Hírek>> : Räikkönené az utolsó tesztnap, a Mercedes 200 körig jutott |
Räikkönené az utolsó tesztnap, a Mercedes 200 körig jutott
2018.03.09. 19:44
Véget ért a második barcelonai tesztsorozat, és ezzel a felkészülési időszak is lezárult. Az utolsó nap délutáni szakaszában már senki sem tudta túlszárnyalni Kimi Räikkönen addigi legjobbját, így a finn maradt az eredménylista élén. A második helyre a reggel még turbóproblémával küzdő Fernando Alonso ugrott a McLarennel, a harmadikra pedig a szintén délután javító Carlos Sainz. Ma is sok csapat áttörte a 100 körös álomhatárt, miközben a Mercedes 200 fölé ment…
Ahogyan azt az előző napokban már megszokhattuk, a délután a hosszabb etapokról és a versenyszimulációkról szólt Barcelonában, vagyis Räikkönen legjobbját (amit még a félidő előtt jegyzett) nem fenyegette komolyabb veszély.
Igaz, az utolsó órában többen feltették valamelyik lágy keverékű abroncsot, és futottak néhány gyorsabb kört. Először, nagyjából 45 perccel a tesztnap vége előtt Daniel Ricciardo próbálkozott a szuperlágyakkal, és ugrott fel a második helyre, majd jött Carlos Sainz és végül Fernando Alonso. A rutinosabb spanyol egy rövid ideig az eredménylista élén is állt, mégpedig egy 1:16-os körrel (ami újabb pályacsúcs lett volna), ezt azonban pályalevágás miatt törölték.
A délutáni szakasz mindkét spanyol számára a kármentésről szólt, miután Sainz a váltó, Alonso pedig a turbó meghibásodása miatt veszített értékes órákat a reggeli etapból. Ha csak a körszámot nézzük, a McLarennek jobban sikerült a kármentés, hiszen Alonso összesen 93-at jegyzett, míg Sainz 45-öt.
Ha „egyénileg” nézzük, ma Romain Grosjean teljesítette a legtöbb kört, melyek közül a leggyorsabb az ötödik helyre rangsorolta a franciát, jól zárult tehát a teszt a Haas számára, amit az utóbbi napokban több szakember is a középmezőny élére kezdett rangsorolni. Közvetlenül a Renault mögé, és az olyan nagynevű istállók elé, mint a McLaren, a Williams, vagy az utóbbi években rendre bajnoki negyedikként záró Force India.
Ha a csapatokat vesszük górcső alá, akkor láthatjuk, hogy bár Grosjean valóban szép körmennyiséget futott, nem a Haas, hanem a Mercedes volt a legszorgosabb a zárónapon. A németek ugyanis nemcsak a 100, hanem a 200 körös álomhatárt is átlépték, miután a délelőtt tesztelő Lewis Hamilton 97-et, az autót később átvevő Valtteri Bottas pedig 104-et futott.
A köröket tekintve a címvédő istálló ismét a mezőny második felében végzett, ez azonban egy cseppet sem zavarja őket, hiszen ők ismét a távolsággal foglalkoztak, versenyszimulációk pedig ezúttal is roppant ütőképesnek tűntek. Noha nem döntöttek pályacsúcsot, mint a Ferrari, vagy a Red Bull, sokan a lista élére helyezik őket, ráadásul tisztességes előnnyel.
Alonsóhoz és Sainzhoz hasonlóan a kármentés volt a cél Charles Leclerc számára is, a fiatal monacói azonban nem egy technikai hiba, hanem saját figyelmetlensége miatt veszített időt a reggeli órákban, amikor kicsúszott és autója megrongálódott. Miután a Sauber mérnökei helyrehozták a gépet, az F2-es bajnok már hibátlanul rótta a köröket: összesen 75-ig jutott és az eredménylista 9. helyére állt.
A sort Lance Stroll zárta, aki a tervek szerint ma már autóba sem ülhetett volna, a Williams tartalékosa, Robert Kubica azonban felajánlotta, hogy lemond a mai tesztnapról, hogy a fiatal kanadai még gyakorolhasson az Ausztrál Nagydíj előtt.
A mezőny tehát ma lezárta a kollektív tesztek sorát, és elkezdi a szezonnyitóra való felkészülést, ahol a csapatok már élőben feszülhetnek egymásnak, és ahol végre kiderül, egészen pontosan miként festenek az erőviszonyok. Az ausztrál versenyt március 25-én rendezik majd, az M4 Sport pedig természetesen élőben közvetíti majd azt.
A pénteki tesztnap végeredménye:
|
Versenyző
|
Csapat
|
Idő
|
Különbség
|
Kör
|
Gumi
|
1. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari
|
1:17,221
|
|
157
|
hiperlágy |
2. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault
|
1:17,784
|
+0,563
|
93
|
hiperlágy |
3. |
Carlos Sainz |
Renault
|
1:18,092
|
+0,871
|
45
|
hiperlágy |
4. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer
|
1:18,327
|
+1,106
|
92
|
szuperlágy |
5. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari
|
1:18,412
|
+1,191
|
181
|
ultralágy |
6. |
Valtteri Bottas |
Mercedes
|
1:18,825
|
+1,604
|
104
|
közepes |
7. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda
|
1:18,949
|
+1,728
|
156
|
hiperlágy |
8. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes
|
1:18,967
|
+1,746
|
163
|
hiperlágy |
9. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari
|
1:19,118
|
+1,897
|
75
|
hiperlágy |
10. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes
|
1:19,189
|
+1,968
|
105
|
lágy |
11. |
Lewis Hamilton |
Mercedes
|
1:19,464
|
+2,243
|
97
|
szuperlágy |
12. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes
|
1:19,954
|
+2,733
|
27
|
lágy |
|