Hírek>> : A McLaren 3.5 másodpercet gyorsult tavaly óta: a Williams még 0.3 másodpercet sem |
A McLaren 3.5 másodpercet gyorsult tavaly óta: a Williams még 0.3 másodpercet sem
2018.03.10. 22:19
Íme egy nagyon érdekes statisztika, amiben megnézhetitek, hogy a Forma-1 mezőnye mennyit gyorsult az előző tesztidőszakhoz képest. A Mclarennél óriási az előrelépés, de a Sauber és a Haas sem panaszkodhat az eddig látottak alapján.
A Forma-1 mezőnye egy ideje már csak Spanyolországban tesztel, és mindezt javarészt a költségek miatt. Páran szívesen körözgetnének az adott szezon előtt például Bahreinben, ahol a feltételek sokkal adottabbak lennének, de ehhez az összes istálló beleegyezése szükséges, ami nincs meg.
Az eddig megszokottakhoz hasonlóan a csapatok csak kétszer négy napot tesztelhettek a katalán ringen, ahol ráadásul az első héten a szokásosnál is hidegebb volt. A második hét már jobban alakult, és sok kört láthattunk. A teszteredmények amiatt is érdekesebbek, mivel a Pirelli teljesen új keverékekkel készült az idei szezonra.
Az összes keverék lágyabb lett az elődjénél, ami nyilvánvalóan gyorsabb köröket tesz lehetővé. Plusz megérkezett a hiper-lágy abroncs is, amivel majd pokoli tempót lehet menni.
A másik változót a barcelonai ring újraaszfaltozása jelentette, és ne feledkezzünk meg az új autókról sem, melyek hatékonyabb aerodinamikával és mechanikával lettek felszerelve. Ez már önmagában egy komolyabb gyorsulást sejtet. Annak ellenére, hogy a téli teszteken a többség nem mutatja meg az igazi erejét, és hűvösebb idő is volt, láthattunk pár nagyon gyors kört.
A McLaren például 3.5 másodpercet lépett előre a tavalyi tempójához képest. Igaz, akkor a Hondával kapcsolatos folyamatos motorgondok miatt még az installációs körök is ritka számba mentek az istállónál, bár idén is ők futották a legkevesebb kilométert, köszönhetően az újabb technikai hibáknak. Az MCL33-at azonban a Renault erőforrása kelti életre , ami okozhat még pozitív meglepetéseket is az idény során.
A Forma-1 hivatalos statisztikájából az is kiderül, hogy a Sauber is nagyot lépett előre, mely tavaly egy nagyon kezdetleges géppel tesztelt, és versenyzett. 2017-ben ők voltak az egyetlenek, akik egy korábbi specifikációjú motorral dolgoztak. Az Alfa Romeo Sauber-ben már az új Ferrari-aggregát dobog. Ugyanezt a motort kapta meg a Haas is, mely a lista harmadik helyén van 2.1 másodperces gyorsulással a tavalyi csomaghoz képest. Az amerikaiak nagyon gyorsnak tűntek, és talán ők lesznek az évadnyitó Ausztrál Nagydíj egyik meglepetése.
A TOP-5-ben találjuk még a Renault-t, ami szintén egy ígéretes autóval állt elő. Jelenleg ők lehetnek a negyedik erő a három top-csapat mögött, így a franciákra minden bizonnyal érdemes lesz figyelni, akárcsak a Toro Rosso-Hondára. Összességében ők okozták a legkellemesebb meglepetést. 1.4 másodperces gyorsulást könyvelhetünk el a nevük mellett, ami nem kevés.
És csak ezek után következik a Ferrari a 6. helyen, szintén 1.4 másodperces különbséggel. Az olaszok voltak azok, akik a „nagyok” közül a leginkább tempót mentek. Közvetlen mögöttük van a Red Bull, majd jön a Force India, és csak utána a gyári Mercedes, akik szinte semmit sem mutattak meg az erejükből. Vagyis mondhatnánk azt is, hogy ezzel mindent megmutattak. Még az 1 másodpercet sem éri el a gyorsulás a 2017-es teszteredményeikhez képest. Az autóról azonban ódákat zeng a sajtó, hogy az milyen erős.
A végén pedig ott van a Williams az egészen szerény 0,2 másodperces előrelépéssel, ami nagyon kevésnek tűnik. A britek végig lassúnak tűntek, hiába az új, innovatívabb kasztni. Lance Stroll a Q3-as szereplésről beszélt Melbourne előtt, de lehetséges, hogy ebből egy sima Q1-es kiesés lesz, ami nagy blama lenne Paddy Lowe számára is, akinek ez az első modernkori tervezése a régi-új munkaadójánál.
A 2017-es és a 2018-as tesztidőszak összehasonlítása
Hely |
Csapat |
2018 |
2017 |
Különbség |
1. |
McLaren |
1:17.784 |
1:21.348 |
-3.564 |
2. |
Sauber |
1:19.118 |
1:21.670 |
-2.552 |
3. |
Haas |
1:18.360 |
1:20.504 |
-2.144 |
4. |
Renault |
1:18.092 |
1:19.885 |
-1.793 |
5. |
Toro Rosso |
1:18.363 |
1:19.837 |
-1.474 |
6. |
Ferrari |
1:17.182 |
1:18.634 |
-1.452 |
7. |
Red Bull |
1:18.047 |
1:19.438 |
-1.391 |
8. |
Force India |
1:18.967 |
1:20.116 |
-1.149 |
9. |
Mercedes |
1:18.400 |
1:19.310 |
-0.910 |
10. |
Williams |
1:19.189 |
1:19.420 |
-0.231 |
|