Hírek>> : Vettel maradt az élen, a legjobb három között a Toro Rosso-Honda |
Vettel maradt az élen, a legjobb három között a Toro Rosso-Honda
2018.03.08. 20:14
Ahogyan az előző napokban már megszokhattuk, az űridőket hozó délelőtti rész után a teszt második szakasza már a hosszabb etapokról és a versenyszimulációkról szólt, vagyis az eredménylistán már nem történt jelentős változás. Az első helyen Sebastian Vettel zárt minden idők legjobb barcelonai körével, a második pozíció Kevin Magnussené maradt, miközben a harmadik helyre Pierre Gasly ugrott a Toro Rosso-Hondával.
A második teszthéten már megszokhattuk, hogy a csapatok délelőttönként futnak „űridőket”, míg az ebédszünetet követően a hosszabb etapokra terelik a figyelmet (persze ez nem zárja ki azt, hogy már az első szakaszban is foglalkozzanak ezzel). Nem volt ez másként a hetedik, utolsó előtti barcelonai tesztnapon sem, melyen Vettel még az első szakaszban állt az eredménylista élére.
Ráadásul egy olyan körrel, amivel megdöntötte Daniel Ricciardo mindössze egynapos „nem hivatalos” pályacsúcsát. A leggyorsabb barcelonai kör tehát 1:17,182, de nagy összegben azért nem mernénk fogadni rá, hogy az utolsó tesztnapot követően is ez szerepel majd a nyilvántartásban.
Noha Vettel pályacsúcsa komoly figyelmet generált, több szakértő is figyelmeztetett, nem szabad hagyni, hogy a „Ferrari átverjen bennünket”, a hosszabb etapokon ugyanis a Mercedes körei tűntek meggyőzőbbnek (természetesen az azonos abroncsokon teljesített köröket figyelve). A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko eközben elhintette, az eddig látottak alapján érzése szerint a bikások is a Ferrari előtt állnak, „egy kicsivel”. Persze, az igazság majd Ausztráliában derül ki…
Mivel a délután a hosszabb etapokról szólt, az eredménylistán nem történtek komolyabb változások: Vettelt a Haas dán versenyzője, Kevin Magnussen követte, aki a szuperlágy abronccsal érte el legjobbját, nem úgy, mint mindenki más az első hétben: ők a legesleglágyabb hipereket használták.
A Toro Rosso franciája, Pierre Gasly például az utolsó órában is feltette ezeket, és futott egy kört, amivel felugrott a harmadik helyre (ez volt a legjelentősebb változás a délelőtti eredményekhez képest), sőt Magnussentől is csak három ezredmásodperc választotta el. A rengeteg megtett kör mellé tehát a Toro Rosso és a Honda most egy mutatós eredményt is szerzett az istálló számára eddig roppant pozitívan alakuló előszezonban.
Gasly-t a Renault versenyzői követték (a francia istálló ismét félidőben cserét), őket pedig Stoffel Vandoorne a McLaren-Renault-val, ami az előző napok problémái után ma megbízhatóan rótta a köröket. A belga összesen 151-et teljesített a narancssárga versenygéppel.
A nap egyetlen piros zászlós fázisát (szerencsére ez viszonylag rövidre sikerült) a hetedik leggyorsabb kört jegyző Marcus Ericsson váltotta ki, amikor kicsúszott a negyedik kanyarban. Mivel csak ekkor szakították meg a tesztet, a csapatok ismét szorgosan gyűjtögethették a kilométereket. Ezzel volt elfoglalva a három nagycsapat közül kettő, a Mercedes és a Red Bull is.
Miután tegnap mindkét istálló futott pár igazán gyors kört, ma Valtteri Bottas és Lewis Hamilton kettőse, valamint Max Verstappen is csak az eredménylista második felébe került. Persze ma egyikük sem akarta az első helyet ostromolni.
Ahogyan azt az előző szereplései során már megszokhattuk, ma is komolyabb figyelem hárult a Williams tartalékversenyzőjére, Robert Kubicára, aki a délelőtti szakaszban kapott lehetőséget, majd átadta autóját a csapat kanadai fiataljának, Lance Strollnak. A nagy visszatérésért dolgozó lengyel 10. lett, vagyis feltehetően ő sem a teljesítménymaximalizálással volt elfoglalva. Erre – riválisaihoz hasonlóan – egy napja lesz még, hiszen pénteken, az utolsó barcelonai gyakorláson is lehetőséget kap.
A csütörtöki tesztnap végeredménye
|
Versenyző
|
Csapat
|
Idő
|
Különbség
|
Kör
|
Gumi
|
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari
|
1:17,182
|
|
185
|
hiperlágy
|
2. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari
|
1:18,360
|
+1,178
|
153
|
szuperlágy
|
3. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda
|
1:18,363
|
+1,181
|
169
|
hiperlágy
|
4. |
Nico Hülkenberg |
Renault
|
1:18,675
|
+1,493
|
79
|
hiperlágy
|
5. |
Carlos Sainz |
Renault
|
1:18,725
|
+1,543
|
69
|
hiperlágy
|
6. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault
|
1:18,855
|
+1,673
|
151
|
hiperlágy
|
7. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari
|
1:19,244
|
+2,062
|
148
|
hiperlágy
|
8. |
Lewis Hamilton |
Mercedes
|
1:19,296
|
+2,114
|
84
|
közepes
|
9. |
Valtteri Bottas |
Mercedes
|
1:19,532
|
+2,350
|
97
|
közepes
|
10. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes
|
1:19,629
|
+2,447
|
73
|
szuperlágy
|
11. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes
|
1:19,634
|
+2,452
|
159
|
hiperlágy
|
12. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer
|
1:19,842
|
+2,660
|
187
|
lágy
|
13. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes
|
1:20,262
|
+3,080
|
67
|
ulralágy
|
|