Hírek>> : A valaha futott leggyorsabb barcelonai körrel Ricciardo az élen! |
A valaha futott leggyorsabb barcelonai körrel Ricciardo az élen!
2018.03.07. 15:55
Az élen zajló izgalmas és szoros „küzdelemről” és a McLaren újabb műszaki gondjairól szólt a szerda délelőtt Barcelonában. Főszerepben a Mercedes és a Red Bull – a Ferrari ezúttal egy kicsit háttérbe vonult.
A második (összességében hatodik) tesztnap az elejétől érdekesnek ígérkezett, hiszen már az első órában születtek a keddinél gyorsabb idők. Az alaphangot Fernando Alonso korai hiperlágyas, 1:19,856-os köre adta meg, ez azonban csak a kezdete volt az egész délelőttön át tartó fokozatos gyorsulásnak.
Hogy így alakult, az elsősorban a Mercedes és a Red Bull programjának köszönhető: a délelőtt folyamán szép sorjában mindkét csapat végigpróbálgatta a Pirelli gumiskáláját (majdnem teljesen). A nap nagy részében Lewis Hamilton állt az első helyen. 10 óra körül még a közepes keveréken futott 1:19,4-es köre vitte a prímet, aztán ugyanezen típuson később elsőként tört be 19 alá, s ért el 1:18,9-es eredményt, 0,6 másodperccel megelőzve az akkor még második Sebastian Vettelt.
A brittel párhuzamosan Daniel Ricciardo is egyre gyorsabbá vált. A közepes gumin eleinte 1:20 fölött tartózkodott, idejéből csak apránként faragott, aztán 11 után az ultralágy Pirellire váltott, és 1:19,381-gyel a második helyre jött föl.
Fél órával később a Mercedesre is fölkerültek a puhább gumik – a teszten először. Hamilton a szuperlágyon 1:18,752-re javított, az ultralágyon pedig 1:18,684-re. Ekkor Ricciardo is a lila papucsokon próbálkozott, így közvetlenül össze lehetett hasonlítani a Mercedes és a Red Bull tempóját. Az ausztrál 1:18,964-nél állította meg az órát.
Ezzel azonban még mindig nem volt vége. A hiperlágy gumin Ricciardo bizonyult a jobbnak, aki 1:18,357-es idejével nemcsak megfutotta 2018 eddigi legjobb barcelonai eredményét, de már karnyújtásnyi közelségbe került a katalán pályán valaha futott legjobb eredményhez is. Azt Felipe Massa jegyezte, aki Ferrarijával 2008-ban 1 perc 18,339 másodperc alatt ért körbe az akkor még egy kicsit másképp kinéző ringen.
Ricciardo pár perccel 13 óra után aztán már át is adta a múltnak e nem hivatalos rekordot. Újabb hiperlágyas menetén 0,3 másodpercet tudott gyorsulni, 1:18,047-es köre láttán pedig elmondhatjuk, már csak idő kérdése, mikor születik meg az első 17-es barcelonai eredmény.
A Red Bull lépéselőnyre tett szert a Mercedesszel szemben, ám mint utóbb kiderült, Hamilton legjobb eredményét nem az előzetesen jelzett hiperlágy, hanem az eggyel keményebb ultralágy Pirellin érte el. Ráadásul e köreiben maradhatott még némi idő. A brit Ricciardo előtt teljesítette köreit. Első nekifutásra két abszolút legjobb szektort jegyzett, a harmadikban viszont vagy nagyot hibázott, vagy látványosan visszavett, de csak 1:18,7-ig jutott. Ezután egy hűtőkört követően újra próbálkozott, s így jutott el az 1:18,400-as eredményig.
Miközben a Mercedes és a Red Bull egymást próbálta túllicitálni, az előző nap leggyorsabbja, a Ferrari visszafogott délelőttöt zárt. Kimi Räikkönen reggeli rosszulléte miatt ismét Sebastian Vettel ült a volán mögé, aki bár szorgosan rótta a köröket és futott több hosszabb etapot, azt többnyire a közepes és a lágy gumikon tette.
Legjobb, 1:19,541-es körét a sárga jelölésű lágyon futotta, ám a vörösök riválisaikkal ellentétben egyelőre nem törekedtek jó időkre.
Vettel mögött Fernando Alonso áll a 4. helyen a hiperlágyas reggeli idejével. Amilyen jól indult a 47 kört jegyző spanyol délelőttje, annyira rosszba fordult át 11 óra után, amikor olajszivárgás miatt félre kellett kormányoznia McLarenjét. A csapat azóta megerősítette, motort cserélnek, ami több órás várakozást jelent.
A kétszeres bajnok mindenesetre a Twitterén igyekezett erősíteni a csapat által a gondok ellenére is erőltetett optimista hangvételt. „Korai az ebédszünet ma. Sok kört futottam délelőtt, és az ebéd után még több jön” – biztatta szurkolóit. Már csak az a kérdés, a szerelőinek is lesz-e ideje enni valamit…
De nem csak a McLaren miatt lendült a piros zászló a teszt első felében. Brendon Hartley nem sokkal dél után pördült meg a 12-es kanyarban. Toro Rossóját ő maga kormányozta vissza a garázsba, így a megszakítás nem húzódott sokáig.
A Honda-motor még mindig jól bírja, igaz, az új-zélandi egyelőre csak a 9. pozícióban található. A középmezőnyt Carlos Sainz 1:20,042 másodperces, közepes gumis idővel vezeti. A Renault spanyolja mindenkinél szorgosabb volt az első négy órában, 88 kört jegyez.
Őt Romain Grosjean és Lance Stroll követi a listán, megelőzve Esteban Ocont, aki délelőtt okozott egy jókora kamumeglepetést. A francia 11 után egy 1:19,0-s körrel irányította magára a figyelmet, mellyel rövid ideig az első helyen állt. Hamar kiderült, honnan a Force India – előző napokhoz viszonyított – csodás feltámadása: levágta az utolsó sikánt, így megfosztották körétől.
Egy egy 1:18,3-as diőt egyébként ugyanígy Lewis Hamilton is elveszített később.
A szerdai tesztnapon hivatalos ebédszünetet nem tart a mezőny, így a körözés 13 és 14 óra között is folytatódhat. Több istállónál ennek ellenére versenyzőcsere lesz: a Mercedesnél Valtteri Bottas, a Williamsnél Szergej Szirotkin, a Renault-nál Nico Hülkenberg áll munkába.
Arról egyelőre nincs hír, hogy a gyomorbántalmakkal küzdő Kimi Räikkönent mikor láthatjuk újra száguldani. A finn legutóbb a múlt heti első tesztnapon hajtott pályára vörös Ferrarijával.
A szerdai tesztnap állása 13 óra után:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
Gumi |
1. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:18,047 |
|
88 |
hiperlágy |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:18,400 |
+0,353 |
86 |
ultralágy |
3. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:19,541 |
+1,494 |
66 |
lágy |
4. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:19,856 |
+1,809 |
47 |
hiperlágy |
5. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:20,042 |
+1,995 |
88 |
közepes |
6. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:20,237 |
+2,190 |
51 |
lágy |
7. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:20,349 |
+2,302 |
63 |
lágy |
8. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:20,805 |
+2,758 |
59 |
lágy |
9. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:20,834 |
+2,787 |
53 |
lágy |
10. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:21,110 |
+3,063 |
77 |
szuperlágy |
|