Hírek>> : A versenyzőknél Vettel a legjobb, a Mercedes 1000 körig jutott |
A versenyzőknél Vettel a legjobb, a Mercedes 1000 körig jutott
2018.03.09. 22:12
Véget ért a Forma–1 2018-as téli felkészülési időszaka. A két hét leggyorsabbjának a Ferrari bizonyult, a Mercedes meglepően hátul végzett a listán, a körszámot tekintve viszont sikerült visszahódítaniuk az elsőséget. Összesített eredmények.
Furcsa jelenség: Lewis Hamilton éppen csak befért a barcelonai tesztsorozat legjobb 8 helyezettje közé az összesített tabellán, Valtteri Bottas csak a 10., Max Verstappen pedig a már-már zavarba ejtő 20. pozícióban szerénykedik. Tökéletes illusztrációja ez annak, mennyire nem csak a köridők számítanak egy gyakorlás során.
Beszédes, hogy a táblázat utolsó oszlopában sorjáznak a 7-esek és 8-asok. A mezőny döntő többsége e két tesztnapon futotta a leggyorsabb körét, ekkor volt a legjobb a pálya állapota, s ekkor kerültek föl az autókra a legpuhább gumik is. Kivéve a Mercedest és a Red Bullt, akik bajnokesélyesként már vagy a korábbi napokban letudták teljesítményfelmérő köreiket, vagy inkább Ausztráliára hagyták azt.
Az első két helyen a Barcelonában 2007 óta futott két legjobb eredménnyel a Ferrarinak így viszonylag nagy az előnye a meglepetésre harmadik helyen végző Fernando Alonsóval szemben. Őket a 6. napon a gázba taposó Daniel Ricciardo, az ígéretesnek tűnő Renault-t kormányzó Carlos Sainz, valamint a nagy meglepetést okozó Haas és Kevin Magnussen követi.
Az utolsó két napon igencsak rákapcsoló amerikaiak a szakembereket is meglepték azzal, hogy a McLarenhez és a Renault-hoz csatlakozva a középmezőny élbolyába kapaszkodtak fel. Mégpedig úgy, hogy Magnussené a legkeményebb gumi a top 10-ben. De ugyanilyen üde meglepetés az is, hogy a Toro Rosso ennyire versenyképesnek tűnik a Honda-motorral, amellyel egyedül az utolsó nap végén adódott kisebb probléma.
A tabella alján a Williams, a Force India és a Sauber gyengébb produkciója már kevésbé érződik megtévesztésnek. A svájciak továbbra is sereghajtónak tűnnek, a tavalyi 4. helyezett bevallása szerint is még kiforratlan, félkész autót használt Barcelonában, Grove pedig nem keltett jó benyomást a pályán, ám eredményeiket némiképp legalább kozmetikázza a versenyzők által használt gumik típusa.
A 8 tesztnap összesített időeredményei:
|
Versenyző |
Csapat |
Legjobb köridő |
Gumi |
Nap |
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:17,182 |
hiperlágy |
7. |
2. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:17,221 |
hiperlágy |
8. |
3. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:17,784 |
hiperlágy |
8. |
4. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:18,047 |
hiperlágy |
6. |
5. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:18,092 |
hiperlágy |
8. |
6. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:18,360 |
szuperlágy |
7. |
7. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:18,363 |
hiperlágy |
7. |
8. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:18,400 |
ultralágy |
6. |
9. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:18,412 |
ultralágy |
8. |
10. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:18,560 |
ultralágy |
6. |
11. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:18,675 |
hiperlágy |
7. |
12. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:18,855 |
hiperlágy |
7. |
13. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:18,949 |
hiperlágy |
8. |
14. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:18,967 |
hiperlágy |
8. |
15. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:19,118 |
hiperlágy |
8. |
16. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:19,189 |
lágy |
8. |
17. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:19,244 |
hiperlágy |
7. |
18. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
1:19,629 |
szuperlágy |
7. |
19. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:19,634 |
hiperlágy |
7. |
20. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:19,842 |
lágy |
7. |
22. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:19,954 |
lágy |
8. |
23. |
Nyikita Mazepin |
Force India-Mercedes |
1:25,628 |
közepes |
1. |
Vettel mindenki előtt, de csak a Mercedes 1000 kör fölött
A tesztek esetében talán valamivel fontosabb körszámok tekintetében már valamelyest megszokottabb az összkép. A versenyzők közül Sebastian Vettel lett a körrekorder a maga 9 versenytávjával és közel 3000 kilométerével. Őt a Mercedes párosa követi – Lewis Hamilton két versenytávval elmaradt csapattársától.
Az előző években nem volt megszokott, hogy Renault- vagy Honda-motoros versenyzőt látunk az első 5 között, ám most Pierre Gasly és Carlos Sainz jóvoltából ez is megtörtént.
A legkevésbé felkészültnek furcsamód a két legrutinosabb résztvevő, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso vallhatja magát, előbbi a balszerencse, utóbbi a műszaki hibák áldozata lett. A tapasztalatlanabbak közül Gasly mellett az újonc Charles Leclerc elégedett lehet köradagjával, Szergej Szirotkin és Lance Stroll már kevésbé.
A versenyzők által teljesített körök, kilométerek:
|
Versenyző |
Csapat |
Kör |
Km |
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
643 |
2 993,165 |
2. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
584 |
2 718,520 |
3. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
456 |
2 122,680 |
4. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
452 |
2 104,060 |
5. |
Carlos Sainz |
Renault |
444 |
2 066,820 |
6. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
419 |
1 950,445 |
7. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
411 |
1 913,205 |
8. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
381 |
1 773,555 |
9. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
375 |
1 745,625 |
10. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
372 |
1 731,660 |
11. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
370 |
1 722,350 |
12. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
364 |
1 694,420 |
13. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
354 |
1 647,870 |
14. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
351 |
1 633,905 |
15. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
343 |
1 596,665 |
16. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
336 |
1 564,080 |
17. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
317 |
1 475,635 |
18. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
314 |
1 461,670 |
19. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
286 |
1 331,330 |
20. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
263 |
1 224,265 |
22. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
122 |
567,910 |
23. |
Nyikita Mazepin |
Force India-Mercedes |
22 |
102,410 |
A csapatok közül már-már hagyomány, hogy a Mercedes teljesíti a legtöbb kilométert. Egyedül ők jutottak 1000 kör fölé ám a Ferrari nem megbízhatósága, inkább Räikkönen balszerencséje miatt maradt csak el tőle. Kalapemelést érdemel az első teszthetet még a legszorgalmasabbként záró Toro Rosso és a Honda.
A sor végén toporgó McLaren már hozzászokhatott ahhoz, hogy övé a legkevesebb kör – Fernando Alonsóék távolsága kevesebb mint 60%-a a Mercedesének.
A csapatok által teljesített körök, kilométerek:
|
Csapat |
Megtett kör |
Megtett km |
1. |
Mercedes |
1 040 |
4 841 |
2. |
Ferrari |
929 |
4 324 |
3. |
Toro Rosso-Honda |
822 |
3 826 |
4. |
Willams-Mercedes |
819 |
3 812 |
5. |
Renault |
795 |
3 701 |
6. |
Sauber-Ferrari |
786 |
3 659 |
7. |
Red Bull-TAG Heuer |
783 |
3 645 |
8. |
Force India-Mercedes |
711 |
3 310 |
9. |
Haas-Ferrari |
695 |
3 235 |
10. |
McLaren-Renault |
599 |
2 788 |
A motorgyártók között ezúttal igen szoros volt a küzdelem. A Mercedes 700 kilométerrel előzte meg a Ferrarit, a Renault lemaradása három versenytáv. Mivel a Honda a három csapatot erőforrással ellátó riválisaival ellentétben csak a Toro Rossóval dolgozik, nagy hátránya nem meglepő. Az ő teljesítményüket ennélfogva az egy istállóra jutó kilométerek minősítik leghitelesebben. Ilyen összevetésben egyedül a Mercedes előzi meg őket, a Ferrarit majd’ 100 kilométerrel.
Az erőforrások által teljesített körök, kilométerek:
|
Motor |
Megtett kör |
Megtett km |
1. |
Mercedes |
2 570 |
11 963 |
2. |
Ferrari |
2 410 |
11 219 |
3. |
Renault |
2 177 |
10 134 |
4. |
Honda |
822 |
3 826 |
|