Hírek>> : Honda nélkül is lassú a McLaren – végsebességek |
Honda nélkül is lassú a McLaren – végsebességek
2018.03.12. 21:01
Továbbra is a McLaren autói szerénykednek a végsebességeket összesítő lista legalján, annak ellenére, hogy már másik erőforrás hajtja autójukat.
Fernando Alonso az elmúlt három évben jó pár alkalommal „kínosnak” nevezte autója egyenesekben mutatott tempóját. Őt megelőzni valóban nem volt olyan nehéz, mint egy-egy Mercedes-motoros autót, ám már az előző évben is lehetett hallani olyan hangokat, miszerint ez nem kizárólag a Honda lóerőhiányának eredménye volt, hanem azé is, hogy a csapat e hátránya ellenére sem volt hajlandó csökkenteni autója légellenállását, mint ahogy teszi azt évek óta a Red Bull. Az energiaitalosok tanácsadója, Helmut Marko egy múlt hónapban adott interjúban el is merengett azon, illik-e egyáltalán a McLaren kompromisszumot nem ismerő, leszorítóerőt hajszoló szemléletmódja a Renault erőforrásához.
Mindezek ismeretében érdekes a második barcelonai teszthéten mért végsebességek listája, melyen a McLaren Honda nélkül, Renault-motorral is a mezőny legvégén szerepel. Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne 15-16 km/órával volt lassabb a mérési ponton az élen végző Valtteri Bottasnál. Míg a mercedeses 332,3 km/óráig gyorsult, a wokingiak a 318-as tempót sem érték el. De a többi Renault-motoros autó sem emelkedett ki: úgy tudni, a második helyre ugró Max Verstappen egy erős szélárnyékozás során érte el a 331,2 km/órás sebességet, a következő Renault-motoros név pedig csak a 10. helyen következik, a 325,3 km/órát elérő Carlos Sainzcal.
Érdekesség, hogy a Honda-motorral szerelt Toro Rosso eközben a középmezőnybe kapaszkodott föl: Pierre Gasly és Brendon Hartley csupán 1 km/órával volt lassabb Sainznál, ami azt sugallja a japánok most már legalább lépést tudnak tartani a Renault-val.
Az eredményekben azért lehet némi megtévesztés is. A teszteken mindenki úgy használja a DRS-ét, ahogyan akarja, emellett a motorbeállításokról sincs információ. Az mindenesetre kiderült, hogy a Renault az ellenfelek mérései szerint még jelentősen visszafogta V6-osát, melyből huzamosabb ideig csak akkor szabadítanak fel több lóerőt, ha az már valóban teljesen megbízható.
A lista ugyanakkor megmutatja, hogy a végsebességeket nem csupán a motorok teljesítménye határozza meg, hanem az autók aerodinamikai konfigurációja is. Az agresszíven előredöntött, nagy leszorítóerővel rendelkező McLaren ilyen tekintetben pedig a Honda nélkül sem valószínű, hogy a mezőny élére ugrik.
A tabella egyébként továbbra is a Mercedes és a Ferrari fölényét sugallja, és ezt az érzetet még Lewis Hamilton meglepően rossz, 12. pozíciója sem változtatja meg.
Pontosabb képet ugyanakkor csak az első versenyeken kapunk arról, mely autók és mely motorok lesznek idén az egyenesek urai.
A második barcelonai teszthét végsebességei:
|
Versenyző |
Csapat |
Motor |
Végsebesség (km/óra) |
1. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes |
332,3 |
2. |
Max Verstappen |
Red Bull |
Renault |
331,2 |
3. |
Sergio Pérez |
Force India |
Mercedes |
330,2 |
4. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
Ferrari |
329,2 |
5. |
Robert Kubica |
Williams |
Mercedes |
327,2 |
6. |
Esteban Ocon |
Force India |
Mercedes |
327,2 |
7. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari |
326,2 |
8. |
Marcus Ericsson |
Sauber |
Ferrari |
326,2 |
9. |
Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari |
325,3 |
10. |
Carlos Sainz |
Renault |
Renault |
324,3 |
11. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso |
Honda |
324,3 |
12. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes |
324,3 |
13. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso |
Honda |
324,3 |
14. |
Charles Leclerc |
Sauber |
Ferrari |
324,3 |
15. |
Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari |
324,3 |
16. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault |
323,3 |
17. |
Szergej Szirotkin |
Williams |
Mercedes |
320,4 |
18. |
Lance Stroll |
Williams |
Mercedes |
320,4 |
19. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
Renault |
318,5 |
20. |
Fernando Alonso |
McLaren |
Renault |
317,6 |
21. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Renault |
315,7 |
|