton azonnal 1:23,931-gyel nyitott, Bottas 1:24,159-cel zárkózott fel rá másodiknak. Aztán némi fáziskéséssel jöttek a Red Bullok is, és Verstappen máris újra ott loholt Hamilton nyakán: 1:24,058-as körrel tartotta a lépést.
Ricciardo ekkor már csak a 7. helyen állt, miután Romain Grosjean pazar körrel (1:24,648) két tizedre felzárkózott az ötödik Vettel mögé. Az autójával kevésbé elégedett ausztrál ráadásul meg is rekedt itt, mivel hiába tűnt úgy, hogy javítani fog ultralágyas gyorskörén, piros zászlóval szakították félbe a körözést.
„Neee! Piros zászló?” – kiáltott fel a szintén jó körön lévő Lance Stroll a jelzés láttán. A fennakadást nem egy baleset, hanem pályahiba idézte elő: a startvonalon kábelek kerültek a felszínre, melyeket az FIA embereinek kellett rendbe tenniük. A kényszerszünet azonban szerencsére nem tartott tovább 5 percnél.
A mezőnynek bő fél órája maradt még a munkára, ám ezt az időhajszolás helyett már inkább a hosszú etapokra fordították. Ennek következtében a sorrend megfagyott: Hamilton Verstappen és Bottas előtt az élen maradt, legjobb ideje pedig 0,3-del elmaradt a 2017-es pénteki legjobb eredménytől, ami a nagy barcelonai gyorsulás után némiképp meglepő.
Hamilton a hajrában aztán a versenytempójával is villogott. Az ultralágy gumin rendkívül kiegyensúlyozott 1:28-as köröket teljesített, megerősítve, nem véletlenül áll a neve az eredménylista élén. Igaz, szégyenkeznie a Red Bullnak Max Verstappen ugyancsak remek formát mutat.
A csapattársaik már kicsit kevésbé lehetnek elégedettek. Bottas nehezebben boldogult a pályán, korai hibája után hosszú etapján is bemutatott egy kicsúszást az első kanyarkombinációban; Ricciardo eközben rövid kényszerszünetet tartott, mivel szerelőinek komolyabb változtatást kellett végrehajtania autóján a hosszú etapjai előtt.
A vezető hármas és a két Ferrari mögött Grosjean következett. A Haas egyelőre bizonyítja, valóban esélyes lehet a McLaren és a Renault ellen az „alsóház” legjobb helyezéseire. Azok után, hogy az edzés elején még úgy ragasztgatták első szárnyuk egy levált kis lapját, az amerikaiaknak mindkét autója a top 10-be került, ahol a 8. és 10. helyet megszerző Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne tudott a legközelebb kerülni hozzájuk. Grosjean nem véletlenül jegyezte meg: számára csalódás lenne, ha szombaton nem jutnának a Q3-ba.
Könnyű dolguk azért nem lesz, mivel a küzdelem mögöttük is szoros, és a McLaren mellett a Renault és a Force India is beleszólna még.
Az újoncokra is érdemes vetni egy pillantást. Szergej Szirotkin 0,4-del elmaradt Lance Stroll mögött, s csak a 18. helyen végzett. Charles Leclerc ezzel szemben egyetlen ezredmásodperccel kapott ki Marcus Ericssontól. A Toro Rosso félújonc párosa közül ezúttal Brendon Hartley volt a jobb, aki 0,02 másodperccel győzte le Pierre Gaslyt.
Az edzés végére is jutott még egy történés: Stroll a leintést követő rajtgyakorlatról már nem tért vissza a boxba, mivel túlmelegedés miatt le kellett állítania autóját.
Ausztrál Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:23,931 |
|
35 |
2. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:24,058 |
+0,127 |
34 |
3. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:24,159 |
+0,228 |
34 |
4. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:24,214 |
+0,283 |
39 |
5. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:24,451 |
+0,520 |
38 |
6. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:24,648 |
+0,717 |
34 |
7. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:24,721 |
+0,790 |
28 |
8. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:25,200 |
+1,269 |
28 |
9. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:25,246 |
+1,315 |
30 |
10. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:25,285 |
+1,354 |
34 |
11. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:25,390 |
+1,459 |
35 |
12. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:25,413 |
+1,482 |
30 |
13. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:25,463 |
+1,532 |
35 |
14. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:25,543 |
+1,612 |
32 |
15. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:25,888 |
+1,957 |
33 |
16. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:25,925 |
+1,994 |
41 |
17. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:25,945 |
+2,014 |
39 |
18. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:25,971 |
+2,040 |
37 |
19. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:26,814 |
+2,883 |
31 |
20. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:26,815 |
+2,884 |
35 |
|