Hírek>> : A McLaren is elismeri a Honda fejlődését |
A McLaren is elismeri a Honda fejlődését
2018.03.08. 20:05
A McLaren ügyvezetője, Zak Brown is meggyőzőnek tartja a Honda teszteken mutatott formáját, ugyanakkor kiemelte, csapata továbbra is csak a saját feladataira összpontosít. Az amerikai szakember újra szóba hozta a saját motor ötletét is.
A wokingiak három gyenge szezon után intettek búcsút a Hondának és váltottak Renault-motorokra, miközben a japánokkal a Toro Rosso kötött szerződést. Nem kis meglepetésre a tesztidőszakot a Toro Rosso és a Honda kezdte megbízhatóbban (a motorral hat nap alatt nem adódtak komoly problémák), a McLarennek pedig több műszaki problémával is meggyűlt a baja.
Ezt látva természetesen azonnal kezdetét vette az összevetés, néhányan pedig kijelentették, a McLaren elhamarkodta a partnerváltást. Noha a csapat döntésében továbbra is bízik, az ügyvezető is elismeri, a japánok jól teljesítenek az előszezonban. „Úgy gondolom, jó munkát végeztek” – kezdte az amerikai szakember. „Mi a saját programunkra összpontosítunk. Tudom, hogy az év elején elkerülhetetlen az összehasonlítás, de csak magunkra figyelünk, és reméljük, erős szezonunk lesz.”
Brown elmondta, ő maga sosem kételkedett abban, hogy a Honda Forma–1-es projektje idővel sikeres lesz. „Tisztában vagyunk azzal, hogy egy nagyszerű cégről van szó. Csak idő kérdése volt, hogy javuljanak. Most nagyon jó teszteken vannak túl, és ez roppant pozitív számukra” – jegyezte meg diplomatikusan a tapasztalt szakember.
A Renault-val hároméves szerződést kötöttek, az tehát továbbra is kérdéses, mi lesz a McLarennel a 2020 utáni időszakban. Ezzel kapcsolatban egyébként többször fölmerült, akár saját erőforrásokat is gyárthatnának, Brown pedig sosem utasította el egyértelműen a felvetést. „A saját motor készítése nagyon költséges, és csak most kezdtünk együttműködni a Renault-val. Elképzelhető a dolog, de nem valószínű, hogy 2021-ben már saját motorunk lesz. Elég jó lenne, ha létezne McLaren-motor is, de csak abban az esetben, ha anyagilag megoldható” – hangsúlyozta.
Az anyagiakon kívül a 2021-es szabályrendszer is fontos kérdés a saját motor szempontjából, erről pedig továbbra sem született végső döntés, a Ferrari és a Mercedes ugyanis elégedetlen volt a Liberty Media/FIA javaslatával. Brown szerint a vezetőségnek lassan elő kellene állnia egy határozott tervezettel. „A csapatok nagyjából egyetértenek a stratégiában. A költségek visszaszorítását és a motorok egyszerűbbé tételét illetően, de fontos, hogy az F1 ezután is technikai csúcskategória maradjon. Még az év első felében tisztázni kellene, mi lesz 2021 után, a csapatoknak ugyanis alkalmazkodniuk kell. Várjuk, hogy a Liberty és az FIA minél előbb előálljon a tervekkel” – mondta.
|